Bo nära för barnens skull?
Separation
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Bo nära för barnens skull?

    Hej !

    Är en 4-barnspappa som är orolig för hur det blir efter vår separation. Håller på att separera nu. Hon har köpt en 4:a och jag håller på att köpa antingen en 4:a eller 5:a i samma område. Vi ska ha gemensam vårdnad med växelvis boende och vill att barnen ska tillgång till både sin mamma och pappa. Köper jag lägenhet i samma område blir det 5 min promenad emellan.

    Barnen är 13, 11, 7 och 2,5 år. För de två minsta tror jag det är viktigt att kunna träffa båda sina föräldrar när som helst medan det kanske inte är lika viktigt för de två äldre.

    Har funderat på en annan lägenhet 1,5 km bort för att slippa stöta på min exfru allt för ofta. Hon har ju träffat en ny man redan innan vi separerat och jag har inte den minsta lust att stöta på dom ute på gatan i tid och otid. Dom har inte flyttat ihop och kommer nog inte göra det på ett år eller så, men sen...

    Men man kanske måste bortse från sina egna känslor lite grand med tanke på barnens bästa. Vad säger ni?

    Hälsningar
    TT
  2. 1
    Bo nära för barnens skull? Hej !

    Är en 4-barnspappa som är orolig för hur det blir efter vår separation. Håller på att separera nu. Hon har köpt en 4:a och jag håller på att köpa antingen en 4:a eller 5:a i samma område. Vi ska ha gemensam vårdnad med växelvis boende och vill att barnen ska tillgång till både sin mamma och pappa. Köper jag lägenhet i samma område blir det 5 min promenad emellan.

    Barnen är 13, 11, 7 och 2,5 år. För de två minsta tror jag det är viktigt att kunna träffa båda sina föräldrar när som helst medan det kanske inte är lika viktigt för de två äldre.

    Har funderat på en annan lägenhet 1,5 km bort för att slippa stöta på min exfru allt för ofta. Hon har ju träffat en ny man redan innan vi separerat och jag har inte den minsta lust att stöta på dom ute på gatan i tid och otid. Dom har inte flyttat ihop och kommer nog inte göra det på ett år eller så, men sen...

    Men man kanske måste bortse från sina egna känslor lite grand med tanke på barnens bästa. Vad säger ni?

    Hälsningar
    TT
  3. irrhonan
    #2

    mitt ex

    har flyttat 4 km bort.

    Det betyder en del skjutsning (för min del, han har inte bil - än - om han överhuvudtaget skaffar någon) men en vacker dag kommer nog ungarna att kunna cykla emellan. Just nu betyder det att de bor hos pappa varannan helg.

    Jag tror att vi båda tycker att det är rätt skönt att slippa se varandra, både i området och i affären... Men jag vet inte, vi är ganska ny-separerade med känslorna på ytan och utan \"nya respektive\", så...
  4. 2
    mitt ex har flyttat 4 km bort.

    Det betyder en del skjutsning (för min del, han har inte bil - än - om han överhuvudtaget skaffar någon) men en vacker dag kommer nog ungarna att kunna cykla emellan. Just nu betyder det att de bor hos pappa varannan helg.

    Jag tror att vi båda tycker att det är rätt skönt att slippa se varandra, både i området och i affären... Men jag vet inte, vi är ganska ny-separerade med känslorna på ytan och utan \"nya respektive\", så...
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3

    skönt för barnen

    jobbigt för mig tycker jag.
    Vi har bott i samma område sedan vi separerade o skildes för drygt 3½ år sedan....
    Barnen verkar gilla det, men jag börjar tröttna...träffar på den andra familjen ibland och det känns jobbigt för mig, men man biter ju ihop.
    Vi har iofs en väldigt jobbig skilsmässa och fortsättning på den bakom oss, men när jag får en lägenhet i ett annat bostadsområde i kommunen (längst samma t-bana)så hade jag flyttat typ igår....
  6. 3
    skönt för barnen jobbigt för mig tycker jag.
    Vi har bott i samma område sedan vi separerade o skildes för drygt 3½ år sedan....
    Barnen verkar gilla det, men jag börjar tröttna...träffar på den andra familjen ibland och det känns jobbigt för mig, men man biter ju ihop.
    Vi har iofs en väldigt jobbig skilsmässa och fortsättning på den bakom oss, men när jag får en lägenhet i ett annat bostadsområde i kommunen (längst samma t-bana)så hade jag flyttat typ igår....
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Vi bor ganska nära varandra..

    ca 5 kvarter bort.. Det tycker alla inblandade är perfekt (vi har bott ännu närmare förut). Barnen har kvar kompisarna i samma område, det är nära till den andra föräldern - om inte annat när man glömt grejer (vilket händer då och då). Jag skulle _inte_ vilja bo långt ifrån varandra när man har barn ihop.
  8. 4
    Vi bor ganska nära varandra.. ca 5 kvarter bort.. Det tycker alla inblandade är perfekt (vi har bott ännu närmare förut). Barnen har kvar kompisarna i samma område, det är nära till den andra föräldern - om inte annat när man glömt grejer (vilket händer då och då). Jag skulle _inte_ vilja bo långt ifrån varandra när man har barn ihop.

Liknande trådar

  1. Hur går man tillväga för barnens skull?
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 12:03
  2. Hur länge bita ihop för barnens skull?
    By Biter ihop in forum Separation
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 14:03
  3. Ska man stanna för barnens skull?
    By Kan inte in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 11:01
  4. För barnens skull: Glöm inte rösta
    By MaJoLi in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 19:39
  5. Ljuga för barnens skull
    By Malva in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar