Nya namn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Nya namn

    http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,713722,00.html
    Vad säger ni:)?
  2. 1
    Nya namn http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,713722,00.html
    Vad säger ni:)?
  3. Sophia med Julian, Joseph & Raphael
    #2

    Kommentarer

    Jag tycker inte att Persika låter så hemskt faktiskt, trots att jag aldrig skulle välja det själv. Persika påminner lite om Pernilla och Jessika, en blanding liksom. Men vidare vackert... nja. Gwyneth Paltrow har ju en Apple, det är småsött. Men inte heller det skulle jag döpa ett eget barn till.

    Loke är ett ok namn, även fast jag föredrar Love. Balk och Mopar däremot låter inte alls fint.

    Angående familjen där äldste sonen fick välja namn på sina syskon... Jag tycker själv inte att det är så lyckat. För det första tycker jag om namn alldeles för mycket för att låta någon annan bestämma vad mitt barn ska heta :) För det andra blir det lätt för mycket - Blomrosa kan vara ett jättesött smeknamn, men varför inte stanna vid att bara kalla henne så? Föräldrarna tyckte dock uppenbarligen att det var ett lyckat namnval. Men jag tycker det låter mer som en ko. Och för sött och blommigt på en tjej som om några år kanske inte känner sig så.
  4. 2
    Kommentarer Jag tycker inte att Persika låter så hemskt faktiskt, trots att jag aldrig skulle välja det själv. Persika påminner lite om Pernilla och Jessika, en blanding liksom. Men vidare vackert... nja. Gwyneth Paltrow har ju en Apple, det är småsött. Men inte heller det skulle jag döpa ett eget barn till.

    Loke är ett ok namn, även fast jag föredrar Love. Balk och Mopar däremot låter inte alls fint.

    Angående familjen där äldste sonen fick välja namn på sina syskon... Jag tycker själv inte att det är så lyckat. För det första tycker jag om namn alldeles för mycket för att låta någon annan bestämma vad mitt barn ska heta :) För det andra blir det lätt för mycket - Blomrosa kan vara ett jättesött smeknamn, men varför inte stanna vid att bara kalla henne så? Föräldrarna tyckte dock uppenbarligen att det var ett lyckat namnval. Men jag tycker det låter mer som en ko. Och för sött och blommigt på en tjej som om några år kanske inte känner sig så.
  5. Sara
    #3

    Olika

    vissa namn är fina andra känns bara tillverkade, om du förstår vad jag menar :)

    Men Amadeus som Carolas son är väll allt ifrån udda? Det trodde jag var ett riktigt vanligt namn, väldigt fint dessutom!
  6. 3
    Olika vissa namn är fina andra känns bara tillverkade, om du förstår vad jag menar :)

    Men Amadeus som Carolas son är väll allt ifrån udda? Det trodde jag var ett riktigt vanligt namn, väldigt fint dessutom!

Liknande trådar

  1. Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 21:20
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar