Är jag den enda mamman här som..
Bebissnack
  1. Sanna
    #1

    Är jag den enda mamman här som..

    går runt med min liila kille om nätterna, och ändå klarar av vardagen efter? Utan att gnälla. Visst behöver man sova, men våra barn e bara så här små sååå liten tid. Och de gnäller/gråter av en orsak...inte för att djävlas. Såå tänk efter innan ni lämnar era barn ensamma i ett mörkt rum,och försök att njuta av närheten av era barn. Ni har dom bara till låns en kort, kort stund av ert liv! Så stå ut, och var de bästa mammorna ni kan vara denna korta tid.
  2. 1
    Är jag den enda mamman här som.. går runt med min liila kille om nätterna, och ändå klarar av vardagen efter? Utan att gnälla. Visst behöver man sova, men våra barn e bara så här små sååå liten tid. Och de gnäller/gråter av en orsak...inte för att djävlas. Såå tänk efter innan ni lämnar era barn ensamma i ett mörkt rum,och försök att njuta av närheten av era barn. Ni har dom bara till låns en kort, kort stund av ert liv! Så stå ut, och var de bästa mammorna ni kan vara denna korta tid.
  3. Mamman
    #2

    Kanske är du det.

    Jag går runt med min dotter hela nätterna och _måste_ gnälla av mig på dagarna, annars har jag ingenstans att göra av min frustration. Det sista jag vill är att den går ut över min stackars tjej som absolut inte rår för att hon vaknar x antal gånger per natt.

    Jag är ingen robot, jag är en människa med känslor och sömnbehov. Jag ser inget fel i att prata om att småbarnstiden är jobbig, varför ska man låtsas om att den inte är det??
  4. 2
    Kanske är du det. Jag går runt med min dotter hela nätterna och _måste_ gnälla av mig på dagarna, annars har jag ingenstans att göra av min frustration. Det sista jag vill är att den går ut över min stackars tjej som absolut inte rår för att hon vaknar x antal gånger per natt.

    Jag är ingen robot, jag är en människa med känslor och sömnbehov. Jag ser inget fel i att prata om att småbarnstiden är jobbig, varför ska man låtsas om att den inte är det??
  5. Sanna
    #3

    Det var menat till alla här som..

    låter sina stackars barn ligga och gråta sig till söms. För att föräldrarna ska må bättre! Är själv väldigt trött, går runt var eviga natt och tidig morgon med mitt barn.Men som sagt det är sååå kort tid det handlar om!
  6. 3
    Det var menat till alla här som.. låter sina stackars barn ligga och gråta sig till söms. För att föräldrarna ska må bättre! Är själv väldigt trött, går runt var eviga natt och tidig morgon med mitt barn.Men som sagt det är sååå kort tid det handlar om!
  7. LindaS m3 tjejer
    #4

    Jag håller med dig!

    Tycker också att det är en massa tjat om olika behandlingar hit och dit, kanske är det föräldrarna som behöver en AW behandling? Har mest läst här innan, men var tvungen att hålla med dig.
  8. 4
    Jag håller med dig! Tycker också att det är en massa tjat om olika behandlingar hit och dit, kanske är det föräldrarna som behöver en AW behandling? Har mest läst här innan, men var tvungen att hålla med dig.
  9. Ella
    #5

    lätt att säga

    innan man har gått i någon annans skor. Jag klarar inte heller av att låta mitt barn skrika på nätterna men det gör inte att jag fördömer någon annan, som kanske har det tio gånger värre. Det är också jobbigare att klara av vardagen om man har flera barn eller mår dåligt på annat sätt, jag tror att det är verkligen sista utvägen för en del.
  10. 5
    lätt att säga innan man har gått i någon annans skor. Jag klarar inte heller av att låta mitt barn skrika på nätterna men det gör inte att jag fördömer någon annan, som kanske har det tio gånger värre. Det är också jobbigare att klara av vardagen om man har flera barn eller mår dåligt på annat sätt, jag tror att det är verkligen sista utvägen för en del.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Ja du Sanna

    förstår vad du menar tror jag, att du inte gillar 5-minutersmetoden och AW MEN jag undrar
    - hur gammalt är ditt barn?
    - har du ett eller flera barn?
    Det kan ju vara svårare att klara av vardagen om man har flera barn som är vakna på nätterna. Och varför ska man inte få gnälla och klaga om man är trött? Mammor är ju oxå människor. Tycker att det är trist att skuldbelägga varandra över huvudtaget, olika människor och föräldrar tycker att olika saker är jobbiga och för mej iallafall är det viktigt att få vädra mina känslor - både positivt och negativt.
  12. 6
    Ja du Sanna förstår vad du menar tror jag, att du inte gillar 5-minutersmetoden och AW MEN jag undrar
    - hur gammalt är ditt barn?
    - har du ett eller flera barn?
    Det kan ju vara svårare att klara av vardagen om man har flera barn som är vakna på nätterna. Och varför ska man inte få gnälla och klaga om man är trött? Mammor är ju oxå människor. Tycker att det är trist att skuldbelägga varandra över huvudtaget, olika människor och föräldrar tycker att olika saker är jobbiga och för mej iallafall är det viktigt att få vädra mina känslor - både positivt och negativt.
  13. p81
    #7

    2 barn 3e på g

    jag har 2 barn som vaknar på nätterna och sedan är jag gravid i 8 månaden nu och jag gnäller inte men det skulle va bra underbart att få sova en hel natt så jag provar mer än gärna allt och mina barn skriker även fast man är uppe och går med den för båda mina barn har sådan stark egen vilja att har dom bestämmt sig för att skrika så skriker dom oc det spelar ingen roll vad någon gör om bvc läkaren har varit här en natt och haft sömn koll på mina barn och hon sa att ja det finns inte så mycket att göra eftersom jag provat alla deras råd. så till slut sa hon låt dom skrika då så får vi se hur det funkar och nu på natten när älsta vaknar så skriker han ett litet tag men sedan somnar han om för han tröstar sig själv hon menade på att barn som är trygga i sig själv ska kunna göra så och det verkar ju funka men men ta i trä
  14. 7
    2 barn 3e på g jag har 2 barn som vaknar på nätterna och sedan är jag gravid i 8 månaden nu och jag gnäller inte men det skulle va bra underbart att få sova en hel natt så jag provar mer än gärna allt och mina barn skriker även fast man är uppe och går med den för båda mina barn har sådan stark egen vilja att har dom bestämmt sig för att skrika så skriker dom oc det spelar ingen roll vad någon gör om bvc läkaren har varit här en natt och haft sömn koll på mina barn och hon sa att ja det finns inte så mycket att göra eftersom jag provat alla deras råd. så till slut sa hon låt dom skrika då så får vi se hur det funkar och nu på natten när älsta vaknar så skriker han ett litet tag men sedan somnar han om för han tröstar sig själv hon menade på att barn som är trygga i sig själv ska kunna göra så och det verkar ju funka men men ta i trä
  15. Mamman
    #8

    Okej

    jag förstår, jag trodde det var själva gnället som var problemet =).
    Jag är också emot skrikmetoder, men kan ändå förstå de familjer som kanske väljer att använda dem om sömnen är katastrofal och det inte verkar finnas något slut på nattproblemen.
    Har man inte fått sova på flera veckor går det ju ut över hela ens vardag och det är i sig ingen trevlig situation det heller.

    Jag har dock stött på folk som hört från bvc att det finns något som heter 5mm och tycker att det verkar ju vara en jättebra grej eftersom barnen somnar själva, vad bekvämt!
    Och de har inte haft några sömnproblem innan utöver vad som är normalt hos spädbarn.

    Sådant mår jag lite dåligt av att höra....
  16. 8
    Okej jag förstår, jag trodde det var själva gnället som var problemet =).
    Jag är också emot skrikmetoder, men kan ändå förstå de familjer som kanske väljer att använda dem om sömnen är katastrofal och det inte verkar finnas något slut på nattproblemen.
    Har man inte fått sova på flera veckor går det ju ut över hela ens vardag och det är i sig ingen trevlig situation det heller.

    Jag har dock stött på folk som hört från bvc att det finns något som heter 5mm och tycker att det verkar ju vara en jättebra grej eftersom barnen somnar själva, vad bekvämt!
    Och de har inte haft några sömnproblem innan utöver vad som är normalt hos spädbarn.

    Sådant mår jag lite dåligt av att höra....
  17. Sanna
    #9

    Jag har 4 barn:9 mån,4år,9år o14år

    Och du har rätt, jag är väldigt emot dessa metoder där barnen får ligga ensamma och skrika sig till söms.
  18. 9
    Jag har 4 barn:9 mån,4år,9år o14år Och du har rätt, jag är väldigt emot dessa metoder där barnen får ligga ensamma och skrika sig till söms.
  19. Sanna
    #10

    Har oxå hört detta av en bekant..

    bvc sa att hon skulle lägga sitt 3 månader gamla baby i deras källare,om hon inte tålde att höra det skrika, och låta det skrika i antal minuter! Ska tillägga att källaren i inredd och fungerar som gillestuga.. Men jag anser, och hon oxå (som tur var)att det var helt tokigt!Stackars alla som är första barnsföräldrar som litar blint på BVC.
  20. 10
    Har oxå hört detta av en bekant.. bvc sa att hon skulle lägga sitt 3 månader gamla baby i deras källare,om hon inte tålde att höra det skrika, och låta det skrika i antal minuter! Ska tillägga att källaren i inredd och fungerar som gillestuga.. Men jag anser, och hon oxå (som tur var)att det var helt tokigt!Stackars alla som är första barnsföräldrar som litar blint på BVC.
  21. Sanna
    #11

    Vill inte att människor ska tro...

    att detta är så man ska göra normalt. Utan som du säger som sista utväg.Men jag har läst här rätt länge nu, och tycker att en del tar till det för snabbt.
  22. 11
    Vill inte att människor ska tro... att detta är så man ska göra normalt. Utan som du säger som sista utväg.Men jag har läst här rätt länge nu, och tycker att en del tar till det för snabbt.
  23. Sanna
    #12

    Fungerar det för dig såå...

    Jag tycker inte att man ska göra så. Tänk om han drömmer en mardröm? Och ingen tröstar honom... Hoppas att du menar att han gnäller lite, och sedan somnar om.
  24. 12
    Fungerar det för dig såå... Jag tycker inte att man ska göra så. Tänk om han drömmer en mardröm? Och ingen tröstar honom... Hoppas att du menar att han gnäller lite, och sedan somnar om.
  25. Sanna
    #13

    Tack

    --
  26. 13
    Tack --
  27. Nilla
    #14

    Håller också med dig...

    ...men jag tror att en av anledningen till att vi kan \"stå ut\" är kanske just för att vi har erfarenheten av att det vänder.

    Vår förste son hade kolik och skrek hysteriskt natt efter natt, vi räknade stegen mellan väggarna och sjöng och sjöng och sjöng....
    Vår andre son skrek inte lika mycket men ville amma varje timme natt efter natt.
    Båda två sover idag som stockar hela nätterna.

    Nu har vi en 5-månaders bebis och hon gör lite annat än sover om nätterna, men trots att jag är trött och trots att sömnen saknas så njuter jag så av henne!

    Med facit i hand så minns jag knappt tiden med killarna trots att det \"bara\"är fem och sju år sedan...
    Men jag tror att det kanske är lättare att orka när man verkligen VET att det vänder (och dessutom SÅ fort)och att man kommer att sakna bebistiden, med ALLT vad det innebär!
  28. 14
    Håller också med dig... ...men jag tror att en av anledningen till att vi kan \"stå ut\" är kanske just för att vi har erfarenheten av att det vänder.

    Vår förste son hade kolik och skrek hysteriskt natt efter natt, vi räknade stegen mellan väggarna och sjöng och sjöng och sjöng....
    Vår andre son skrek inte lika mycket men ville amma varje timme natt efter natt.
    Båda två sover idag som stockar hela nätterna.

    Nu har vi en 5-månaders bebis och hon gör lite annat än sover om nätterna, men trots att jag är trött och trots att sömnen saknas så njuter jag så av henne!

    Med facit i hand så minns jag knappt tiden med killarna trots att det \"bara\"är fem och sju år sedan...
    Men jag tror att det kanske är lättare att orka när man verkligen VET att det vänder (och dessutom SÅ fort)och att man kommer att sakna bebistiden, med ALLT vad det innebär!
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15

    OK, då har du

    betydligt mera erfarenhet av barn än t ex jag. Och jag tycker verkligen att det är fantastiskt att du orkar vara uppe hela nätterna utan att gnälla. Själv var jag ett vrak när Ella var liten, grät ofta av trötthet men nu när hon är 1 1/2 sover hon helt ok (vissa nätter mindre och de flesta nätterna bra) helt utan kurer vilket förståss är jätteskönt. Jag reagerade mot din vad jag tyckte fördömande ton eftersom jag tycker att vi mammor ska stötta varandra istället.
  30. 15
    OK, då har du betydligt mera erfarenhet av barn än t ex jag. Och jag tycker verkligen att det är fantastiskt att du orkar vara uppe hela nätterna utan att gnälla. Själv var jag ett vrak när Ella var liten, grät ofta av trötthet men nu när hon är 1 1/2 sover hon helt ok (vissa nätter mindre och de flesta nätterna bra) helt utan kurer vilket förståss är jätteskönt. Jag reagerade mot din vad jag tyckte fördömande ton eftersom jag tycker att vi mammor ska stötta varandra istället.
  31. AnnaJ
    #16

    Precis! Och tack..

    Jag kanske skriver konstigt eller något...Men menar precis det du skriver.Vill inte att förstagångs föräldrar ska tro att det är normalt att vara utvilad! Utan tvärtom, att det går över så småning om.
  32. 16
    Precis! Och tack.. Jag kanske skriver konstigt eller något...Men menar precis det du skriver.Vill inte att förstagångs föräldrar ska tro att det är normalt att vara utvilad! Utan tvärtom, att det går över så småning om.
  33. Sanna
    #17

    kom upp nån annans signatur, sorry.

    --
  34. 17
    kom upp nån annans signatur, sorry. --
  35. Sanna
    #18

    önskar att jag kunde stötta..

    deras beslut att låta deras små barn ligga och gråta sig till sömns...men ser hur fel det e. Det kommer säkert en forskning kring detta i framtiden, så tills dess så vill jag bara ge min syn på det hela. Inga barn far illa av att bli tröstade när de gråter eller söker hjälp på annat sätt.Men att ingen kommer när man ropar på uppmärksamhet, eller ännu värre kommer in i rummet och säger två ord och går igen! det måste ju sätta sina spår.. eller har jag sååå fel, tror inte det!
  36. 18
    önskar att jag kunde stötta.. deras beslut att låta deras små barn ligga och gråta sig till sömns...men ser hur fel det e. Det kommer säkert en forskning kring detta i framtiden, så tills dess så vill jag bara ge min syn på det hela. Inga barn far illa av att bli tröstade när de gråter eller söker hjälp på annat sätt.Men att ingen kommer när man ropar på uppmärksamhet, eller ännu värre kommer in i rummet och säger två ord och går igen! det måste ju sätta sina spår.. eller har jag sååå fel, tror inte det!
  37. Medlem sedan
    Sep 1998
    #19

    Det var min sign...:-)

    fast jag brukar enbart läsa här inne
  38. 19
    Det var min sign...:-) fast jag brukar enbart läsa här inne
  39. Medlem sedan
    May 2001
    #20

    Jag kan säga

    att vi kurade Isak främst för HANS skull. Han sover nu 11-11,5 timme och det är sååååå tydligt att han mår mycket bättre nu. Förr var han ofta trött och gnällig, nu är han solskenet själv. Inget i världen kan få mej att tro att denna kur inte är bra för HONOM!

    Alla gör som dom vill och mår bra av, men jag tycker det är fel att döma andra för att de har en annan åsikt än en själv. Jag dömer ingen som bär sitt barn om nättera, och skulle önska att ingen dömde mej för att ha hjälpt mitt barn sova bättre om nätterna.
  40. 20
    Jag kan säga att vi kurade Isak främst för HANS skull. Han sover nu 11-11,5 timme och det är sååååå tydligt att han mår mycket bättre nu. Förr var han ofta trött och gnällig, nu är han solskenet själv. Inget i världen kan få mej att tro att denna kur inte är bra för HONOM!

    Alla gör som dom vill och mår bra av, men jag tycker det är fel att döma andra för att de har en annan åsikt än en själv. Jag dömer ingen som bär sitt barn om nättera, och skulle önska att ingen dömde mej för att ha hjälpt mitt barn sova bättre om nätterna.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Är jag den enda....
    By Erindriel in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 22:27
  2. är jag den enda utan ett enda
    By ior in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 08:35
  3. ok , ge mig en enda
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 20:58
  4. Är jag den enda
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 22:39
  5. Är jag den enda som
    By Catten - vrålförkyld in forum _0507 Julibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 17:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar