Sex kontra kärlek?
Separation
  1. E
    #1

    Sex kontra kärlek?

    Har en fundering. Min kvinna tyckte vi kunde fortsätta som ett par trots att vi inte hade något sexliv på flera år. Hon tyckte att man inte kunde \"rasera allt vi byggt upp\" p g a ett bristande sexliv när vi ändå respekterade varandra. Men nu har hon bestämt sig att skiljas för att vi inte har någon kärlek. Är vi män och kvinnor så olika på den här punkten. Män kan tänka sig leva i ett kärlekslöst förhållande bara man får ligga med sin kvinna då och då medan kvinnor kan tänka sig leva utan sex bara man har tycker om och respekterar varandra. När sen min kvinna träffade en ny man så ville hon skiljas fortare än kvickt. Bittert för mig, men kanske det enda rätta. Vad säger ni?

  2. 1
    Sex kontra kärlek? Har en fundering. Min kvinna tyckte vi kunde fortsätta som ett par trots att vi inte hade något sexliv på flera år. Hon tyckte att man inte kunde \"rasera allt vi byggt upp\" p g a ett bristande sexliv när vi ändå respekterade varandra. Men nu har hon bestämt sig att skiljas för att vi inte har någon kärlek. Är vi män och kvinnor så olika på den här punkten. Män kan tänka sig leva i ett kärlekslöst förhållande bara man får ligga med sin kvinna då och då medan kvinnor kan tänka sig leva utan sex bara man har tycker om och respekterar varandra. När sen min kvinna träffade en ny man så ville hon skiljas fortare än kvickt. Bittert för mig, men kanske det enda rätta. Vad säger ni?

  3. ;;;
    #2

    håller inte med

    jag kan inte leva hur länge som helst utan sex, trots att vi älskar varann. Här är det HAN som tappat lusten, av stress och deppighet..
  4. 2
    håller inte med jag kan inte leva hur länge som helst utan sex, trots att vi älskar varann. Här är det HAN som tappat lusten, av stress och deppighet..
  5. singel snart igen
    #3

    önsketänkande...

    Det går inte att ha ett riktigt förhållande utan sex. Vill man inte ha sex som kvinna så är nog kärleken borta! Man kan kanske önska att det gick att ha ett sånt förhållande, men det är att lura både sig själv och den andra.
  6. 3
    önsketänkande... Det går inte att ha ett riktigt förhållande utan sex. Vill man inte ha sex som kvinna så är nog kärleken borta! Man kan kanske önska att det gick att ha ett sånt förhållande, men det är att lura både sig själv och den andra.
  7. Marie
    #4

    Där tror vi olika

    Jag kan personligen säga att sexlusten kan försvinna men kärleken ändå vara stark. Lusten kommer inte av sig själv om man är trött och inte prioriterar den.
  8. 4
    Där tror vi olika Jag kan personligen säga att sexlusten kan försvinna men kärleken ändå vara stark. Lusten kommer inte av sig själv om man är trött och inte prioriterar den.
  9. maria65a
    #5

    Tror inte att män och kvinnor...

    ...skiljer sig åt så mycket egentligen. Det handlar nog mer om ens egna egenskaper. Själv kan jag inte fatta varför man ska leva ihop om sex saknas, det är ju att kräva oerhört mycket av sin partner om inte beslutet att leva vitt är omsesidigt.
  10. 5
    Tror inte att män och kvinnor... ...skiljer sig åt så mycket egentligen. Det handlar nog mer om ens egna egenskaper. Själv kan jag inte fatta varför man ska leva ihop om sex saknas, det är ju att kräva oerhört mycket av sin partner om inte beslutet att leva vitt är omsesidigt.
  11. Marie
    #6

    Men

    det behöver ju inte vara ett beslut, bara en period i livet. Känner själv att sexlusten minskade jättemycket med två småbarn, alldelses för lite sömn och alldeles för stor arbetsbörda hemma. Det betyder ju inte att den skulle vara försvunnen för alltid. Ändras omständigheterna till det bättre kan ju sexlusten också återkomma.
  12. 6
    Men det behöver ju inte vara ett beslut, bara en period i livet. Känner själv att sexlusten minskade jättemycket med två småbarn, alldelses för lite sömn och alldeles för stor arbetsbörda hemma. Det betyder ju inte att den skulle vara försvunnen för alltid. Ändras omständigheterna till det bättre kan ju sexlusten också återkomma.
  13. maria65a
    #7

    Jo en period men...

    ...flera år?
    Det är en _lång_ period för en mänsklig drift.
    Men det är väl olika vad man kan tänka sig att avvara i en relation. Klart att om en inte vill under flera år så måste partnen oavsett om det är en kvinna eller man vara extremt förstående. Det vanligaste är ju tyvärr att den som ständigt blir avvisad tillslut förvinner någon annanstans. Bäste vore ju om lust och icke lust drabbade båda två samtidigt ;-)
  14. 7
    Jo en period men... ...flera år?
    Det är en _lång_ period för en mänsklig drift.
    Men det är väl olika vad man kan tänka sig att avvara i en relation. Klart att om en inte vill under flera år så måste partnen oavsett om det är en kvinna eller man vara extremt förstående. Det vanligaste är ju tyvärr att den som ständigt blir avvisad tillslut förvinner någon annanstans. Bäste vore ju om lust och icke lust drabbade båda två samtidigt ;-)
  15. Elina
    #8

    Beror på

    Jag kan mycket väl leva i en \"vit relation\". För mig är det en självklarhet att jag binds till min partner av kärlek. Jag skulle dock ha svårt att gå in i en ny relation där det från början saknades sex, däremot acceptera och kunna leva med att det försvann av olika anledningar under tiden. Det kan ju finnas många orsaker till att man inte kan ha sex med sin parter både vad gäller män och kvinnor. Det ultimata är dock att ha båda delar så jag kan tänka mig att en \"vit relation\" har lättare för att spricka än en relation där både sex och kärlek finns med.
  16. 8
    Beror på Jag kan mycket väl leva i en \"vit relation\". För mig är det en självklarhet att jag binds till min partner av kärlek. Jag skulle dock ha svårt att gå in i en ny relation där det från början saknades sex, däremot acceptera och kunna leva med att det försvann av olika anledningar under tiden. Det kan ju finnas många orsaker till att man inte kan ha sex med sin parter både vad gäller män och kvinnor. Det ultimata är dock att ha båda delar så jag kan tänka mig att en \"vit relation\" har lättare för att spricka än en relation där både sex och kärlek finns med.

Liknande trådar

  1. FB kontra AFF?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 21:07
  2. FF kontra OÄF
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 09:06
  3. Alltså gammal kärlek och ung kärlek
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 22:45
  4. VB kontra LSSinsatser?
    By makiko in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 10:46
  5. EV kontra GV!
    By Pappa48 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar