Vad är personkemi
Hitta nya vänner
  1. H
    #1
  2. 1
    Vad är personkemi ?
  3. Eva
    #2

    Min tolkning

    Det är när allt stämmer och man kan prata om \"allt\". Det känns som att man känt varandra hela livet. Det känns rätt liksom, inget trevande. Man trivs i varandras sällskap och har kul tillsammans.

    När det ej finns någon personkemi kanske man inte har något gemensamt eller helt enkelt bara inte har något att prata med varandra om.
  4. 2
    Min tolkning Det är när allt stämmer och man kan prata om \"allt\". Det känns som att man känt varandra hela livet. Det känns rätt liksom, inget trevande. Man trivs i varandras sällskap och har kul tillsammans.

    När det ej finns någon personkemi kanske man inte har något gemensamt eller helt enkelt bara inte har något att prata med varandra om.
  5. Mia
    #3

    Annan tolkning...

    ... fast liknande.

    Det kanske faktiskt delvis handlar om just kemi, det här med att vi känner varandras feromoner omedvetet. Vissa feromoner kanske påminner om någon person som vi tidigare i livet mött och fått en dålig erfarenhet om. Fast sedan räcker det ju inte med bara feromoner givetvis bedömmer vi ju varandra när vi börjar tala med varandra och se varandra i ögonen. Det jag menar är bara att ibland kanske man direkt får en förutfattad mening och har en avog inställning från början bara för att feromonerna spelar oss ett spratt. Något som vi alltså inte kan styra över.
  6. 3
    Annan tolkning... ... fast liknande.

    Det kanske faktiskt delvis handlar om just kemi, det här med att vi känner varandras feromoner omedvetet. Vissa feromoner kanske påminner om någon person som vi tidigare i livet mött och fått en dålig erfarenhet om. Fast sedan räcker det ju inte med bara feromoner givetvis bedömmer vi ju varandra när vi börjar tala med varandra och se varandra i ögonen. Det jag menar är bara att ibland kanske man direkt får en förutfattad mening och har en avog inställning från början bara för att feromonerna spelar oss ett spratt. Något som vi alltså inte kan styra över.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar