forts. på får ej träffa mina föräldrar..
Kärlek & relationer
  1. konstigt
    #1

    forts. på får ej träffa mina föräldrar..

    Tack för alla svar. Det var ett tag sedan jag skrev här, har mina anledningar:(
    Inte nog med att han inte vill träffa mina föräldrar eller min släkt så förbjuder han mig att ta med vår son till någon av dem. Det är det senaste han har kommit på. Alltså vill han inte att vår son frår träffa tex sin mormor. Jag blir tokig. Kan han verkligen förbjuda mig att göra det? Bara för att han träffar sina föräldrar en gång om året(de bor i ett annat land)så ska inte vår son träffa mina mer än så. Hur kan han vara så elak??? Är det meningen att jag ska ta med sonen i smyg till mina föräldrar. Om vi skiljer oss kan han förbjuda mig att ta med vår son till någon av min släkt? Är det någo som har erfarenhet av detta? Bara för att han är osams med dem så behöver inte jag och vår son lita för det. Och mina föräldrar vill gärna ha en bra relation med honom och vill jättegärna börja prata med dem igen.
  2. 1
    forts. på får ej träffa mina föräldrar.. Tack för alla svar. Det var ett tag sedan jag skrev här, har mina anledningar:(
    Inte nog med att han inte vill träffa mina föräldrar eller min släkt så förbjuder han mig att ta med vår son till någon av dem. Det är det senaste han har kommit på. Alltså vill han inte att vår son frår träffa tex sin mormor. Jag blir tokig. Kan han verkligen förbjuda mig att göra det? Bara för att han träffar sina föräldrar en gång om året(de bor i ett annat land)så ska inte vår son träffa mina mer än så. Hur kan han vara så elak??? Är det meningen att jag ska ta med sonen i smyg till mina föräldrar. Om vi skiljer oss kan han förbjuda mig att ta med vår son till någon av min släkt? Är det någo som har erfarenhet av detta? Bara för att han är osams med dem så behöver inte jag och vår son lita för det. Och mina föräldrar vill gärna ha en bra relation med honom och vill jättegärna börja prata med dem igen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Men hjärtat då..

    Det här låter helt vansinnigt. Han _förbjuder_ dig?? Va??!! I min värld existerar inte något sådant, att en man förbjuder sin fru att göra saker. Ok att man uttrycker en bestämd önskan om att ens partner inte ska vara otrogen, men att bestämma att någon inte får träffa sina föräldrar och morföräldrar är helt otroligt. Han kan väl slippa träffa dem om han nu tycker att det är så hemskt, men att hindra dig och sonen från att göra det? NEJ!

    För att svara på din fråga: Nej, din man kan INTE förbjuda dig att göra någonting alls. Om ni skiljer er kan din man inte förbjuda dig att ta med din son någonstans så länge ni har gemensam vårdnad. Hur skulle din man kunna förbjuda dig att göra saker, tänker du? Genom att polisanmäla dig? Spärra in dig? Den enda som kan förbjuda en människa att göra saker är Sveriges rikes lag, alltså domstolen som är satt att förvalta den. Din man har ingen som helst bestämmanderätt över dig, även om han har delad bestämmanderätt över er son så länge han är omyndig.

    Om jag ska vara helt ärlig så sätter din historia igång alla mina varningsklockor. Jag tycker att du ska kontakta kvinnojouren och höra med dem vad de säger om din mans beteende. De kan förklara för dig vilka juridiska rättigheter du respektive din man har. Har det verkligen gått så långt att du tror att din man har någon som helst möjlighet att bestämma över dig? Skulle min blivande man komma med ett så horribelt påstående skulle jag antingen skratta åt honom eller lämna honom, det är ju helt befängt av honom att tro något sådant.

    Jag önskar dig lycka till och skickar några varma kramar.
  4. 2
    Men hjärtat då.. Det här låter helt vansinnigt. Han _förbjuder_ dig?? Va??!! I min värld existerar inte något sådant, att en man förbjuder sin fru att göra saker. Ok att man uttrycker en bestämd önskan om att ens partner inte ska vara otrogen, men att bestämma att någon inte får träffa sina föräldrar och morföräldrar är helt otroligt. Han kan väl slippa träffa dem om han nu tycker att det är så hemskt, men att hindra dig och sonen från att göra det? NEJ!

    För att svara på din fråga: Nej, din man kan INTE förbjuda dig att göra någonting alls. Om ni skiljer er kan din man inte förbjuda dig att ta med din son någonstans så länge ni har gemensam vårdnad. Hur skulle din man kunna förbjuda dig att göra saker, tänker du? Genom att polisanmäla dig? Spärra in dig? Den enda som kan förbjuda en människa att göra saker är Sveriges rikes lag, alltså domstolen som är satt att förvalta den. Din man har ingen som helst bestämmanderätt över dig, även om han har delad bestämmanderätt över er son så länge han är omyndig.

    Om jag ska vara helt ärlig så sätter din historia igång alla mina varningsklockor. Jag tycker att du ska kontakta kvinnojouren och höra med dem vad de säger om din mans beteende. De kan förklara för dig vilka juridiska rättigheter du respektive din man har. Har det verkligen gått så långt att du tror att din man har någon som helst möjlighet att bestämma över dig? Skulle min blivande man komma med ett så horribelt påstående skulle jag antingen skratta åt honom eller lämna honom, det är ju helt befängt av honom att tro något sådant.

    Jag önskar dig lycka till och skickar några varma kramar.
  5. Camelia
    #3

    Det ringer varningsklockor för fullt här...

    Att distansera sin partner från omgivningen/vänner/föräldrar är ett av de första stegen som män som misshandlar kvinnor tar.

    Jag säger som gabbis - såhär ska du INTE behöva ha det! Ta kontakt med en kvinnojour och prata med dom!
  6. 3
    Det ringer varningsklockor för fullt här... Att distansera sin partner från omgivningen/vänner/föräldrar är ett av de första stegen som män som misshandlar kvinnor tar.

    Jag säger som gabbis - såhär ska du INTE behöva ha det! Ta kontakt med en kvinnojour och prata med dom!
  7. Lilla Lisa
    #4

    Säger som övriga

    Snälla ta kontakt med en kvinnojour!
    Det låter som om han försöker att göra dig helt beroende av honom. Det är ett effektivt sätt att göra en människa sårbar och krympa som person.
    Ringer stora varningsklockor, så inte minst för pojkens skull ta hjälp!
  8. 4
    Säger som övriga Snälla ta kontakt med en kvinnojour!
    Det låter som om han försöker att göra dig helt beroende av honom. Det är ett effektivt sätt att göra en människa sårbar och krympa som person.
    Ringer stora varningsklockor, så inte minst för pojkens skull ta hjälp!

Liknande trådar

  1. Semester föräldrar emellan! Forts.....
    By Torvald in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 03:45
  2. Igår hörselvård. träffa andra föräldrar!
    By Ali-6barn in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:33
  3. träffa mina sex vänner ..
    By layla in forum Singelmingel
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 17:40
  4. Träffa mina föräldrar efter 12 år..
    By Hanna in forum Dysfunktionell uppväxt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 12:44
  5. Träffa mina förälrar efter 12 år...
    By Hanna in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar