5 månaders kille vill ej sova
Bebissnack
  1. Camilla
    #1

    5 månaders kille vill ej sova

    Min lille kille sover aldrig tycker jag. Vi lägger honom vid nio tio när han har ätit och då sover han till 2-4 äter och sen till 6-7. På dagen sover han små lurar på inte ens en timme, kanske blir det tre seådana istället för färre och längre. Vad gör man? Jag har två killar innan men har aldrig upplevt detta. Han är rosslig och jag tycker han har svårt att andas när han ligger så vi har höjt sänger och ger honon näsdroppar renäsansen och har av doktorn fått bricanyl. Det hjälper inte. Vad skall jag göra, någon med erfarenhet?
  2. 1
    5 månaders kille vill ej sova Min lille kille sover aldrig tycker jag. Vi lägger honom vid nio tio när han har ätit och då sover han till 2-4 äter och sen till 6-7. På dagen sover han små lurar på inte ens en timme, kanske blir det tre seådana istället för färre och längre. Vad gör man? Jag har två killar innan men har aldrig upplevt detta. Han är rosslig och jag tycker han har svårt att andas när han ligger så vi har höjt sänger och ger honon näsdroppar renäsansen och har av doktorn fått bricanyl. Det hjälper inte. Vad skall jag göra, någon med erfarenhet?
  3. NenNa m E-04, C-00 och A-98
    #2

    Om han är pigg...

    ..och glad när han är vaken kan det vara så att han får den sömn han behöver. Min dotter i samma ålder sov från midnatt till kl 3, åt och sov till kl 6. Detta kompletterades sedan med ett par tjugominuterslurar om man åkte bil eller så...

    Är han däremot gnällig och trött så behöver han antagligen sova mera. Då skulle jag prova att bära - den upprätta ställnignen gör att de andas bättre.
  4. 2
    Om han är pigg... ..och glad när han är vaken kan det vara så att han får den sömn han behöver. Min dotter i samma ålder sov från midnatt till kl 3, åt och sov till kl 6. Detta kompletterades sedan med ett par tjugominuterslurar om man åkte bil eller så...

    Är han däremot gnällig och trött så behöver han antagligen sova mera. Då skulle jag prova att bära - den upprätta ställnignen gör att de andas bättre.
  5. Camilla
    #3

    Han är gnällig och trött...

    Har gått med bärsele men när han somnar så har jag lagt honom men han vaknar efter en kvart till en halvtimme. Det är väl bara att acceptera.
  6. 3
    Han är gnällig och trött... Har gått med bärsele men när han somnar så har jag lagt honom men han vaknar efter en kvart till en halvtimme. Det är väl bara att acceptera.
  7. NenNa m E-04, C-00 och A-98
    #4

    Då skulle jag fortsätta...

    ..att bära honom även om han har somnat om jag var du.
  8. 4
    Då skulle jag fortsätta... ..att bära honom även om han har somnat om jag var du.

Liknande trådar

  1. 4 månaders kille med humor
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 15:33
  2. umgänge 3 månaders kille
    By skånetos in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 13:05
  3. TV-tittande 18 månaders kille
    By idapida in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 04:20
  4. Min 10-månaders kille (långt!)
    By Trinny in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:43
  5. Sömnbehov hos en 22 månaders kille?
    By Smulan in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar