Bra advokat? Gratis timme?
Separation
  1. Mis
    #1

    Bra advokat? Gratis timme?

    Hej,
    Jag undrar HUR man hittar en BRA advokat? Det jag hört hittills är att man har rätt till 1 timmes kostnadsfri familjerättsrådgivning, men hos vem?
    Om jag inte är nöjd där då? Får jag en timme till? ;O)
  2. 1
    Bra advokat? Gratis timme? Hej,
    Jag undrar HUR man hittar en BRA advokat? Det jag hört hittills är att man har rätt till 1 timmes kostnadsfri familjerättsrådgivning, men hos vem?
    Om jag inte är nöjd där då? Får jag en timme till? ;O)
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Njae

    Det finns massor med duktiga jurister. Bara att slå i Gula Sidorna eller på internet. Det finns ingen rätt till någon kostnadsfri timme. Du kan däremot få rättshjälp. Det innebär att staten betalar allt utom första timmen.

    Vad är det du ska bli nöjd med?
  4. 2
    Njae Det finns massor med duktiga jurister. Bara att slå i Gula Sidorna eller på internet. Det finns ingen rätt till någon kostnadsfri timme. Du kan däremot få rättshjälp. Det innebär att staten betalar allt utom första timmen.

    Vad är det du ska bli nöjd med?
  5. Mis
    #3

    Nöjd, jag menade..

    ...nog om jag inte kände förtroende med just den personen - kan man gå till någon annan och få en timme till betald.
    Jag ringde idag till ett ställe, JURUM, här i Sthlm. Hon lät jätte trevlig som svarade och vi skall träffas i morgon, oj det är redan ny dag, idag tisdag. Hoppas att jag får lite mer \"kött-på-benen\" inför dusten med blivande fd. maken sedan.
    Tack för ditt svar iallafall.
    Kram
  6. 3
    Nöjd, jag menade.. ...nog om jag inte kände förtroende med just den personen - kan man gå till någon annan och få en timme till betald.
    Jag ringde idag till ett ställe, JURUM, här i Sthlm. Hon lät jätte trevlig som svarade och vi skall träffas i morgon, oj det är redan ny dag, idag tisdag. Hoppas att jag får lite mer \"kött-på-benen\" inför dusten med blivande fd. maken sedan.
    Tack för ditt svar iallafall.
    Kram
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Gick det bra?

    Du var där igår alltså. Fick du en fri timme?
  8. 4
    Gick det bra? Du var där igår alltså. Fick du en fri timme?
  9. Mis
    #5

    Ja,...

    ...det gick fint. Hittade ett ställe som hette JURUM AB, ligger ett kvarter ifrån jobbet. Bra det också. Det fanns tydligen en inkomstgräns för att få \"rättshjälp\", jag låg precis under taket - phu... Maken kommer då inte att få samma förmån. Tjejen jag träffade kunde även ställa upp och vara närvarande i rätten sedan om jag ville. Kändes oerhört skönt.
    Nu väntar jag bara på reaktionen när stämningen dimper ner i brevlådan. Yrkade på att han skall flytta omgående och jag + barnen skall bo kvar tillsvidare.
  10. 5
    Ja,... ...det gick fint. Hittade ett ställe som hette JURUM AB, ligger ett kvarter ifrån jobbet. Bra det också. Det fanns tydligen en inkomstgräns för att få \"rättshjälp\", jag låg precis under taket - phu... Maken kommer då inte att få samma förmån. Tjejen jag träffade kunde även ställa upp och vara närvarande i rätten sedan om jag ville. Kändes oerhört skönt.
    Nu väntar jag bara på reaktionen när stämningen dimper ner i brevlådan. Yrkade på att han skall flytta omgående och jag + barnen skall bo kvar tillsvidare.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Bra

    Fint att höra att det gick bra! Jo, det kanske bli lite livat när stämningen kommer till honom. Det får du nog vara beredd på. Vet du bara att du har gjort rätt så kämpar du på enligt din linje.
  12. 6
    Bra Fint att höra att det gick bra! Jo, det kanske bli lite livat när stämningen kommer till honom. Det får du nog vara beredd på. Vet du bara att du har gjort rätt så kämpar du på enligt din linje.

Liknande trådar

  1. Advokat
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 15:14
  2. Advokat?
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 15:16
  3. Råd om advokat
    By evwa in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 20:28
  4. Gratis kvart hos advokat
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:27
  5. Gratis kvart hos advokat
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar