Är
Kärlek & relationer
  1. Antonia
    #1

    Är

    det någon här som lever i ett förhållande där man är otrogen mot varandra men tycker det är ok? Har kommit dit nu o vet varken ut eller in. Vi har levt ihop i 22 år o vill fortsätta med det. Men jag vet inte om jag klarar av att veta att han är hos ngn annan ibland, bara för sex, massage, hos killar. Jag vill klara av det för vi har det fördetmesta så bra. Hur tänker ni?
  2. 1
    Är det någon här som lever i ett förhållande där man är otrogen mot varandra men tycker det är ok? Har kommit dit nu o vet varken ut eller in. Vi har levt ihop i 22 år o vill fortsätta med det. Men jag vet inte om jag klarar av att veta att han är hos ngn annan ibland, bara för sex, massage, hos killar. Jag vill klara av det för vi har det fördetmesta så bra. Hur tänker ni?
  3. Tango
    #2

    Jag tror att det

    kan vara ett mycket vettigt alternativ för manga som lever i en langvarig och stadig relation. Tror dock de flesta är sa bundna av gängse normer att de inte vagar tänka tanken fullt ut.

    Jag tror att det är helt naturligt för de flesta att fran tid till tid attraheras av andra än sin partner. Om det är förbjudet är ju risken uppenbar att man kastar bort det man har för att ga efter den, för stunden, oemotstandliga attraktionen.

    Jag inbillar mig att om man tillater varandra att ga efter dessa attraktioner om sa önskas sa är risken betydligt mindre att man verkligen förälskar sig i nagon annan.

    Om man känner att man vill ge varandra denna frihet men inte är säker pa att man kan hantera detaljerna kan man ju helt enkelt komma överrens om att göra det \"i smyg\" och ytterst diskret.
  4. 2
    Jag tror att det kan vara ett mycket vettigt alternativ för manga som lever i en langvarig och stadig relation. Tror dock de flesta är sa bundna av gängse normer att de inte vagar tänka tanken fullt ut.

    Jag tror att det är helt naturligt för de flesta att fran tid till tid attraheras av andra än sin partner. Om det är förbjudet är ju risken uppenbar att man kastar bort det man har för att ga efter den, för stunden, oemotstandliga attraktionen.

    Jag inbillar mig att om man tillater varandra att ga efter dessa attraktioner om sa önskas sa är risken betydligt mindre att man verkligen förälskar sig i nagon annan.

    Om man känner att man vill ge varandra denna frihet men inte är säker pa att man kan hantera detaljerna kan man ju helt enkelt komma överrens om att göra det \"i smyg\" och ytterst diskret.
  5. Kina
    #3

    Inte så länge som

    någon i förhållandet är det minsta osäker, då är det snarare dödsstöten.

    Saken är ju den att om det är ok för båda parter så är det inte otrohet utan en övernskommelse. En överenskommelse är just vad det låter som, något som man är överens om. Är du eller han inte överens utan känner er osäkra, obekväma eller blir övertalade till det ja då kan det liksom inte fungera.
  6. 3
    Inte så länge som någon i förhållandet är det minsta osäker, då är det snarare dödsstöten.

    Saken är ju den att om det är ok för båda parter så är det inte otrohet utan en övernskommelse. En överenskommelse är just vad det låter som, något som man är överens om. Är du eller han inte överens utan känner er osäkra, obekväma eller blir övertalade till det ja då kan det liksom inte fungera.
  7. vingla
    #4

    Du skriver...

    att du vill kunna gå med på det, men om det ändå är så att du känner i ditt hjärta att du inte vill leva så, så är det ändå otrohet och inte okej av din man att fixa sex hos andra. Men det finns säkert många som lever i den överenskommelsen, tror jag, det är ju inte något som nån jag känner nånsin i så fall har yppat ett ord om. Jag kan själv känna ibland att jag skulle vilja testa andra, men det kan inte min sambo tänka sig att jag gör så därför är det helt enkelt bara för mig att låta bli eftersom jag vill leva med honom och just en sån här sak är en sån sak där ett nej från den ena parten är avgörande för vilket valet blir.
  8. 4
    Du skriver... att du vill kunna gå med på det, men om det ändå är så att du känner i ditt hjärta att du inte vill leva så, så är det ändå otrohet och inte okej av din man att fixa sex hos andra. Men det finns säkert många som lever i den överenskommelsen, tror jag, det är ju inte något som nån jag känner nånsin i så fall har yppat ett ord om. Jag kan själv känna ibland att jag skulle vilja testa andra, men det kan inte min sambo tänka sig att jag gör så därför är det helt enkelt bara för mig att låta bli eftersom jag vill leva med honom och just en sån här sak är en sån sak där ett nej från den ena parten är avgörande för vilket valet blir.
  9. Antonia
    #5

    Vi

    har inte pratat om att det är ok men han har gjort det ändå. Och han kan inte låta bli att lätta sitt samvete. Jag har varit med en annan förut men har aldrig sagt nåt. Problemet är ju att det är så svårt att klara av det, men samtidigt har vi ju så mycket annat gemensamt o allt kul vi upplevt
  10. 5
    Vi har inte pratat om att det är ok men han har gjort det ändå. Och han kan inte låta bli att lätta sitt samvete. Jag har varit med en annan förut men har aldrig sagt nåt. Problemet är ju att det är så svårt att klara av det, men samtidigt har vi ju så mycket annat gemensamt o allt kul vi upplevt
  11. Antonia
    #6

    Vill

    så gärna att det ska fungera men känner mig illa till mods ibland. Vet ju inte om han nån gång bestämmer sig för att stanna hos nån.
  12. 6
    Vill så gärna att det ska fungera men känner mig illa till mods ibland. Vet ju inte om han nån gång bestämmer sig för att stanna hos nån.
  13. Antonia
    #7

    Jag

    har sagt att jag mår dåligt av det, men han säger att han vill leva ut den sidan hos sig, livet är så kort. Och det är inte sex som han säger bara massage. Har så svårt att tänka mig ett liv utan det andra vi har.
  14. 7
    Jag har sagt att jag mår dåligt av det, men han säger att han vill leva ut den sidan hos sig, livet är så kort. Och det är inte sex som han säger bara massage. Har så svårt att tänka mig ett liv utan det andra vi har.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar