Försäljning av hus
Separation
  1. Undrande
    #1

    Försäljning av hus

    Hur göra, jag vill att min man ska bo kvar i huset.
    Alltså att han ska köpa ut mig, huset borde vara värt runt 2,7 milj, vi har lån på 1,3 milj. Hut mycket ska han lösa ut med mig med om man väljer att gå den vanliga vägen ?
    Måste man dra in mäklare, kan man göra upp i goda tillsammans, genom att tex ta ut ett mindre försäljningspris och istället \"kvitta\" det mot div möbler som ändå ska med i bodelningen ?
    Någon som vet? Tips mottages tacksamt ...
  2. 1
    Försäljning av hus Hur göra, jag vill att min man ska bo kvar i huset.
    Alltså att han ska köpa ut mig, huset borde vara värt runt 2,7 milj, vi har lån på 1,3 milj. Hut mycket ska han lösa ut med mig med om man väljer att gå den vanliga vägen ?
    Måste man dra in mäklare, kan man göra upp i goda tillsammans, genom att tex ta ut ett mindre försäljningspris och istället \"kvitta\" det mot div möbler som ändå ska med i bodelningen ?
    Någon som vet? Tips mottages tacksamt ...
  3. åsa
    #2

    kolla på inlägget längre bak

    \"Det här med bodelning\" av sign: Åkervindan den 9/11. Där beskrivs det bra i svaren hur man räknar ut vad man ska lösa ut den andre för från huset.
    Ska göra samma med min make, jag hyr en lägenhet nu och han ska bo kvar i huset även efter skilsmässan och lösa ut mig(längre fram pga svår ekonomi nu). Bodelningen kan man vänta med i 10 år från det att skilsmässan gått igenom har jag för mig, och den är ej obligatorisk heller vad jag förstått.
  4. 2
    kolla på inlägget längre bak \"Det här med bodelning\" av sign: Åkervindan den 9/11. Där beskrivs det bra i svaren hur man räknar ut vad man ska lösa ut den andre för från huset.
    Ska göra samma med min make, jag hyr en lägenhet nu och han ska bo kvar i huset även efter skilsmässan och lösa ut mig(längre fram pga svår ekonomi nu). Bodelningen kan man vänta med i 10 år från det att skilsmässan gått igenom har jag för mig, och den är ej obligatorisk heller vad jag förstått.

Liknande trådar

  1. Försäljning
    By Anonym mamma1 in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 16:13
  2. Försäljning?
    By -Nina- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 15:57
  3. Får man? om försäljning
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:39
  4. Ang försäljning av hus
    By LyckligaJag in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 09:57
  5. Försäljning av hus?!
    By Jenny_n in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar