namnfråga
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    namnfråga

    Hur kommer det sig att Du har just Ditt nickname? Betyder det nåt särskilt? Vad isf? ..eller det kanske är hemligt(betydelsen)? ;)
  2. 1
    namnfråga Hur kommer det sig att Du har just Ditt nickname? Betyder det nåt särskilt? Vad isf? ..eller det kanske är hemligt(betydelsen)? ;)
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Ville byta för ngn

    kollade ett tag och goooglade och det betyder hon som lindrar smärtan.
  4. 2
    Ville byta för ngn kollade ett tag och goooglade och det betyder hon som lindrar smärtan.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    tja

    Tänkte på sagan \"varför finns det så få Q\".
    Och tänkte att den skulle vara kort och qvinnlig ;)
  6. 3
    tja Tänkte på sagan \"varför finns det så få Q\".
    Och tänkte att den skulle vara kort och qvinnlig ;)
  7. tarantella i huvudstaden
    #4

    ja faktiskt

    min far kalla mig för tarantella när jag var ungdom lång och jätte smal. hata det då men nu är det tydligen ett slående och lockande nick. Var ävne kallad hörnflaggan men det tänker jag inte ta till
  8. 4
    ja faktiskt min far kalla mig för tarantella när jag var ungdom lång och jätte smal. hata det då men nu är det tydligen ett slående och lockande nick. Var ävne kallad hörnflaggan men det tänker jag inte ta till
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    hmm

    jag hade en kul kompis på gymnasiet, vi spelade i samma stråkkvartett och hon tyckte att kvartetten skulle heta gröna hönan. Hon tyckte att det var ett vansinnigt roligt skämt, jag fattade kanske aldrig varför, men namnet fastnade.
  10. 5
    hmm jag hade en kul kompis på gymnasiet, vi spelade i samma stråkkvartett och hon tyckte att kvartetten skulle heta gröna hönan. Hon tyckte att det var ett vansinnigt roligt skämt, jag fattade kanske aldrig varför, men namnet fastnade.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Ja du...

    det kom faktiskt när jag var hos min kurator våren efter seperationen. Vi pratade om på vilket sätt jag hanterade ilskan, smärtan och sveket. Jag förklarade att jag tränade så mycket jag kundet och promenerade med barnvagn...Jag gick och gick och gick, fort... Var jag arg så gick jag. Varpå hon sa.....det är som en argsint terrier som går längs trottoaren.... :-). I början använde jag nog argsint efter Terriern också.... :-). Nicket har hängt kvar, även om jag är långt ifrån argsint numera :-) Sku kanske behöva byta, men är ju känd som Terriern här....och kommer inte på något bra alternativ ...
  12. 6
    Ja du... det kom faktiskt när jag var hos min kurator våren efter seperationen. Vi pratade om på vilket sätt jag hanterade ilskan, smärtan och sveket. Jag förklarade att jag tränade så mycket jag kundet och promenerade med barnvagn...Jag gick och gick och gick, fort... Var jag arg så gick jag. Varpå hon sa.....det är som en argsint terrier som går längs trottoaren.... :-). I början använde jag nog argsint efter Terriern också.... :-). Nicket har hängt kvar, även om jag är långt ifrån argsint numera :-) Sku kanske behöva byta, men är ju känd som Terriern här....och kommer inte på något bra alternativ ...
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Mja, det är väl pinsamt uppenbart

    Jag saknar tydligen fantasi...
    Dessutom är det inte så hård konkurrens om nickan bland männen.
  14. 7
    Mja, det är väl pinsamt uppenbart Jag saknar tydligen fantasi...
    Dessutom är det inte så hård konkurrens om nickan bland männen.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Mitt är

    faktiskt ett namn jag har....använder det alltid och överallt känns det som....Ingen annan har det typ....så det är bra...
  16. 8
    Mitt är faktiskt ett namn jag har....använder det alltid och överallt känns det som....Ingen annan har det typ....så det är bra...
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9

    Okeey.. KUL!!!

    Jag var inne på en engelsk community för några år sedan.. där pratades om allt mellan himmel o jord.
    Jag har alltid fått höra hur snäll jag är..*harkel*
    Ville ha ett namn som kunde sammafatta mig, så det blev amiable, vilket betyder; älskansvärd/vänlig på engelska.
  18. 9
    Okeey.. KUL!!! Jag var inne på en engelsk community för några år sedan.. där pratades om allt mellan himmel o jord.
    Jag har alltid fått höra hur snäll jag är..*harkel*
    Ville ha ett namn som kunde sammafatta mig, så det blev amiable, vilket betyder; älskansvärd/vänlig på engelska.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    ahhh

    är det ur latin/grekiskan?
  20. 10
    ahhh är det ur latin/grekiskan?
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    jag

    använder delar av mitt fulla namn helt enkelt
  22. 11
    jag använder delar av mitt fulla namn helt enkelt
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12

    visst är det

    en bra förkortning..på en så komplex sak(?) som kvinnor, eller? *ler*
  24. 12
    visst är det en bra förkortning..på en så komplex sak(?) som kvinnor, eller? *ler*
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13

    *ler*

    jag har oxå ett namn jag bär med mig från barndomen(finns i min msn) min mormor kallade mig det, vilket JAG hatade då..
  26. 13
    *ler* jag har oxå ett namn jag bär med mig från barndomen(finns i min msn) min mormor kallade mig det, vilket JAG hatade då..
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14

    tycker det

    låter som en pub eller som ett värdshus av nåt slag!
  28. 14
    tycker det låter som en pub eller som ett värdshus av nåt slag!
  29. andromeda
    #15

    du, din blogg

    är svår läst!
  30. 15
    du, din blogg är svår läst!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    I know, I know..

    ..ha tålamod...den återkommer.
  32. 16
    I know, I know.. ..ha tålamod...den återkommer.
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17

    visst är det

    konstigt hur man kan vänja sig och sen bli ETT med ett namn sen..synonymt på nåt sätt :) el? Svårt att skiljas åt sen..
  34. 17
    visst är det konstigt hur man kan vänja sig och sen bli ETT med ett namn sen..synonymt på nåt sätt :) el? Svårt att skiljas åt sen..
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18

    tror inte

    att det skulle spela nån roll.. konkurrens el ej.. Du stavar ditt så annorlunda ju..
  36. 18
    tror inte att det skulle spela nån roll.. konkurrens el ej.. Du stavar ditt så annorlunda ju..
  37. andromeda
    #19

    har tålamod,

    ett liiiitet tag till:)
  38. 19
    har tålamod, ett liiiitet tag till:)
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20

    blir minst

    lika personligt som att låta fantasin skena iväg..
  40. 20
    blir minst lika personligt som att låta fantasin skena iväg..
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. *OT*namnfråga
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 18:58
  2. Namnfråga
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 13:05
  3. Namnfråga
    By Lyddan in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 11:31
  4. namnfråga...
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 17:32
  5. Namnfråga
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar