svartsjuk...
Sex & erotik
  1. K
    #1

    svartsjuk...

    vet inte om jag kommit rätt men jag är så fruktansvärt svartsjuk ibland. min sambo har en tjej kompis som han har kontakt med via sms, mobil och msn... Jag har träffat henne o vi har fikat med henne men Jag avskyr henne. Hatar hur hon tittar på honom, hennes blick säger att hon vill nåt mera än bara vara vänner. är det jag som ar paranoid eller vad beror det på? De brukar vara ut på krogen (i och för sig med andra vänner oxå men Jag litar inte på henne för fem jävla ören) Tyvärr så litar jag väl inte riktigt på honom heller men jag vill görar det. (svårt att lita på killar sen både min farfar o min pappa varit otrogna) Han vet att jag avskyr henne men endå så håller han på endå. ibland så tror jag nästan att han njuter av att se mig svartsjuk. suck.
  2. 1
    svartsjuk... vet inte om jag kommit rätt men jag är så fruktansvärt svartsjuk ibland. min sambo har en tjej kompis som han har kontakt med via sms, mobil och msn... Jag har träffat henne o vi har fikat med henne men Jag avskyr henne. Hatar hur hon tittar på honom, hennes blick säger att hon vill nåt mera än bara vara vänner. är det jag som ar paranoid eller vad beror det på? De brukar vara ut på krogen (i och för sig med andra vänner oxå men Jag litar inte på henne för fem jävla ören) Tyvärr så litar jag väl inte riktigt på honom heller men jag vill görar det. (svårt att lita på killar sen både min farfar o min pappa varit otrogna) Han vet att jag avskyr henne men endå så håller han på endå. ibland så tror jag nästan att han njuter av att se mig svartsjuk. suck.
  3. vill vara anonym
    #2

    Jag tycker så här:

    Ställ ultimatum tycker jag!

    Om han nu vet hur svartsjuk du är så kan han ju tänka sig för lite grand så han inte strör allt för mycket salt i såret. Nu vet ju inte jag men på ditt inlägg låter det som att han skiter totalt i vad du tycker och att han bara är med den tjejkompisen. Varför hänger du aldrig med dom ut på krogen? Markera för den tjejkompisen att det är DU som är ihop med honom. Markera genom kyssar, kramar och spontana saker du vet.

    Du måste iallafall förklara för honom hur du känner och är det så att han struntar i vad du tycker mer eller mindre så ställ ultimatum isåfall. HAN kan ju markera för sin kompis om inta annat att han faktiskt är kär i dig och inte henne.
  4. 2
    Jag tycker så här: Ställ ultimatum tycker jag!

    Om han nu vet hur svartsjuk du är så kan han ju tänka sig för lite grand så han inte strör allt för mycket salt i såret. Nu vet ju inte jag men på ditt inlägg låter det som att han skiter totalt i vad du tycker och att han bara är med den tjejkompisen. Varför hänger du aldrig med dom ut på krogen? Markera för den tjejkompisen att det är DU som är ihop med honom. Markera genom kyssar, kramar och spontana saker du vet.

    Du måste iallafall förklara för honom hur du känner och är det så att han struntar i vad du tycker mer eller mindre så ställ ultimatum isåfall. HAN kan ju markera för sin kompis om inta annat att han faktiskt är kär i dig och inte henne.
  5. K
    #3

    jag har provat

    jag har ju berättat för honom vad jag tycker o varför jag tycker som jag gör men jag tror inte han förstår riktigt. Vi har en son på 10 månader ihop och tror att mycket av detta har o göra med mitt självförtroende som typ är långt under botten nivån... när man sitter ute på nätet tillsammans o om man tex är inne på snyggast.com o ska ge bilderna poäng så tycker han att vissa tjejer är snygga för de ser mystiska ut o en annan hade så fint hår (långt o brunt) o den tredje hade så fin kropp... jag är precis tvärt emot... ser alldaglig ut, kort blont hår o alla kilon plus lite därtill är kvar efter att jag varit gravid så man tycker ju att han skulle kunna tänka sig för men inte då... så fort han nämner hans tjejkompis namn så blir jag nästan illamående. HATAR henne.
  6. 3
    jag har provat jag har ju berättat för honom vad jag tycker o varför jag tycker som jag gör men jag tror inte han förstår riktigt. Vi har en son på 10 månader ihop och tror att mycket av detta har o göra med mitt självförtroende som typ är långt under botten nivån... när man sitter ute på nätet tillsammans o om man tex är inne på snyggast.com o ska ge bilderna poäng så tycker han att vissa tjejer är snygga för de ser mystiska ut o en annan hade så fint hår (långt o brunt) o den tredje hade så fin kropp... jag är precis tvärt emot... ser alldaglig ut, kort blont hår o alla kilon plus lite därtill är kvar efter att jag varit gravid så man tycker ju att han skulle kunna tänka sig för men inte då... så fort han nämner hans tjejkompis namn så blir jag nästan illamående. HATAR henne.
  7. Sia
    #4

    Man varför i hela friden

    sitter ni på snyggast.com och sätter poäng på diverse personer? Din självkänsla inte är på topp och du blir lätt svartsjuk efter att två män inom din familj har varit otrogna. Det är förståeligt tycker jag. Men sluta upp med att betygsätta snygga män/kvinnor när du bär på den här svartsjukan. Om din man vet att du mår såhär så tycker jag även att han ska strunta i att kommentera andra kvinnor - det kan han göra i sin tysthet.

    Angående den här tjejen som du är misstänksam mot, har du försökt att lära känna henne? Är det helt uteslutet att ni skulle kunna umgås med henne båda två, eller kanske ett helt gäng? Känner din kille av att hon flirtar? Hon kanske bara tycker att han är snygg och därför ger honom uppskattande blickar. Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att vilja få honom/henne i säng.

    Men när du nu känner som du gör så tycker jag det är obetänksamt av din kille att fortsätta umgås och prata om den här tjejen. Om han vill behålla henne som vän får han väl se till att du känner att du kan lita på honom. Det låter som att han borde försöka anpassa sig lite till din situation. När du mår som du gör och ni dessutom har ett litet barn ihop, så kunde han väl spendera mer tid ihop med er just nu, än att gå på krogen med kompisar och umgås med den här tjejen som han _vet_ att du har svårt för.
  8. 4
    Man varför i hela friden sitter ni på snyggast.com och sätter poäng på diverse personer? Din självkänsla inte är på topp och du blir lätt svartsjuk efter att två män inom din familj har varit otrogna. Det är förståeligt tycker jag. Men sluta upp med att betygsätta snygga män/kvinnor när du bär på den här svartsjukan. Om din man vet att du mår såhär så tycker jag även att han ska strunta i att kommentera andra kvinnor - det kan han göra i sin tysthet.

    Angående den här tjejen som du är misstänksam mot, har du försökt att lära känna henne? Är det helt uteslutet att ni skulle kunna umgås med henne båda två, eller kanske ett helt gäng? Känner din kille av att hon flirtar? Hon kanske bara tycker att han är snygg och därför ger honom uppskattande blickar. Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att vilja få honom/henne i säng.

    Men när du nu känner som du gör så tycker jag det är obetänksamt av din kille att fortsätta umgås och prata om den här tjejen. Om han vill behålla henne som vän får han väl se till att du känner att du kan lita på honom. Det låter som att han borde försöka anpassa sig lite till din situation. När du mår som du gör och ni dessutom har ett litet barn ihop, så kunde han väl spendera mer tid ihop med er just nu, än att gå på krogen med kompisar och umgås med den här tjejen som han _vet_ att du har svårt för.
  9. K
    #5

    bra fråga utan bra svar...

    Han har kommit med förslaget att jag kanske ska försöka bli kompis med henne för som han säger så är det mindre chans att hon vill vara med en kompis kille. Men jag tror att han anväder det som ursäkt för att få umgås med henne... Jag skulle under inga som helst skäl vilja umgås med henne... hon är ingen trevlig människa (så tyckte jag innan jag såg vad hon höll på med) o jag kan inte ens fika med henne längre. från min sida så har jag väl inte mått så bra i det här förhållandet den senaste månaden men som sagt så tror jag att det beror på att jag inte känner att jag kan lita på honom ordentligt. han o jag har så olika kompis relationer till våra vänner. han måste träffa o prata med dem typ varje dag o jag behöver bara träffa mina vänner en gång i veckan. sen att jag inte har mer än 2 vänner där jag bor kan ju oxå ha med saken att göra...
  10. 5
    bra fråga utan bra svar... Han har kommit med förslaget att jag kanske ska försöka bli kompis med henne för som han säger så är det mindre chans att hon vill vara med en kompis kille. Men jag tror att han anväder det som ursäkt för att få umgås med henne... Jag skulle under inga som helst skäl vilja umgås med henne... hon är ingen trevlig människa (så tyckte jag innan jag såg vad hon höll på med) o jag kan inte ens fika med henne längre. från min sida så har jag väl inte mått så bra i det här förhållandet den senaste månaden men som sagt så tror jag att det beror på att jag inte känner att jag kan lita på honom ordentligt. han o jag har så olika kompis relationer till våra vänner. han måste träffa o prata med dem typ varje dag o jag behöver bara träffa mina vänner en gång i veckan. sen att jag inte har mer än 2 vänner där jag bor kan ju oxå ha med saken att göra...

Liknande trådar

  1. Svartsjuk man
    By anonymt namn in forum Svartsjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 12:43
  2. Svartsjuk...
    By sara_part in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 00:04
  3. svartsjuk!!
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 09:33
  4. Är jag svartsjuk?
    By Orkar snart inte längre! in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 18:37
  5. Svartsjuk...??
    By Maja in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar