ÄT INTE (lista på gasbildande)
Bebissnack
  1. kråkan+Nellie
    #1

    ÄT INTE (lista på gasbildande)

    Var på akupunktur igår och fick med mig en lista på saker man inte ska äta om man ammar och har en kolikbebis. Ville dela med mig om det kan hjälpa någon:

    Ät inte:
    Gasbildande: kål, ärtor, bönor, lök, majs, vitlök, broccoli, paprika, starka kryddor.

    Syrarika frukter och bär: apelsiner, äpplen, päron, plommon, fikon, juice, nyponsoppa, vinbär, jordgubbar, tomater, sylt, saft,Nötter och vin. komjölksprodukter och kaffe kan ge besvär hos känsliga barn.

    Godis såsom: lakrits, choklad, vingummi och skumbilar kan vissa reagera på

    Det bästa för magen är en sk ren diet:
    kött, fisk, fågel, ägg, potatis, ris, morötter, sallad, gurka, bananer.
  2. 1
    ÄT INTE (lista på gasbildande) Var på akupunktur igår och fick med mig en lista på saker man inte ska äta om man ammar och har en kolikbebis. Ville dela med mig om det kan hjälpa någon:

    Ät inte:
    Gasbildande: kål, ärtor, bönor, lök, majs, vitlök, broccoli, paprika, starka kryddor.

    Syrarika frukter och bär: apelsiner, äpplen, päron, plommon, fikon, juice, nyponsoppa, vinbär, jordgubbar, tomater, sylt, saft,Nötter och vin. komjölksprodukter och kaffe kan ge besvär hos känsliga barn.

    Godis såsom: lakrits, choklad, vingummi och skumbilar kan vissa reagera på

    Det bästa för magen är en sk ren diet:
    kött, fisk, fågel, ägg, potatis, ris, morötter, sallad, gurka, bananer.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Ren mat

    Jippy! Äntligen fler än jag som förespråkar \"ren\" mat! Tycker jag har postat det i var och varannan tråd, men ingen verkar fatta hur mycket kosten spelar roll.

    Men jag säger det en gång till: Kolik - testa ren mat!

    \"Ren\" mat: frukt, snälla grönsaker, kött, fågel, fisk.
  4. 2
    Ren mat Jippy! Äntligen fler än jag som förespråkar \"ren\" mat! Tycker jag har postat det i var och varannan tråd, men ingen verkar fatta hur mycket kosten spelar roll.

    Men jag säger det en gång till: Kolik - testa ren mat!

    \"Ren\" mat: frukt, snälla grönsaker, kött, fågel, fisk.
  5. Sara
    #3

    Hur...

    många akupunkturbehandlingar har ni varit på? Tycker ni det verkar hjälpa? Är nyfiken på att testa med min kille. Svårt att äta bara \"ren\" mat tycker jag för övrigt!
  6. 3
    Hur... många akupunkturbehandlingar har ni varit på? Tycker ni det verkar hjälpa? Är nyfiken på att testa med min kille. Svårt att äta bara \"ren\" mat tycker jag för övrigt!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Bara varit

    på en behandling än så länge. Det tar mellan 3-8 behandlingar beroende på bebis och hur gammal bebisen var när man påbörjade behandlingen.

    Har ändrat dieten samtidigt så det är svårt att veta om det är behandlingen som gett resultat, men ja...hon skrek bara en halvtimme samma dag, men dagen efter blev det lite bakslag (det kan bli så) så då var det etter värre men hon kunde somna själv vilket aldrig brukar hända annars.

    Svårt att ändra hela dieten, men det tycker jag att det är värt för det är så hemskt när de har sådan smärta!
  8. 4
    Bara varit på en behandling än så länge. Det tar mellan 3-8 behandlingar beroende på bebis och hur gammal bebisen var när man påbörjade behandlingen.

    Har ändrat dieten samtidigt så det är svårt att veta om det är behandlingen som gett resultat, men ja...hon skrek bara en halvtimme samma dag, men dagen efter blev det lite bakslag (det kan bli så) så då var det etter värre men hon kunde somna själv vilket aldrig brukar hända annars.

    Svårt att ändra hela dieten, men det tycker jag att det är värt för det är så hemskt när de har sådan smärta!
  9. kråkan+Nellie
    #5

    Bökigt men värt det.

    Har tagit bort gluten också, så jag äter glutenfritt också. Lite tråkig mat blir det, men vad som helst för att hon ska få det bättre.
  10. 5
    Bökigt men värt det. Har tagit bort gluten också, så jag äter glutenfritt också. Lite tråkig mat blir det, men vad som helst för att hon ska få det bättre.

Liknande trådar

  1. BF lista inte BIM lista!
    By lillalilly in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 00:10
  2. BF Lista (vet inte hur man gör hjärtan)
    By CiNsO75 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 07:42
  3. Snälla, kan ni inte lista
    By A.P. in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 22:15
  4. Är det inte dax med en +lista
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 17:20
  5. Fänkålsthe? Gasbildande?
    By decembermamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar