en liten fråga bara!
Kärlek & relationer
  1. Zuzzie
    #1

    en liten fråga bara!

    jag har varit otrogen flera ggr i mitt förra förhållande och har även haft en älskare som var sambo då vi hade en liten affär eller vad man ska kalla det men nu sedan 4,5 år tillbaka så är jag ihop med världens goaste man (Särbo)och jag skulle aldrig få för mig att vara otrogen igen och han tror på det där\"ordspråket\" en gång otrogen alltid otrogen.Han har aldrig varit otrogen själv utan detta tror han om människor som varit otrogna.Vad tror ni om detta.Tror ni att man kommer att vara otrogen resten av sitt liv bara för att det har hänt i ens liv förr.
  2. 1
    en liten fråga bara! jag har varit otrogen flera ggr i mitt förra förhållande och har även haft en älskare som var sambo då vi hade en liten affär eller vad man ska kalla det men nu sedan 4,5 år tillbaka så är jag ihop med världens goaste man (Särbo)och jag skulle aldrig få för mig att vara otrogen igen och han tror på det där\"ordspråket\" en gång otrogen alltid otrogen.Han har aldrig varit otrogen själv utan detta tror han om människor som varit otrogna.Vad tror ni om detta.Tror ni att man kommer att vara otrogen resten av sitt liv bara för att det har hänt i ens liv förr.
  3. Vimsa
    #2

    Det tror...

    jag i alla fall, definitivt inte på alls! Jag har förvisso knallat i exakt dina dojjor - men jag lever i ett totalmonogamt förhållande numera sen 14 år! Visst kan jag känna lockelse gentemot andra, men det betyder inget annat överhuvudtaget annat än att jag blir påverkad av andra människor, men inget mer! Näpp - det är helt och hållet avhängigt av hur man själv upplever det förhållande man lever i och de val man gör för sig själv tycker jag!!! Det finns ingen annan som kan bestämma det annat än du själv och om man inte vill att det skall hända igen så ser man till att det inte gör det!
  4. 2
    Det tror... jag i alla fall, definitivt inte på alls! Jag har förvisso knallat i exakt dina dojjor - men jag lever i ett totalmonogamt förhållande numera sen 14 år! Visst kan jag känna lockelse gentemot andra, men det betyder inget annat överhuvudtaget annat än att jag blir påverkad av andra människor, men inget mer! Näpp - det är helt och hållet avhängigt av hur man själv upplever det förhållande man lever i och de val man gör för sig själv tycker jag!!! Det finns ingen annan som kan bestämma det annat än du själv och om man inte vill att det skall hända igen så ser man till att det inte gör det!
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Likaväl som....


    .....första gången alltid är den första för den som är otrogen så kan väl också någon gång vara den sista.

    Det finns inga generella regler....alla är indivder och det är upp till dig själv.

    Sen kan man väl kanske med en rent hypotetisk \"riskbedömning\" påstå att den som redan har varit otrogen i och med detta har visat sig kapabel att vara detta och i just den \"situationen\" följdaktligen varit inkapabel att vara trogen.....och i och med det kanske rsiken ökar att det sker igen jämfört med en som så långt i livet visat sig vara kapabel att vara trogen.

    Ursäkta en dålig liknelse. Du har två kompisar varav den ena vid flera tidigare tillfällen har hamnat i slagsmål när ni varit på krogen medans den andre aldrig gjort det. Om du då går ut en kväll med dom.....vem skulle du anse att det föreligger störst risk att h*n hamnar i bråk?
    Men å andra sidan. Bara för att din kompis tidigare i livet misshandlat någon så finns det ju ingen regel som säger att det skall hända igen. Kompisen kanske har \"dragit lärdom\" av dom tidigare tillfällena och är i själva verket den som löper minst risk att göra likadant igen.

    Så nej.....det finns ingen regel.....VALET är helt ditt under resten av ditt liv!
    För det är ett medvetet val....och tidigare valde du att vara otrogen. Men det finns ingen somtvingar dig att göra det valet igen om du skulle hamna i samma situation.
  6. 3
    Likaväl som....
    .....första gången alltid är den första för den som är otrogen så kan väl också någon gång vara den sista.

    Det finns inga generella regler....alla är indivder och det är upp till dig själv.

    Sen kan man väl kanske med en rent hypotetisk \"riskbedömning\" påstå att den som redan har varit otrogen i och med detta har visat sig kapabel att vara detta och i just den \"situationen\" följdaktligen varit inkapabel att vara trogen.....och i och med det kanske rsiken ökar att det sker igen jämfört med en som så långt i livet visat sig vara kapabel att vara trogen.

    Ursäkta en dålig liknelse. Du har två kompisar varav den ena vid flera tidigare tillfällen har hamnat i slagsmål när ni varit på krogen medans den andre aldrig gjort det. Om du då går ut en kväll med dom.....vem skulle du anse att det föreligger störst risk att h*n hamnar i bråk?
    Men å andra sidan. Bara för att din kompis tidigare i livet misshandlat någon så finns det ju ingen regel som säger att det skall hända igen. Kompisen kanske har \"dragit lärdom\" av dom tidigare tillfällena och är i själva verket den som löper minst risk att göra likadant igen.

    Så nej.....det finns ingen regel.....VALET är helt ditt under resten av ditt liv!
    För det är ett medvetet val....och tidigare valde du att vara otrogen. Men det finns ingen somtvingar dig att göra det valet igen om du skulle hamna i samma situation.

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. Liten fråga bara..
    By Sandy C in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 20:32
  3. En liten fråga bara...
    By Sanna med tjejerna in forum Melodifestivalen
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 20:16
  4. En liten fråga bara...
    By Jenny BF 12/6 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 12:02
  5. En liten fråga bara...
    By ledsen flickvän och mamma in forum Mammasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 18:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar