Förstår inte
Singelmingel
  1. Arg och ledsen
    #1

    Förstår inte

    Mitt barn skulle ha åkt hem till sin pappa i morgon (onsdag) men nu går inte det för han valde att åka till sin nya kvinna och kommer hem först på torsdag. En dag hit eller dit kan tyckas som en bagatell men mitt barn har längtat efter sin pappa och sett fram emot att åka dit i morgon. Hur kan man prioritera sin nya kärlek framför sitt barn? Hur jag än försöker kan jag inte förstå det. Särskilt inte när barnet ifråga har en jobbig period och huvudet fullt av ledsna tankar kring att mamma och pappa inte lever tillsammans längre och på samma gång rädsla och osäkerhet kring att pappa träffat en ny kvinna.
  2. 1
    Förstår inte Mitt barn skulle ha åkt hem till sin pappa i morgon (onsdag) men nu går inte det för han valde att åka till sin nya kvinna och kommer hem först på torsdag. En dag hit eller dit kan tyckas som en bagatell men mitt barn har längtat efter sin pappa och sett fram emot att åka dit i morgon. Hur kan man prioritera sin nya kärlek framför sitt barn? Hur jag än försöker kan jag inte förstå det. Särskilt inte när barnet ifråga har en jobbig period och huvudet fullt av ledsna tankar kring att mamma och pappa inte lever tillsammans längre och på samma gång rädsla och osäkerhet kring att pappa träffat en ny kvinna.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Det är det nog ingen som gör

    Har du påpekat för honom hur besviket ditt barn blir? Mycket mer än så är det nog svårt för dig att göra är jag rädd. Förklara hur han tänker klarar vi nog inte av.
  4. 2
    Det är det nog ingen som gör Har du påpekat för honom hur besviket ditt barn blir? Mycket mer än så är det nog svårt för dig att göra är jag rädd. Förklara hur han tänker klarar vi nog inte av.
  5. Arg och ledsen
    #3

    Frustrerad över att inte kunna göra något

    Det första jag gjorde när han ringde var att påpeka att han borde tänka på vårt barn i första hand. Men nej, det betydde så mycket för honom att kunna åka till xxxxxxx. Jag blir självklart glad över att kunna ha mitt barn hos mig en extra dag och jag tänker se till att göra den så bra och positiv jag bara kan men jag blir ledsen och förbannad när jag tänker på hur han väljer att prioritera.
  6. 3
    Frustrerad över att inte kunna göra något Det första jag gjorde när han ringde var att påpeka att han borde tänka på vårt barn i första hand. Men nej, det betydde så mycket för honom att kunna åka till xxxxxxx. Jag blir självklart glad över att kunna ha mitt barn hos mig en extra dag och jag tänker se till att göra den så bra och positiv jag bara kan men jag blir ledsen och förbannad när jag tänker på hur han väljer att prioritera.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Klart att man blir

    Däremot är det möjligt att han känner sig i försvarsställning om du säger \"du borde verkligen tänka på xxxx i första hand\".
    Möjligen skulle det fungera bättre att säga \"Jaha, inte mig emot men xxxx kommer att bli ruskigt besviken, h*n har räknat med att få träffa dig (den dagen)\"
    Om nu något alls fungerar, alltså.
  8. 4
    Klart att man blir Däremot är det möjligt att han känner sig i försvarsställning om du säger \"du borde verkligen tänka på xxxx i första hand\".
    Möjligen skulle det fungera bättre att säga \"Jaha, inte mig emot men xxxx kommer att bli ruskigt besviken, h*n har räknat med att få träffa dig (den dagen)\"
    Om nu något alls fungerar, alltså.
  9. salome
    #5

    Jobbigt!

    Jag håller med föregående och vill tillägga att det oftast blir bättre när den första förälskelsen är över. Jag talade om för mitt barn (då hade jag ett) att pappa var kär och att det är en känsla som är väldigt stark och som kan ta över ett tag och få allt annat att verka lite mindre viktigt men att det går över och att han älskar dig och kommer tillbaka. Så blev det men aldrig på samma sätt men det är något man får ta då. Hoppas att du inte gråter och är ledsen själv för mycket, det är så ledsamt när ex hittar någon ny, hur slut det än är..
  10. 5
    Jobbigt! Jag håller med föregående och vill tillägga att det oftast blir bättre när den första förälskelsen är över. Jag talade om för mitt barn (då hade jag ett) att pappa var kär och att det är en känsla som är väldigt stark och som kan ta över ett tag och få allt annat att verka lite mindre viktigt men att det går över och att han älskar dig och kommer tillbaka. Så blev det men aldrig på samma sätt men det är något man får ta då. Hoppas att du inte gråter och är ledsen själv för mycket, det är så ledsamt när ex hittar någon ny, hur slut det än är..

Liknande trådar

  1. Vill inte/förstår inte flaska
    By nillan71 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 11:14
  2. Vill inte/förstår inte flaska
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 14:03
  3. Förstår inte???
    By Helena31 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:24
  4. Jag förstår inte!
    By lifv in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 21:26
  5. Inte bada med avlsag *förstår inte*
    By Ponder m Prinsen 14/6 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 23:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar