godmorgon,hu vad kallt
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    godmorgon,hu vad kallt

    När vi spanade efter skolbussen såg vi att gräsmattorna var alldeles vita av frost.Bara att rota fram halsdukar och vantar.
    Varför blir jag lika överraskad varje år av kylan?
    Ska jag aldrig lära mig eller är det önskan om att kylan inte ska komma som spökar?
    Ha en bra dag gott folk.
  2. 1
    godmorgon,hu vad kallt När vi spanade efter skolbussen såg vi att gräsmattorna var alldeles vita av frost.Bara att rota fram halsdukar och vantar.
    Varför blir jag lika överraskad varje år av kylan?
    Ska jag aldrig lära mig eller är det önskan om att kylan inte ska komma som spökar?
    Ha en bra dag gott folk.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Skrapade bilen imorse...

    Sen tankade jag för 649,37 kr, verkligen som hittat. Och så ska vi bli beskattade för den fantastiska förmånen att få parkera på jobbet.

    Men skitsamma, det blir väl bra det med. Ha en bra dag, så ses vi ikväll! :-)
  4. 2
    Skrapade bilen imorse... Sen tankade jag för 649,37 kr, verkligen som hittat. Och så ska vi bli beskattade för den fantastiska förmånen att få parkera på jobbet.

    Men skitsamma, det blir väl bra det med. Ha en bra dag, så ses vi ikväll! :-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Det värsta

    är nog bilen. Skrapa rutor med cd fodral, borsta av snö som letar sej in mellan vantar och jackärm, fastna på gator som inte blivit plogade. Hålla i den iskalla ratten, frysa om rumpan, hela bilen full av snö, imma på insidan av rutan, is på insidan av rutan och så till råga på allt, precis som du skriver; Man måste tanka den!!!
    Urtrist och svindyrt. Skatt och försäkring. Parkering och i värsta fall böter.
    En sparbössa utan botten.

    Men åhhhhh vad jag älskar min kära bil.
  6. 3
    Det värsta är nog bilen. Skrapa rutor med cd fodral, borsta av snö som letar sej in mellan vantar och jackärm, fastna på gator som inte blivit plogade. Hålla i den iskalla ratten, frysa om rumpan, hela bilen full av snö, imma på insidan av rutan, is på insidan av rutan och så till råga på allt, precis som du skriver; Man måste tanka den!!!
    Urtrist och svindyrt. Skatt och försäkring. Parkering och i värsta fall böter.
    En sparbössa utan botten.

    Men åhhhhh vad jag älskar min kära bil.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Kupévärmare...

    ... löser de flesta av de där problemen. Ska bara försöka komma ihåg vilket av alla mina fiffiga ställen jag la den på.
  8. 4
    Kupévärmare... ... löser de flesta av de där problemen. Ska bara försöka komma ihåg vilket av alla mina fiffiga ställen jag la den på.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Ja, fy,

    här landar jag i tokholm, efter att ha lyft från nära medelhavet, och möts av värsta vintern ju! Där hemma söderöver är det ju varmt & skönt fortfarande, men här kändes det som om en pälsmössa, thermobyxor & lovikka-vantar var det som behövdes för att öht överleva.

    Har de stängt av Forsmarks-reaktorn, eftersom det är så kallt?

    Tur jag gör som fåglarna - flyger mot värmen - i slutet av den här veckan! :D
  10. 5
    Ja, fy, här landar jag i tokholm, efter att ha lyft från nära medelhavet, och möts av värsta vintern ju! Där hemma söderöver är det ju varmt & skönt fortfarande, men här kändes det som om en pälsmössa, thermobyxor & lovikka-vantar var det som behövdes för att öht överleva.

    Har de stängt av Forsmarks-reaktorn, eftersom det är så kallt?

    Tur jag gör som fåglarna - flyger mot värmen - i slutet av den här veckan! :D
  11. Soliga Li
    #6

    Ut och gör

    stan vettja! Shoppa varma kläder du bara...Förr eller senare får du bruk för dem...eller förresten, du kanske har nåt kvar sedan du var rysk spion? ;-D
  12. 6
    Ut och gör stan vettja! Shoppa varma kläder du bara...Förr eller senare får du bruk för dem...eller förresten, du kanske har nåt kvar sedan du var rysk spion? ;-D
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Och!!!

    Man ska ha ngnstans att stoppa i kontakten.
  14. 7
    Och!!! Man ska ha ngnstans att stoppa i kontakten.

Liknande trådar

  1. Men kallt då! Och godmorgon :)
    By Mimisoul in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 09:20
  2. Godmorgon. Soligt och kallt
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 20:53
  3. Fy.. va det är kallt !!
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:09
  4. Kallt
    By Semlan in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 18:02
  5. Kallt!!! OT
    By Hoppsan m Lina-05 o J-03 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar