Kompis otrogen
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Kompis otrogen

    För ett par månader sen fick jag veta helt plötsligt att min kompis är otrogen med en arb.kamrat. Hon är gift och har två barn. Våra familjer träffas då o då. Men sen jag fick reda på detta så har jag gjort allt för att inte träffa dom. Men vi har träffats någon gång när det varit någon annan tillställning och nu i helgen var ett sådant tillfälle. Efter ett tag så kommer hon fram till mig och börjar berätta vat hon och hennes *älskare* har gjort.. Jag fick tack o ch lov stopp på henne och kunde avvika. Mår så dåligt över vetskapen av vad hon gör och ville från början inte veta detta!! Har lovat henne att inte säga något till någon, men vet inte om jag kan låta detta fortsätta. Lider med hennes man som oxå är en kompis till mig och min familj. Vad ska jag göra?? några bra råd??
  2. 1
    Kompis otrogen För ett par månader sen fick jag veta helt plötsligt att min kompis är otrogen med en arb.kamrat. Hon är gift och har två barn. Våra familjer träffas då o då. Men sen jag fick reda på detta så har jag gjort allt för att inte träffa dom. Men vi har träffats någon gång när det varit någon annan tillställning och nu i helgen var ett sådant tillfälle. Efter ett tag så kommer hon fram till mig och börjar berätta vat hon och hennes *älskare* har gjort.. Jag fick tack o ch lov stopp på henne och kunde avvika. Mår så dåligt över vetskapen av vad hon gör och ville från början inte veta detta!! Har lovat henne att inte säga något till någon, men vet inte om jag kan låta detta fortsätta. Lider med hennes man som oxå är en kompis till mig och min familj. Vad ska jag göra?? några bra råd??
  3. sara med 4:e på väg
    #2

    Jag skulle ha....

    pratat med henne och talat om vad du tyckte om det hela. Vill du inte ha reda på vad hon har gjort med sin nya skall du berätta och kanske rent ut sagt fråga varför hon är otrogen. Hon kanske behöver någon att prata med om hon har problem i stii förhållande. Gör det du tycker är bäst och låt henne ta beslutet att ev. avsluta affären och arbeta på sitt förhållande eller avsluta förhållandet, man kan inte ha kakan och äta den samtidigt
  4. 2
    Jag skulle ha.... pratat med henne och talat om vad du tyckte om det hela. Vill du inte ha reda på vad hon har gjort med sin nya skall du berätta och kanske rent ut sagt fråga varför hon är otrogen. Hon kanske behöver någon att prata med om hon har problem i stii förhållande. Gör det du tycker är bäst och låt henne ta beslutet att ev. avsluta affären och arbeta på sitt förhållande eller avsluta förhållandet, man kan inte ha kakan och äta den samtidigt
  5. Anonym
    #3

    Tack för ditt svar

    Jo jag vet att jag borde prata med henne.. Men det känns såå svårt. Får en stor klump i bröstet bara jag tänker på det. Och jag vet inte varför, det är ju inte jag som gjort något fel.. eller så har jag det genom att inte sagt något tidigare..
  6. 3
    Tack för ditt svar Jo jag vet att jag borde prata med henne.. Men det känns såå svårt. Får en stor klump i bröstet bara jag tänker på det. Och jag vet inte varför, det är ju inte jag som gjort något fel.. eller så har jag det genom att inte sagt något tidigare..
  7. Vissis
    #4

    Jag tycker...

    gott att du kan uttrycka ditt missnöje med hennes agerande och att du undanber dig ytterligare information om det. Be henne att istället reda ut sina bekymmer i sitt äktenskap och att du kan hjälpa henne med det - men otroheten får hon behålla för sig själv. Tycker inte heller att du skall berätta för hennes man - det är inte riktigt din sak att föra vidare och du vet ju inte hur deras förhållande egentligen ser ut.
  8. 4
    Jag tycker... gott att du kan uttrycka ditt missnöje med hennes agerande och att du undanber dig ytterligare information om det. Be henne att istället reda ut sina bekymmer i sitt äktenskap och att du kan hjälpa henne med det - men otroheten får hon behålla för sig själv. Tycker inte heller att du skall berätta för hennes man - det är inte riktigt din sak att föra vidare och du vet ju inte hur deras förhållande egentligen ser ut.
  9. Anonym
    #5

    Nä jag vet

    egentligen inte hur det är i grund o botten.. Bara att hon säger att de är \"dåligt\" Men jag får nog lov att prata med henne hur jobigt det än är.. Tack för ditt svar!
  10. 5
    Nä jag vet egentligen inte hur det är i grund o botten.. Bara att hon säger att de är \"dåligt\" Men jag får nog lov att prata med henne hur jobigt det än är.. Tack för ditt svar!
  11. Ej moralpolis
    #6

    Och vad är din roll i det hela???

    Leka domare eller psykolog?
    Tror du själv att du har alla bakgrundsfakta för att agera i detta? Har någon bett dig? Tror du att du gör något gott? Och isåfall varför? Har du ett eget liv?
  12. 6
    Och vad är din roll i det hela??? Leka domare eller psykolog?
    Tror du själv att du har alla bakgrundsfakta för att agera i detta? Har någon bett dig? Tror du att du gör något gott? Och isåfall varför? Har du ett eget liv?
  13. Anonym
    #7

    Min roll?

    Jag har ingen speciell roll idetta alls, mer än att jag mår dåligt över det. Kan inte se hennes man i ögonen, har svårt att träffa dom och vara nuturlig. Jag vet inte om jag gör något gott genom att säga något el vara tyst. Det var därför jag skrev här, för jag inte vet vad jag ska göra med denna information jag fått. Jag skulle inte vilja vara i hennes mans skor. Och kanske få veta i efterhand att andra har vetat om detta utan att berätta det för mig. Eller du kanske tycker att det är normalt och helt okej att vara otrogen? Inga andra blir sårade i det här?
  14. 7
    Min roll? Jag har ingen speciell roll idetta alls, mer än att jag mår dåligt över det. Kan inte se hennes man i ögonen, har svårt att träffa dom och vara nuturlig. Jag vet inte om jag gör något gott genom att säga något el vara tyst. Det var därför jag skrev här, för jag inte vet vad jag ska göra med denna information jag fått. Jag skulle inte vilja vara i hennes mans skor. Och kanske få veta i efterhand att andra har vetat om detta utan att berätta det för mig. Eller du kanske tycker att det är normalt och helt okej att vara otrogen? Inga andra blir sårade i det här?
  15. Realist.
    #8

    Du ska inte göra något alls.

    nej otrohet är inte okej,och det är inte okej att lägga sig i andras liv heller.
    och varför skulle inte du kunna se mannen i ögonen???
  16. 8
    Du ska inte göra något alls. nej otrohet är inte okej,och det är inte okej att lägga sig i andras liv heller.
    och varför skulle inte du kunna se mannen i ögonen???
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Såå om du såg

    någonting som skadar andra så bryr du dig inte? Sånt här brykar komma fram förr el. senare. Och anledningen till att jag inte kan se honom i ögonen är att jag vet något som han inte vet, som han borde få veta! Jag känner mig medskyldig på något sätt. Det lyser i mina ögon känns det som.
    Det här med att lägga sig i andras liv, det är väl mer att hon har \"bjudit\" in mig i deras/hennes liv.
  18. 9
    Såå om du såg någonting som skadar andra så bryr du dig inte? Sånt här brykar komma fram förr el. senare. Och anledningen till att jag inte kan se honom i ögonen är att jag vet något som han inte vet, som han borde få veta! Jag känner mig medskyldig på något sätt. Det lyser i mina ögon känns det som.
    Det här med att lägga sig i andras liv, det är väl mer att hon har \"bjudit\" in mig i deras/hennes liv.
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    jag tycker du

    ska säga din kompis att du tycker det känns jobbigt när hon berättar om hennes älskare. Säg att antigen får hon berätta för hennes man eller så gör du det. Inga kan kräva av dig att du \"skyddar\" henne, när hon själv berättat för det för dig. Det skulle också vara ett svek mot hennes man. En kompis kompis till mig fick som sista veta att hennes man vad ihop med en arbetskollega. Inte kul att få veta att \"alla\" redan vetat om det ett tag.
  20. 10
    jag tycker du ska säga din kompis att du tycker det känns jobbigt när hon berättar om hennes älskare. Säg att antigen får hon berätta för hennes man eller så gör du det. Inga kan kräva av dig att du \"skyddar\" henne, när hon själv berättat för det för dig. Det skulle också vara ett svek mot hennes man. En kompis kompis till mig fick som sista veta att hennes man vad ihop med en arbetskollega. Inte kul att få veta att \"alla\" redan vetat om det ett tag.
  21. Hopplös
    #11

    Varför

    inte bara säga att du inte vill veta vad hon gör?
    Tycker du att det är fel, säg det till henne.
    Fast låt henne lösa resten själv, skvallra inte vidare.
  22. 11
    Varför inte bara säga att du inte vill veta vad hon gör?
    Tycker du att det är fel, säg det till henne.
    Fast låt henne lösa resten själv, skvallra inte vidare.

Liknande trådar

  1. En gång otrogen alltid otrogen...(Långt)
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 23:52
  2. Otrogen/Planerar att vara otrogen?
    By Sonja156 in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 09:17
  3. Otrogen
    By haggstrom in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 07:55
  4. Otrogen
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 07:04
  5. otrogen
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar