Är min önska helt orimlig?
Separation
  1. fialotta
    #1

    Är min önska helt orimlig?

    Jag och sambon har nyligen separerat. Han har ett nytt boende på gång, men det tar ca 2-3 veckor innan han kan flytta dit. Medan han väntar så har han ett litet rum han lånar.

    Jag har sagt flera gånger att jag vill att vi delar upp våra saker. Iaf att han packar ner sina saker och delar upp det gemensamma. Men Han försöker bara slingra sig hela tiden.

    Jag tycker att det är jättejobbigt att gå här hemma och kolla på alla saker och fundera på vad som han ska ta med sig och vad jag får behålla. Eftersom jag är gravig så har jag nog med kännslor som snurrar i skallen, orkar inte gå runt och ha ont i magen över hur mycket nytt jag behöver införskaffa.

    Kan tillägga att det är han som valt att lämna mig. Han ville inte ens att vi skulle försöka hitta tillbaka till varandra.
    Han har även lovat att hjälpa mig ekonomiskt tills jag \"kommer på fötter\". Nu har det varit så att när han kommit för att hämta dottern så har han tex tagit med några videofilmer, digitalkameran tror jag oxå att han tagit, för den hittar jag inte...

    Jag vill bara få allt överstökat och sen försöka att glädjas åt vårat kommande barn, men det är tungt....
  2. 1
    Är min önska helt orimlig? Jag och sambon har nyligen separerat. Han har ett nytt boende på gång, men det tar ca 2-3 veckor innan han kan flytta dit. Medan han väntar så har han ett litet rum han lånar.

    Jag har sagt flera gånger att jag vill att vi delar upp våra saker. Iaf att han packar ner sina saker och delar upp det gemensamma. Men Han försöker bara slingra sig hela tiden.

    Jag tycker att det är jättejobbigt att gå här hemma och kolla på alla saker och fundera på vad som han ska ta med sig och vad jag får behålla. Eftersom jag är gravig så har jag nog med kännslor som snurrar i skallen, orkar inte gå runt och ha ont i magen över hur mycket nytt jag behöver införskaffa.

    Kan tillägga att det är han som valt att lämna mig. Han ville inte ens att vi skulle försöka hitta tillbaka till varandra.
    Han har även lovat att hjälpa mig ekonomiskt tills jag \"kommer på fötter\". Nu har det varit så att när han kommit för att hämta dottern så har han tex tagit med några videofilmer, digitalkameran tror jag oxå att han tagit, för den hittar jag inte...

    Jag vill bara få allt överstökat och sen försöka att glädjas åt vårat kommande barn, men det är tungt....
  3. fialotta
    #2

    Sjölvklart kan han ha kartongerna

    här tills han flyttar och större möbler kan vara kvar ett tag till, men då ska det stå på ett papper vad som är hans så att vi inte behöver fundera på det.

    Han har även kvar nyckeln, och när han ska hämta dottern så låser han bara upp och går in, känns som om han bara kan komma och gå som han vill :(
  4. 2
    Sjölvklart kan han ha kartongerna här tills han flyttar och större möbler kan vara kvar ett tag till, men då ska det stå på ett papper vad som är hans så att vi inte behöver fundera på det.

    Han har även kvar nyckeln, och när han ska hämta dottern så låser han bara upp och går in, känns som om han bara kan komma och gå som han vill :(
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Tycker att

    han borde ta ansvar för sitt beslut, och både sina och dina känslor, genom att se till att du mår så bra som möjligti er jobbiga situation, och alltså möta din önskan om att dela upp era saker, iaf på pappret. Jag gick igenom en skilsmässa för drygt ett år sedan, och vet hur praktiska saker som för en framåt när det är kaos inombords, kan hjälpa jättemycket. Att få hans nyckel i handen kändes jätteviktigt, så jag förstår hur du menar! Mitt svar är alltså, nej, din önskan är INTE orimlig.
  6. 3
    Tycker att han borde ta ansvar för sitt beslut, och både sina och dina känslor, genom att se till att du mår så bra som möjligti er jobbiga situation, och alltså möta din önskan om att dela upp era saker, iaf på pappret. Jag gick igenom en skilsmässa för drygt ett år sedan, och vet hur praktiska saker som för en framåt när det är kaos inombords, kan hjälpa jättemycket. Att få hans nyckel i handen kändes jätteviktigt, så jag förstår hur du menar! Mitt svar är alltså, nej, din önskan är INTE orimlig.
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4

    Jätteviktigt för dig

    att för honom markera distans nu.
    Han har inte längre rätt att bara klampa in hos dig i ditt hem. Be att få nyckeln!
    Säg att du vill att han packar ner sitt och att han gör det nu och inte sen.
    Han är nog lite skraj när det blir så definitivt, det blir så tydligt när det är dags att dela på saker och packa ner.
    Han har inte rätt att bara ta med sig saker från ert fd. hem. Ni måste ju göra en ordentlig genomgång av vad ni har och hur ni ska dela på sakerna, vad det är värda etc
    Våga ställ krav och stå på dig!
    Stor kram!
  8. 4
    Jätteviktigt för dig att för honom markera distans nu.
    Han har inte längre rätt att bara klampa in hos dig i ditt hem. Be att få nyckeln!
    Säg att du vill att han packar ner sitt och att han gör det nu och inte sen.
    Han är nog lite skraj när det blir så definitivt, det blir så tydligt när det är dags att dela på saker och packa ner.
    Han har inte rätt att bara ta med sig saker från ert fd. hem. Ni måste ju göra en ordentlig genomgång av vad ni har och hur ni ska dela på sakerna, vad det är värda etc
    Våga ställ krav och stå på dig!
    Stor kram!
  9. fialotta
    #5

    Tack :)

    Nu har jag tagit mod till mig och sagt till ordentligt hur jag vill ha det.

    Vi ska börja dela på sakerna i veckan och nyckeln får jag på måndag...

    Tack för ditt svar.
  10. 5
    Tack :) Nu har jag tagit mod till mig och sagt till ordentligt hur jag vill ha det.

    Vi ska börja dela på sakerna i veckan och nyckeln får jag på måndag...

    Tack för ditt svar.
  11. fialotta
    #6

    Tack!

    Nu har jag sagt till odentligt hur jag vill ha det.
    Börjar dela på sakerna i veckan.
    Kommer att bli jobbigt, men skönt när det blir över...

    Tack för kramen :)
  12. 6
    Tack! Nu har jag sagt till odentligt hur jag vill ha det.
    Börjar dela på sakerna i veckan.
    Kommer att bli jobbigt, men skönt när det blir över...

    Tack för kramen :)

Liknande trådar

  1. Uttern (mer orimlig västtrafik)
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 19:16
  2. Är jag orimlig??
    By Anonym in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 13:49
  3. Är jag orimlig?
    By anonymt namn in forum Svartsjuka
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 12:28
  4. Orimlig resa!
    By Zasa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 08:26
  5. Är jag orimlig...?
    By Emmamman in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 17:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar