Tur att jag inte är någon stammis
Namn, dop & namngivning
  1. Bullen
    #1

    Tur att jag inte är någon stammis

    Ni är som ett gäng snorungar hela bunten i stort sett. Verkar inte finnas många vettiga människor på detta snack! Fy fan säger jag bara. Tur att jag slipper träffa er i verkligen...

    Måste man vara en mobbare bara för att man inte gillar vissa namn? I så fall är det väl ni som är mobbare. Såna påhopp som ni har gjort mot mig idag! Bara för att jag framförde min åsikt. Det är nog era barn som blir dom blivande mobbarna i framtiden. Garanterat inte mina barn!

    Förresten angående var jag bor. Så tänker jag inte tala om det. Men jag kan säga så mycket som att jag inte bor i någon byhåla ute på landet. Utan väldigt nära Sthlm. Och här är namn som Kevin, Tindra, Nova och Liam väldigt vanliga. Var och varannan unge heter det på dagis. Men däremot har jag knappt stött på ett enda barn som hetet ett \"pensionärsnamn\" som tex Edith. Och då har jag både barn på dagis och gått på öppna förskolan här i flera år.
  2. 1
    Tur att jag inte är någon stammis Ni är som ett gäng snorungar hela bunten i stort sett. Verkar inte finnas många vettiga människor på detta snack! Fy fan säger jag bara. Tur att jag slipper träffa er i verkligen...

    Måste man vara en mobbare bara för att man inte gillar vissa namn? I så fall är det väl ni som är mobbare. Såna påhopp som ni har gjort mot mig idag! Bara för att jag framförde min åsikt. Det är nog era barn som blir dom blivande mobbarna i framtiden. Garanterat inte mina barn!

    Förresten angående var jag bor. Så tänker jag inte tala om det. Men jag kan säga så mycket som att jag inte bor i någon byhåla ute på landet. Utan väldigt nära Sthlm. Och här är namn som Kevin, Tindra, Nova och Liam väldigt vanliga. Var och varannan unge heter det på dagis. Men däremot har jag knappt stött på ett enda barn som hetet ett \"pensionärsnamn\" som tex Edith. Och då har jag både barn på dagis och gått på öppna förskolan här i flera år.
  3. EllaNora
    #2

    Om du läser ditt inlägg, i lugn och ro

    hur uppfattar du då det du skrivit? Kan man inte ha en ödmjukhet som vuxen människa mot andras namnval.
  4. 2
    Om du läser ditt inlägg, i lugn och ro hur uppfattar du då det du skrivit? Kan man inte ha en ödmjukhet som vuxen människa mot andras namnval.
  5. Kakan
    #3

    Bullen Bullen...

    Du verkar vara en MYCKET lycklig och välmående människa...
  6. 3
    Bullen Bullen... Du verkar vara en MYCKET lycklig och välmående människa...
  7. Bullen
    #4

    Hejdå

    Ha ett trevligt liv allihopa! Nu lämnar jag er för att aldrig mer komma tillbaka. Klarar inte av alla trångsynta människor som verkar gilla att skriva här. Ni är bara för mycket för min smak
  8. 4
    Hejdå Ha ett trevligt liv allihopa! Nu lämnar jag er för att aldrig mer komma tillbaka. Klarar inte av alla trångsynta människor som verkar gilla att skriva här. Ni är bara för mycket för min smak
  9. Kakan
    #5

    Bye bye Bullen! *imt*

    :)
  10. 5
    Bye bye Bullen! *imt* :)
  11. namnisen
    #6

    Ja, Bullen, du fick

    ju ta en del..
    \"Hoppas jag slipper se dig härinne\" var ju en kommentar du fick så jag förstår att du är sur. Det skulle jag också varit i ditt ställe.
    Om du anmäler den kommentaren till redax så kanske den raderas, fast nu föll du i fällan och skrev likadant själv förstås.

    Vi som skriver i bland, vi ska tåla kommentarer på namnen och på våra barns namn, men alla tål inte den behandlingen själva.... Hur som helst, välkommen tillbaka hit när du vill. Det är ingen som äger snacken och åsiktsfrihet har vi, så det är nog bara att skriva på.
  12. 6
    Ja, Bullen, du fick ju ta en del..
    \"Hoppas jag slipper se dig härinne\" var ju en kommentar du fick så jag förstår att du är sur. Det skulle jag också varit i ditt ställe.
    Om du anmäler den kommentaren till redax så kanske den raderas, fast nu föll du i fällan och skrev likadant själv förstås.

    Vi som skriver i bland, vi ska tåla kommentarer på namnen och på våra barns namn, men alla tål inte den behandlingen själva.... Hur som helst, välkommen tillbaka hit när du vill. Det är ingen som äger snacken och åsiktsfrihet har vi, så det är nog bara att skriva på.
  13. Saga
    #7

    mm

    Du fick dig en rejäl slänga Bullen, inte helt rättvist ;)

    Folk tycker olika i namnfrågan, och tur är ju det. Vissa reagerar väldigt stark när någon annan inte tycker att deras namnval är optimalt. Intressant att se. Det gör att man förstår hur oerhört känsliga människor kan vara med sitt barns namn.
    Jag kan skjälv känna \"stackars barn\" om namnfrågor. Jag tycker vissa namn förpliktigar, ta tex namnet Tiger. Det är ett väldigt coolt namn. Helt rätt på rätt kille. men hur vet man att ens barn kommer kunna fylla namnet? Då kan jag tänka, vilka förväntningar föräldrarna har på sitt barn.
    Hoppas du vill skriva här igen.
  14. 7
    mm Du fick dig en rejäl slänga Bullen, inte helt rättvist ;)

    Folk tycker olika i namnfrågan, och tur är ju det. Vissa reagerar väldigt stark när någon annan inte tycker att deras namnval är optimalt. Intressant att se. Det gör att man förstår hur oerhört känsliga människor kan vara med sitt barns namn.
    Jag kan skjälv känna \"stackars barn\" om namnfrågor. Jag tycker vissa namn förpliktigar, ta tex namnet Tiger. Det är ett väldigt coolt namn. Helt rätt på rätt kille. men hur vet man att ens barn kommer kunna fylla namnet? Då kan jag tänka, vilka förväntningar föräldrarna har på sitt barn.
    Hoppas du vill skriva här igen.
  15. Saga
    #8

    Andra namn som förpliktigar

    Elvis och Jesus.
    Jesus är tydligen väldigt vanligt i vissa länder.
    Och tänk på alla Ali Muhammed. Snacka om förpliktigande namn ;)
  16. 8
    Andra namn som förpliktigar Elvis och Jesus.
    Jesus är tydligen väldigt vanligt i vissa länder.
    Och tänk på alla Ali Muhammed. Snacka om förpliktigande namn ;)
  17. bigmouth med edith
    #9

    Vad ledsen jag blir

    jag står helt och fullt för att jag inte vill se dig här igen, jag tycker det är föraktfullt och fel att uttala dig som du gjorde.
  18. 9
    Vad ledsen jag blir jag står helt och fullt för att jag inte vill se dig här igen, jag tycker det är föraktfullt och fel att uttala dig som du gjorde.
  19. bigmouth med edith
    #10

    Tycker verkligen inte du

    att det är skillnad på att säga att ett namn är fult och att det är synd om barnet som bär namnet?
  20. 10
    Tycker verkligen inte du att det är skillnad på att säga att ett namn är fult och att det är synd om barnet som bär namnet?
  21. Saga
    #11

    Tjaa...

    När är det synd om ett barn? När barnet är sjukt, mamma är sjuk, barnet är överviktigt, barnets föräldrar ligger i slitsam skiljsmässa. Ja, då är det synd om ett barn tycker jag.
    Om föräldrarna ger barnet ett namn jag tycker är riktigt fult eller opassande på något sätt. Ja, då tycker jag också synd om barnet, fast på ett annorlunda sätt än om barnet vore sjukt.
    Dessutom är det ju kanske bara jag som tycker att just det namnet är ful. Föräldrarna tycker ju det är fint.
    Men jag skulle ju inte välja att heta så själv...

    Kan tex tycka lite synd om personer som heter Krister Petersson isamband med Pamlemordet. Trist för dem.
  22. 11
    Tjaa... När är det synd om ett barn? När barnet är sjukt, mamma är sjuk, barnet är överviktigt, barnets föräldrar ligger i slitsam skiljsmässa. Ja, då är det synd om ett barn tycker jag.
    Om föräldrarna ger barnet ett namn jag tycker är riktigt fult eller opassande på något sätt. Ja, då tycker jag också synd om barnet, fast på ett annorlunda sätt än om barnet vore sjukt.
    Dessutom är det ju kanske bara jag som tycker att just det namnet är ful. Föräldrarna tycker ju det är fint.
    Men jag skulle ju inte välja att heta så själv...

    Kan tex tycka lite synd om personer som heter Krister Petersson isamband med Pamlemordet. Trist för dem.

Liknande trådar

  1. rapport från en gammal stammis
    By villhabarn. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 17:04
  2. Snart stammis på sjukhuset!
    By rocken in forum _1006 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 22:24
  3. Gammal stammis kikar in...
    By Asereht in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:57
  4. Hej allihopa (gammal stammis)
    By anonymt namn in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 11:48
  5. stammis på aff
    By rebuskort in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar