Jahaja min intution var alldeles rätt
  1. sviken
    #1

    Jahaja min intution var alldeles rätt

    Har efter en god stunds betänketid beslutat mig för att gå vidare med mitt liv utan maken, i det är vi faktiskt dessutom överens. Nu kommer emellertid en av hans vänner och bekänner för mig att maken varit otrogen motmig i ett knappt år och jag blir glad!!!? Glad eftersom jag av andra anledningar redan beslutat mig för att gå, men också skadeglad över att han skall se sina barn i ögonen óch överhuvudtaget leva med sig själv! För mig känns det som straff nog (just nu, och ja jag är besviken men inte så arg ändå...). Värst är ju att veta att man legat med de där andra också! Kollade mig för Chlamydia men det hade jag iaf inte...
    Självklart blånekar han till allt den dåren - vi bor på ett litet ställe så det finns ju flera som iakttagit honom men jag har ändå varit så godtrogen...
    Ni som kommit längre - kommer man nånsin att tro på någon man igen???
  2. 1
    Jahaja min intution var alldeles rätt Har efter en god stunds betänketid beslutat mig för att gå vidare med mitt liv utan maken, i det är vi faktiskt dessutom överens. Nu kommer emellertid en av hans vänner och bekänner för mig att maken varit otrogen motmig i ett knappt år och jag blir glad!!!? Glad eftersom jag av andra anledningar redan beslutat mig för att gå, men också skadeglad över att han skall se sina barn i ögonen óch överhuvudtaget leva med sig själv! För mig känns det som straff nog (just nu, och ja jag är besviken men inte så arg ändå...). Värst är ju att veta att man legat med de där andra också! Kollade mig för Chlamydia men det hade jag iaf inte...
    Självklart blånekar han till allt den dåren - vi bor på ett litet ställe så det finns ju flera som iakttagit honom men jag har ändå varit så godtrogen...
    Ni som kommit längre - kommer man nånsin att tro på någon man igen???
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Klart att du kan lita på män

    Otrohet är något som bäde män och kvinnor utsätts för. Det är dessutom något som drabbar många, många par. Och som är smärtsamt för både den som bedrar och den blir bedragen. (I regel i alla fall, det finns naturligtvis helt hjärtlösa typer, men de mår antagligen inte heller särskilt bra...)

    Jag förstår din ilska just nu.
    Men det verkar ju som att er relation ändå var på väg att gå under (det var ju DU som bestämde dig för att lämna honom utan att veta om otroheten).
    Och glöm inte: din man var inte otrogen mot era barn. Det är DIG han bedragit, ingen annan. Varför ska han ha svårt att se sina barn i ögonen i framtiden? Det här är inget som de någonsin behöver få veta. Det rör bara dig och din man.

    Sedan kanske han har svårt att leva med sig själv pga sina handlingar. Men det är ju hans problem. För er allas skull så hoppas jag att han kommer igenom sina problem och blir en helare människa.

    Och du, håll fast vid din glädje, även om det är en sorg att skiljas. Var glad över att du fick fatta beslutet på andra grunder än otrohet. Det tror jag gynnar dig under skilsmässan.

    Och visst finns det kärlekar och män som står emot otrohet. Det kryllar ju av vackra, kloka och kärleksfulla män därute :o)

    Många styrkekramar och lycka till!
  4. 2
    Klart att du kan lita på män Otrohet är något som bäde män och kvinnor utsätts för. Det är dessutom något som drabbar många, många par. Och som är smärtsamt för både den som bedrar och den blir bedragen. (I regel i alla fall, det finns naturligtvis helt hjärtlösa typer, men de mår antagligen inte heller särskilt bra...)

    Jag förstår din ilska just nu.
    Men det verkar ju som att er relation ändå var på väg att gå under (det var ju DU som bestämde dig för att lämna honom utan att veta om otroheten).
    Och glöm inte: din man var inte otrogen mot era barn. Det är DIG han bedragit, ingen annan. Varför ska han ha svårt att se sina barn i ögonen i framtiden? Det här är inget som de någonsin behöver få veta. Det rör bara dig och din man.

    Sedan kanske han har svårt att leva med sig själv pga sina handlingar. Men det är ju hans problem. För er allas skull så hoppas jag att han kommer igenom sina problem och blir en helare människa.

    Och du, håll fast vid din glädje, även om det är en sorg att skiljas. Var glad över att du fick fatta beslutet på andra grunder än otrohet. Det tror jag gynnar dig under skilsmässan.

    Och visst finns det kärlekar och män som står emot otrohet. Det kryllar ju av vackra, kloka och kärleksfulla män därute :o)

    Många styrkekramar och lycka till!

Liknande trådar

  1. Lirsjo har alldeles rätt
    By Johannaaa in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 15:54
  2. Kvinnlig intution?
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 10:27
  3. Du hade alldeles rätt Julia :-)
    By Efemeris in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 15:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar