Tänkte byta efternamn -
Separation
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Tänkte byta efternamn -

    tänkte ta tillbaka mitt flicknamn efter skilmässan - men kan jag fortarande behålla mitt namn som gift? S man har lite koppling namnmässigt m barnen?
    Finns det något som dubbel namn nuförtiden?
    Vad är mellan namn? Kan man ha hur många mellannamn som helst?
    Jag heter tex Eva Linnea (linnea är mitt mellannamn) kan jag då sätta mitt giftonamn där efter och sen mitt flicknamn som efternamn?? Eller ska jag bara skippa mellannamnet? Gud så rörigt det här blev nu då!
    Men hoppas ni fattar vad jag vill ha hjälp me :-/

    kram
  2. 1
    Tänkte byta efternamn - tänkte ta tillbaka mitt flicknamn efter skilmässan - men kan jag fortarande behålla mitt namn som gift? S man har lite koppling namnmässigt m barnen?
    Finns det något som dubbel namn nuförtiden?
    Vad är mellan namn? Kan man ha hur många mellannamn som helst?
    Jag heter tex Eva Linnea (linnea är mitt mellannamn) kan jag då sätta mitt giftonamn där efter och sen mitt flicknamn som efternamn?? Eller ska jag bara skippa mellannamnet? Gud så rörigt det här blev nu då!
    Men hoppas ni fattar vad jag vill ha hjälp me :-/

    kram
  3. maria65a
    #2

    Jag heter...

    ..exets namn som mellannamn och min nye mans namn har jag som efternamn. Man kan bara ha ett efternamn.
    Tror att du kan ta tillbaka ditt flicknamn som efternamn och behålla exets som mellannamn. Ett mellannamn kan du välje om du vill skriva ut eller inte. Själv skriver jag för det mesta Maria X Xsson och då står X för initialen exets namn. På mitt legg står det Maria XXXXX Xsson
  4. 2
    Jag heter... ..exets namn som mellannamn och min nye mans namn har jag som efternamn. Man kan bara ha ett efternamn.
    Tror att du kan ta tillbaka ditt flicknamn som efternamn och behålla exets som mellannamn. Ett mellannamn kan du välje om du vill skriva ut eller inte. Själv skriver jag för det mesta Maria X Xsson och då står X för initialen exets namn. På mitt legg står det Maria XXXXX Xsson

Liknande trådar

  1. Byta efternamn?
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:04
  2. Byta efternamn?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 21:30
  3. byta efternamn?
    By Melodie in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 21:21
  4. Byta efternamn...
    By Fru? in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 22:30
  5. Byta efternamn
    By Elizabeth & lillasyster v.34 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar