Terrängvagn -vad?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Terrängvagn -vad?

    Är ibland sugen på något riktigt terränggående i vagnsväg. De finns promenadvägar här som går över ängar och i skogen och det skumpar bra. Finns den någon riktigt tålig vagn för detta? Har använt sitty med 30 cm lufthjul någon gång, ser inte klokt ut och gnisslar...
    Någon trehjuling kanske? Hur är Y2K? BP´s? Den ska gå att köpa billig och beggad och måste ej vara fin.
  2. 1
    Terrängvagn -vad? Är ibland sugen på något riktigt terränggående i vagnsväg. De finns promenadvägar här som går över ängar och i skogen och det skumpar bra. Finns den någon riktigt tålig vagn för detta? Har använt sitty med 30 cm lufthjul någon gång, ser inte klokt ut och gnisslar...
    Någon trehjuling kanske? Hur är Y2K? BP´s? Den ska gå att köpa billig och beggad och måste ej vara fin.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Jag skulle....

    nog satsa på en Emmaljunga från 00 eller tidigare, innan de fick mittstången som fixerar chassit något vid varukorgen. Hade en som var riktigt skönt gung i på knöligt underlag. Kan man väl få för en 800:- ungefär.

    Trehjulingar tror jag är värdelösa i skogen...
  4. 2
    Jag skulle.... nog satsa på en Emmaljunga från 00 eller tidigare, innan de fick mittstången som fixerar chassit något vid varukorgen. Hade en som var riktigt skönt gung i på knöligt underlag. Kan man väl få för en 800:- ungefär.

    Trehjulingar tror jag är värdelösa i skogen...
  5. FinlandsSofia
    #3

    trehjuling

    är nog inte det bästa i terräng :) Två hjul framme kör ju inte lika lätt fast som ett hjul. Mistral går ju hur bra som helst! Jag har kört min precis överallt, på riktigt gropiga skogsvägar, över åkrar och i lerpölar utan problem :)
  6. 3
    trehjuling är nog inte det bästa i terräng :) Två hjul framme kör ju inte lika lätt fast som ett hjul. Mistral går ju hur bra som helst! Jag har kört min precis överallt, på riktigt gropiga skogsvägar, över åkrar och i lerpölar utan problem :)
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Nä...

    3-hjuling är kanske inge bra... Det blir ju typ tre hjulspår istället för ett = ännu jobbigare att parera mellan stenarna.
    Visst går Mistralen bra, men jag är ju lite rädd om den. Får väl köra sönder Aluminan som jag ändå inte lyckas sälja... (Fast den känns alldeles för fin.)
    Är det bra med stora hjul tror ni? Eller är luft viktigast? *lägger pannan i veck*
  8. 4
    Nä... 3-hjuling är kanske inge bra... Det blir ju typ tre hjulspår istället för ett = ännu jobbigare att parera mellan stenarna.
    Visst går Mistralen bra, men jag är ju lite rädd om den. Får väl köra sönder Aluminan som jag ändå inte lyckas sälja... (Fast den känns alldeles för fin.)
    Är det bra med stora hjul tror ni? Eller är luft viktigast? *lägger pannan i veck*
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Var sitter denna mittstång? IMT

    .
  10. 5
    Var sitter denna mittstång? IMT .
  11. FinlandsSofia
    #6

    luft är förstås bäst

    men visst hjälper storleken till också. Men det hjälper nog inte om det är enorma vita smala plasthjul, superbreda men mycket mindre lufthjul rullar definitivt bättre dom! Så du är rädd om din Mistral du :)
  12. 6
    luft är förstås bäst men visst hjälper storleken till också. Men det hjälper nog inte om det är enorma vita smala plasthjul, superbreda men mycket mindre lufthjul rullar definitivt bättre dom! Så du är rädd om din Mistral du :)
  13. Lisa och Johan 031124
    #7

    Rekomenderat tvärt emot

    en trehjuling med STORA hjul. Vi har en babyjogger och vi tar oss fram överallt där man kan gå. Fast den är nog inte helt lätt att få tag på.

    Kolla gärna hemsidan
    http://www.babyjogger.com/perfseriesmain.htm fast vi har en äldre variant med de stora hjulen. Vi hade dock tur och hittade vår beg.
  14. 7
    Rekomenderat tvärt emot en trehjuling med STORA hjul. Vi har en babyjogger och vi tar oss fram överallt där man kan gå. Fast den är nog inte helt lätt att få tag på.

    Kolla gärna hemsidan
    http://www.babyjogger.com/perfseriesmain.htm fast vi har en äldre variant med de stora hjulen. Vi hade dock tur och hittade vår beg.
  15. bmw
    #8

    joggingvagn absolut

    Håller med Lisa - trehjulig joggingvagn med stora hjul är absolut bäst. Springer med min (en GT, ett cykelmärke egentligen) på halvknöliga stigar med rötter och stenar där vanliga fyrhjulingar skulle köra fast och tippa över. Fast det skulle nog en \"citytrehjuling\" också, så det är storleken på hjulen det hänger på.
  16. 8
    joggingvagn absolut Håller med Lisa - trehjulig joggingvagn med stora hjul är absolut bäst. Springer med min (en GT, ett cykelmärke egentligen) på halvknöliga stigar med rötter och stenar där vanliga fyrhjulingar skulle köra fast och tippa över. Fast det skulle nog en \"citytrehjuling\" också, så det är storleken på hjulen det hänger på.

Liknande trådar

  1. Terrängvagn
    By LisaFia in forum Flerhandikapp
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 08:05
  2. Terrängvagn?
    By LisaFia in forum Hjärnskador
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 09:55
  3. Cykelkärra/terrängvagn
    By LisaFia in forum Flerhandikapp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar