Jag har varit där du är och vad jag lärt mig tog några år Jo det var är att välja sina strider, med svärmor, För som någon skrev om pappan är nöjd så måste du backa dina åskter , dvs inte framstå som att du kör över pappan sonen och det gör nog svärmor mer ledsen än att du inte
skulle bli glad för hennes fynd
Vad du kan göra jo andvänd byxorna innan vintern o det blöta kommer , sonen blev ju glad , gör det för hans skull
Men lägg upp med din man hur ni ska hantera genemsamt dessa situationer som naturligtvis kommer att återkomma , även när byxorna är uslitna ,
Ta ett snack utan att vilja ha rätt bara ni kan komma fram till en bra grej som känns rätt för er båda att ge o ta åsikter, men att hålla samma linje mot alla svärisar,. Det finns många linjer ta strid tiga skratta ja alla varianter men man måste vara eniga,
Vi bråkande mer min man o jag om svärmor än jag med henne men var det värt det nej inte att vi blev ovänner bara för att jag kände att vi hon o jag var så långt i från varandra i åsikter normer o sätt att leva , Men det var ju hennes son jag levde med det glömde jag bara för att ha rätt,, Man behöver inte älska sin svärmor eller svärdotter bara för att man älskar samma man son, Men man kan var den som ställer sig utanför att bli provocerad lika svårt att göra som att stava
Karin