Vad säga till sonen?
Separation
  1. Java
    #1

    Vad säga till sonen?


    Min pappa och hans fru (sen 25 år)skall skilja sig.
    Hur förklarar jag för vårt äldsta barn som är 4 år?
    Om jag får frågan \"varför\", känns det tveksamt om jag skall svara ärligt. Det ärliga svaret är att \"morfar älskar inte X längre utan har träffat en annan som han är kär i\".
    Detta är ett väldigt känsligt ämne, speciellt då det finns en ny kvinna bilden. Så kanske jag kan säga på ett annorlunda sätt för att slippa kommentarer från sonen när vi träffar pappas nuvarande fru -snart exfru. Visst-barn är barn och, men jag känner ändå att jag inte vill berätta sanningen bakom skilsmässan - än.
  2. 1
    Vad säga till sonen?
    Min pappa och hans fru (sen 25 år)skall skilja sig.
    Hur förklarar jag för vårt äldsta barn som är 4 år?
    Om jag får frågan \"varför\", känns det tveksamt om jag skall svara ärligt. Det ärliga svaret är att \"morfar älskar inte X längre utan har träffat en annan som han är kär i\".
    Detta är ett väldigt känsligt ämne, speciellt då det finns en ny kvinna bilden. Så kanske jag kan säga på ett annorlunda sätt för att slippa kommentarer från sonen när vi träffar pappas nuvarande fru -snart exfru. Visst-barn är barn och, men jag känner ändå att jag inte vill berätta sanningen bakom skilsmässan - än.
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2

    Gör det inte...

    ...så komplicerat; han är ändå för liten för att förstå. Dessutom brukar små barn bvara väldigt toleranta - så länge vuxna i omgivningen är det inte minst. Berätta bara det \"nödvändigaste\" d.v.s. att morfar och mormor ska bo på olika håll. Varför är sanenrligen överkurs för ett så litet barn. Svara dock på frågor han ställer, men inte ur ett \"vuxenperspektiv\".
  4. 2
    Gör det inte... ...så komplicerat; han är ändå för liten för att förstå. Dessutom brukar små barn bvara väldigt toleranta - så länge vuxna i omgivningen är det inte minst. Berätta bara det \"nödvändigaste\" d.v.s. att morfar och mormor ska bo på olika håll. Varför är sanenrligen överkurs för ett så litet barn. Svara dock på frågor han ställer, men inte ur ett \"vuxenperspektiv\".
  5. Java
    #3

    Tack för ditt svar!(imt)


  6. 3
    Tack för ditt svar!(imt)

Liknande trådar

  1. Att säga till
    By Vaniljpuddingen in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 12:02
  2. Om att säga till.
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 09:33
  3. Sonen kan säga vad som helst..
    By feather in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 07:36
  4. Vem ska säga till?
    By AnnaNym in forum Mammasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 13:06
  5. Vad ska jag säga till min man????
    By Lite ledsen ikväll in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar