Någon som minns mig?
Bebissnack
  1. Katti med Petter & Victor
    #1

    Någon som minns mig?

    Jag har ju skrivit lite om Victors nattsömn och sist berättade jag att vi skulle sluta med allt vad kurer heter. Sagt och gjort och gissa vad, det har blivit bättre. Till skillnad från tidigare sitter vi i soffan och dricker välling på kvällen och sedan får han slumra till sittande i famnen om han inte blir grinig och vill lägga sig i sin säng på en gång. Han fortsätter att sover i spjälsängen och den har vi burit tillbaka till sovrummet, oftast vaknar han kring tio-elva tiden på kvällen och somnar om när han har fått tillbaka nappen. Sedan sover han till mellan fyra och halv fem på morgonen då vi stiger upp.

    Själv tror jag att han sover bättre, dels för att han har blivit äldre men även för att det blivit mörkt på kvällarna. Men det kan ju även göra sitt att han sover i sovrummet och hör mig hela tiden, om han vaknar så behöver han inte sakna mig han vet ju att jag är där. Han behöver inte gråta sig till sömns som han gjorde med ramsan och jag känner mig betydligt lugnare själv när jag slutat med kuren/metoden och lyssnat på mig själv och Victor istället.
    Såg på Babyboom imorse, det var en barnpsykolog (Malin Alven?) och jag tror verkligen på det som hon sa. Det är inte barnen som sover dåligt, det är föräldrarna. Hon sa även att det finns ingen metod/kur som är bäst, utan alla barn är olika och behöver olika saker. En sak fungerar på ett barn och någonting annat på ett annat barn.

    Det är en bit kvar till sova hela natten för Victor, men jag ser det som en stor framgång att vakna en gång på natten jämfört med varannan - var tredje timma.

    LYCKA TILL ALLA MED SÖMNLÖSA NÄTTER.
  2. 1
    Någon som minns mig? Jag har ju skrivit lite om Victors nattsömn och sist berättade jag att vi skulle sluta med allt vad kurer heter. Sagt och gjort och gissa vad, det har blivit bättre. Till skillnad från tidigare sitter vi i soffan och dricker välling på kvällen och sedan får han slumra till sittande i famnen om han inte blir grinig och vill lägga sig i sin säng på en gång. Han fortsätter att sover i spjälsängen och den har vi burit tillbaka till sovrummet, oftast vaknar han kring tio-elva tiden på kvällen och somnar om när han har fått tillbaka nappen. Sedan sover han till mellan fyra och halv fem på morgonen då vi stiger upp.

    Själv tror jag att han sover bättre, dels för att han har blivit äldre men även för att det blivit mörkt på kvällarna. Men det kan ju även göra sitt att han sover i sovrummet och hör mig hela tiden, om han vaknar så behöver han inte sakna mig han vet ju att jag är där. Han behöver inte gråta sig till sömns som han gjorde med ramsan och jag känner mig betydligt lugnare själv när jag slutat med kuren/metoden och lyssnat på mig själv och Victor istället.
    Såg på Babyboom imorse, det var en barnpsykolog (Malin Alven?) och jag tror verkligen på det som hon sa. Det är inte barnen som sover dåligt, det är föräldrarna. Hon sa även att det finns ingen metod/kur som är bäst, utan alla barn är olika och behöver olika saker. En sak fungerar på ett barn och någonting annat på ett annat barn.

    Det är en bit kvar till sova hela natten för Victor, men jag ser det som en stor framgång att vakna en gång på natten jämfört med varannan - var tredje timma.

    LYCKA TILL ALLA MED SÖMNLÖSA NÄTTER.
  3. Kattis
    #2

    Låter ju toppen!

    Vilken bra lösning ni har hittat. Jag har också hört Malin A och tycker hon är mycket klok.
  4. 2
    Låter ju toppen! Vilken bra lösning ni har hittat. Jag har också hört Malin A och tycker hon är mycket klok.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    va skönt!!!

    Härligt för er, hoppas det fortsätter att bli bättre och bättre!
    Tror också att olika saker passar olika barn och olika föräldrar. Vi har precis kurat lille Isak med AW\'s kur. Han har skrikit totalt kanske fem minuter och sov i natt (slutet av uppföljningsveckan) sina 11,5 timmar utan att vakna. Så för oss passar den ju, men även om denna kur passade oss jättebra är jag övertygad om att den inte passar alla barn och familjer.
  6. 3
    va skönt!!! Härligt för er, hoppas det fortsätter att bli bättre och bättre!
    Tror också att olika saker passar olika barn och olika föräldrar. Vi har precis kurat lille Isak med AW\'s kur. Han har skrikit totalt kanske fem minuter och sov i natt (slutet av uppföljningsveckan) sina 11,5 timmar utan att vakna. Så för oss passar den ju, men även om denna kur passade oss jättebra är jag övertygad om att den inte passar alla barn och familjer.

Liknande trådar

  1. Någon som minns/vet
    By marie_70 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 16:15
  2. Någon som minns mig?
    By ksna in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 10:11
  3. Någon som minns mig?
    By ksna in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 18:02
  4. Någon som minns mig?
    By Denise m M01,L04 in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 09:50
  5. Här är vi!(om någon minns oss??)
    By kicki m Ida-02+Elin 050818 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar