En lite enkät på en söndag
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    En lite enkät på en söndag

    För att kolla om det ev är någon som är här*s*

    Lite allvarlig, men det är sån jag är idag.

    *Är du nöjd med ditt liv?

    *Är du nöjd med ditt utseeende?

    * Med din bostad och dess inredning?

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?

    * Med din ekonomiska situation?

    * Med ditt arbete/studier?

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?

  2. 1
    En lite enkät på en söndag För att kolla om det ev är någon som är här*s*

    Lite allvarlig, men det är sån jag är idag.

    *Är du nöjd med ditt liv?

    *Är du nöjd med ditt utseeende?

    * Med din bostad och dess inredning?

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?

    * Med din ekonomiska situation?

    * Med ditt arbete/studier?

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?

  3. CHENOA
    #2

    hmmm allvarliga svar

    Är du nöjd med ditt liv?
    *nja sådär,kunde va bättre och kunde va sämre..har mina barn och det betyder mycket:)

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    *bläääää näää tack

    * Med din bostad och dess inredning?
    *ja hysat håller på planera inredningen i framtiden*S*

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    *hrmf..*harkel harkel*..ja oftast men ibland borde jag faktiskt skämmas..

    * Med din ekonomiska situation?
    *nää inte ett dugg..satt mig på kronofogden igen.:(..ska börja betala tillbaka igen nu..

    * Med ditt arbete/studier?
    *jag gillar praktiken min ja,fast helst skulle jag vilja jobba
  4. 2
    hmmm allvarliga svar Är du nöjd med ditt liv?
    *nja sådär,kunde va bättre och kunde va sämre..har mina barn och det betyder mycket:)

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    *bläääää näää tack

    * Med din bostad och dess inredning?
    *ja hysat håller på planera inredningen i framtiden*S*

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    *hrmf..*harkel harkel*..ja oftast men ibland borde jag faktiskt skämmas..

    * Med din ekonomiska situation?
    *nää inte ett dugg..satt mig på kronofogden igen.:(..ska börja betala tillbaka igen nu..

    * Med ditt arbete/studier?
    *jag gillar praktiken min ja,fast helst skulle jag vilja jobba
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Och sista frågan

    då? Vad planerar du att göra åt det?:)
  6. 3
    Och sista frågan då? Vad planerar du att göra åt det?:)
  7. msBetty
    #4

    Grubblar lite

    *Är du nöjd med ditt liv?
    Japp :-) Lite hångel skulle väl inte sitta fel men det är trivsamt just nu...

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    Njae... Tappa lite vikt, fixa håret lite...

    * Med din bostad och dess inredning?
    Japp hemma så är det superbra, skulle väl gärna vilja ha ett rum till men det är bra....Inte så att jag vantrivs här heller, men sängen är lite smal när odjuret väljer att komma på visit under natten

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    Tja för det mesta är jag nog nöjd, iofs skulle man väl vilja handla lite annorlunda ibland men samtidigt går ju inte att göra om saker så är bara att ta konsekvenserna....

    * Med din ekonomiska situation?
    Den är OK, är väl snarare jag som måste spara lite mer

    * Med ditt arbete/studier?
    njae just nu är det lite smärra kaotiskt (trivs med de kurser jag tar) men har tappat mål och fokus lite... Så antar att detta är sista terminen jag pluggar men då måste jag skaffa jobb å det verkar inte alltför lätt...
  8. 4
    Grubblar lite *Är du nöjd med ditt liv?
    Japp :-) Lite hångel skulle väl inte sitta fel men det är trivsamt just nu...

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    Njae... Tappa lite vikt, fixa håret lite...

    * Med din bostad och dess inredning?
    Japp hemma så är det superbra, skulle väl gärna vilja ha ett rum till men det är bra....Inte så att jag vantrivs här heller, men sängen är lite smal när odjuret väljer att komma på visit under natten

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    Tja för det mesta är jag nog nöjd, iofs skulle man väl vilja handla lite annorlunda ibland men samtidigt går ju inte att göra om saker så är bara att ta konsekvenserna....

    * Med din ekonomiska situation?
    Den är OK, är väl snarare jag som måste spara lite mer

    * Med ditt arbete/studier?
    njae just nu är det lite smärra kaotiskt (trivs med de kurser jag tar) men har tappat mål och fokus lite... Så antar att detta är sista terminen jag pluggar men då måste jag skaffa jobb å det verkar inte alltför lätt...
  9. -liten-
    #5

    seriösa svar

    För att kolla om det ev är någon som är här*s*

    Lite allvarlig, men det är sån jag är idag.

    *Är du nöjd med ditt liv?
    Nja, kanske inte nöjd direkt med hur det ser ut idag, men jag ser framtiden an med tillförsikt och nyfikenhet.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    Ja oftast. Men inte med kanintänderna...

    * Med din bostad och dess inredning?
    Skulle gärna bo lite större, och vill göra om barnens rum när jag har råd (=aldrig?) men annars stormtrivs jag (förutom med vissa grannar då *blänger buttert på väggen*)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    Oftast ja! Däremot tror jag att jag har nåt fel i skallen ibland när jag kan bli fullständigt rabiat om jag får minsta motgång på fel dag. Händer inte så ofta, men är jobbigt när det sker..

    * Med din ekonomiska situation?
    Kan man vara det????
    Som ensamstående studerande mamma så är varje månad en enda stor ågren över hur man ska få ihop det. Men på nåt vänster lyckas man, fan vet hur. Skulle däremot gärna ha ett vanligt jobb så man visste att lönen kom varje månad. Och att den räckte...

    * Med ditt arbete/studier?
    Inte idag nej! Är så trött innan jag ens hunnit påbörja terminen ordentligt. Måste verkligen ta tag i plugget nu. Ett år kvar *puh*
    Fast det är ju det jag vill syssla med, så på så sätt är jag nöjd

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
    Tja, tar det lugnt och fokuserar på nuet. Är nåt skit så får jag spotta i nävarna och lösa det. Farsan sa alltid \"sluta klaga eller gör nåt åt det\". Nu klagar jag ganska mycket på ditten och datten emellanåt, men sen jäklar åker tummen ut och då händer det grejjer...

  10. 5
    seriösa svar För att kolla om det ev är någon som är här*s*

    Lite allvarlig, men det är sån jag är idag.

    *Är du nöjd med ditt liv?
    Nja, kanske inte nöjd direkt med hur det ser ut idag, men jag ser framtiden an med tillförsikt och nyfikenhet.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    Ja oftast. Men inte med kanintänderna...

    * Med din bostad och dess inredning?
    Skulle gärna bo lite större, och vill göra om barnens rum när jag har råd (=aldrig?) men annars stormtrivs jag (förutom med vissa grannar då *blänger buttert på väggen*)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    Oftast ja! Däremot tror jag att jag har nåt fel i skallen ibland när jag kan bli fullständigt rabiat om jag får minsta motgång på fel dag. Händer inte så ofta, men är jobbigt när det sker..

    * Med din ekonomiska situation?
    Kan man vara det????
    Som ensamstående studerande mamma så är varje månad en enda stor ågren över hur man ska få ihop det. Men på nåt vänster lyckas man, fan vet hur. Skulle däremot gärna ha ett vanligt jobb så man visste att lönen kom varje månad. Och att den räckte...

    * Med ditt arbete/studier?
    Inte idag nej! Är så trött innan jag ens hunnit påbörja terminen ordentligt. Måste verkligen ta tag i plugget nu. Ett år kvar *puh*
    Fast det är ju det jag vill syssla med, så på så sätt är jag nöjd

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
    Tja, tar det lugnt och fokuserar på nuet. Är nåt skit så får jag spotta i nävarna och lösa det. Farsan sa alltid \"sluta klaga eller gör nåt åt det\". Nu klagar jag ganska mycket på ditten och datten emellanåt, men sen jäklar åker tummen ut och då händer det grejjer...

  11. CHENOA
    #6

    men den missadejag..:)

    ja du säg det,banta banta banta på frågan om utseendet,helst vill jag trolla bort ärren med..
    mitt liv hade varit underbart om jag tjänat mer,skuldfri,och allmänt lycklig sluppit min depp-medicin mm
    ekonomisk krisen har jag ingen aning om förutomsöka jobb...
  12. 6
    men den missadejag..:) ja du säg det,banta banta banta på frågan om utseendet,helst vill jag trolla bort ärren med..
    mitt liv hade varit underbart om jag tjänat mer,skuldfri,och allmänt lycklig sluppit min depp-medicin mm
    ekonomisk krisen har jag ingen aning om förutomsöka jobb...
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Vad vill

    du arbeta med då?
  14. 7
    Vad vill du arbeta med då?
  15. Achelois
    #8

    Vad är det som

    du läser till? Och din far hade rätt, fast ibland är det skönt att gnälla en stund
  16. 8
    Vad är det som du läser till? Och din far hade rätt, fast ibland är det skönt att gnälla en stund
  17. LinBlå
    #9

    Om LinBlå är nöjd eller ej:

    *Är du nöjd med ditt liv?
    **Nej, inte mycket. Det ska till stora förändringar och jag jobbar på dom.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    **Ja

    * Med din bostad och dess inredning?
    **Mitt hem är min borg. Älskar min lya och mina saker.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    **Över lag. Men visst händer det att jag \"klampar i klaveret\".

    * Med din ekonomiska situation?
    **Är van vid att leva knapert. Det går ingen nöd på mig nu, men visst kunde det varit bättre!

    * Med ditt arbete/studier?
    **Mina framtida studier dårå. Har kommit till ett läge då det är dax att ändra inriktning.
  18. 9
    Om LinBlå är nöjd eller ej: *Är du nöjd med ditt liv?
    **Nej, inte mycket. Det ska till stora förändringar och jag jobbar på dom.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    **Ja

    * Med din bostad och dess inredning?
    **Mitt hem är min borg. Älskar min lya och mina saker.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    **Över lag. Men visst händer det att jag \"klampar i klaveret\".

    * Med din ekonomiska situation?
    **Är van vid att leva knapert. Det går ingen nöd på mig nu, men visst kunde det varit bättre!

    * Med ditt arbete/studier?
    **Mina framtida studier dårå. Har kommit till ett läge då det är dax att ändra inriktning.
  19. msBetty
    #10

    ~suckar~

    jag har ingen aning faktiskt... på ett ställe där jag kan göra skillnad eller hrm någon som anställer mig?

    har ju läst bet vet programmet med inriktning mot arbetslivet... men skulle vilja arbeta med rehabilitering eller se till att hitta arbete åt de som varit sjukskrivna... eller arbeta med arbetsmiljö eller jämställdhetsfrågor...

    känns dessvärre som jag inte fått tillräckligt med verktyg för detta :-( så blir väl löneadministration eller nåt
  20. 10
    ~suckar~ jag har ingen aning faktiskt... på ett ställe där jag kan göra skillnad eller hrm någon som anställer mig?

    har ju läst bet vet programmet med inriktning mot arbetslivet... men skulle vilja arbeta med rehabilitering eller se till att hitta arbete åt de som varit sjukskrivna... eller arbeta med arbetsmiljö eller jämställdhetsfrågor...

    känns dessvärre som jag inte fått tillräckligt med verktyg för detta :-( så blir väl löneadministration eller nåt
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Och vilken riktning

    kommer dessa studier att ta dig?
  22. 11
    Och vilken riktning kommer dessa studier att ta dig?
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    groen er selvfed!

    *Är du nöjd med ditt liv?

    Nej, knappast, men jag jobbar på det. Det kommer att bli bra och denna helgen har jag hoppat fram en bit.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?

    Ja, faktiskt. Lite längre hår, bara..

    * Med din bostad och dess inredning?

    Skulle vilja komplettera något, men i stort sett, ja. Ett rum till skull vara bra.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?

    Ja, oftast.

    * Med din ekonomiska situation?

    Nej, inte som sjukskriven är det för dåligt. Annars, ja helt ok.

    * Med ditt arbete/studier?

    Kommer att byta arbetsplats under året, skulle jag tro, men jag gillar mitt yrke.

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
  24. 12
    groen er selvfed! *Är du nöjd med ditt liv?

    Nej, knappast, men jag jobbar på det. Det kommer att bli bra och denna helgen har jag hoppat fram en bit.

    *Är du nöjd med ditt utseeende?

    Ja, faktiskt. Lite längre hår, bara..

    * Med din bostad och dess inredning?

    Skulle vilja komplettera något, men i stort sett, ja. Ett rum till skull vara bra.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?

    Ja, oftast.

    * Med din ekonomiska situation?

    Nej, inte som sjukskriven är det för dåligt. Annars, ja helt ok.

    * Med ditt arbete/studier?

    Kommer att byta arbetsplats under året, skulle jag tro, men jag gillar mitt yrke.

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
  25. LinBlå
    #13

    Dom kommer att göra mig till..

    ..läkarsekreterare!
  26. 13
    Dom kommer att göra mig till.. ..läkarsekreterare!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Sjukskrivningar

    är inte kul! Hoppas att du snart slipper.
  28. 14
    Sjukskrivningar är inte kul! Hoppas att du snart slipper.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    Ja,

    det känns som om det snart går att jobba igen.
  30. 15
    Ja, det känns som om det snart går att jobba igen.
  31. missparker
    #16

    Missen svarar

    *Är du nöjd med ditt liv?
    - Vill bara spontansäga JA, men Mja :)

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Ganska ofta

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Absolut! Men kan bli bättre :) (inredningen)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Jo jag är nöjd, vad annat kan jag vara, jag är ju den jag är! Ingen idé att älta :)

    * Med din ekonomiska situation?
    - Ja, men visst kunde den vara bättre :)

    * Med ditt arbete/studier?
    - Nej!

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
    - Jag försöker hitta en bra inspirationskälla, det BÖR ju vara mig själv, det kommer det kommer, jag inbillar mig (ännu en gång?) att det blir bättre när våren/sommaren träder fram! *ler*
  32. 16
    Missen svarar *Är du nöjd med ditt liv?
    - Vill bara spontansäga JA, men Mja :)

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Ganska ofta

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Absolut! Men kan bli bättre :) (inredningen)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Jo jag är nöjd, vad annat kan jag vara, jag är ju den jag är! Ingen idé att älta :)

    * Med din ekonomiska situation?
    - Ja, men visst kunde den vara bättre :)

    * Med ditt arbete/studier?
    - Nej!

    Om inte på någon eller flera frågor, hur skulle du vilja ha det och vad gör du för att komma dit?
    - Jag försöker hitta en bra inspirationskälla, det BÖR ju vara mig själv, det kommer det kommer, jag inbillar mig (ännu en gång?) att det blir bättre när våren/sommaren träder fram! *ler*
  33. -liten-
    #17

    det undrar jag med

    vad jag läser till alltså... *ler*

    Pluggar sista året på juristprogrammet, och hoppas efter det få fördjupa mig inom sjörättens vidunderliga värld...
  34. 17
    det undrar jag med vad jag läser till alltså... *ler*

    Pluggar sista året på juristprogrammet, och hoppas efter det få fördjupa mig inom sjörättens vidunderliga värld...
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18

    Nöjda svar

    *Är du nöjd med ditt liv?
    - Jo faktiskt så är jag inne i en fas när jag känner mig nöjd och tillfreds. Jätteskönt!

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Mer än nöjd.

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Njääää, kan jag väl inte säga. Men jag känner mig hoppfull för mitt hyreskontrakt löper ut 31 maj och p.g.a. att jag numera står helt ensam med ansvaret för Tova har jag beslutat mig för att flytta tillbaka till Mariehamn. Det kommer att förenkla mitt liv betydligt så det ser jag väldigt mycket fram emot.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Jo, faktiskt!

    * Med din ekonomiska situation?
    - Har aldrig haft så trygg och stabil ekonomi som jag har nu trots att jag är ensamstående, så jag är mer än nöjd!

    * Med ditt arbete/studier?
    - Njääää, inte riktigt. Jag arbetar på två olika avdelningar och det är slitsamt. Skulle vilja få möjlighet att koncentrera arbetet på en enda avdelning. Jag har påtalat detta för mina chefer flera gånger men än så länge har jag inte kunnat få igenom min önskan. Men jag ger inte upp!
  36. 18
    Nöjda svar *Är du nöjd med ditt liv?
    - Jo faktiskt så är jag inne i en fas när jag känner mig nöjd och tillfreds. Jätteskönt!

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Mer än nöjd.

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Njääää, kan jag väl inte säga. Men jag känner mig hoppfull för mitt hyreskontrakt löper ut 31 maj och p.g.a. att jag numera står helt ensam med ansvaret för Tova har jag beslutat mig för att flytta tillbaka till Mariehamn. Det kommer att förenkla mitt liv betydligt så det ser jag väldigt mycket fram emot.

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Jo, faktiskt!

    * Med din ekonomiska situation?
    - Har aldrig haft så trygg och stabil ekonomi som jag har nu trots att jag är ensamstående, så jag är mer än nöjd!

    * Med ditt arbete/studier?
    - Njääää, inte riktigt. Jag arbetar på två olika avdelningar och det är slitsamt. Skulle vilja få möjlighet att koncentrera arbetet på en enda avdelning. Jag har påtalat detta för mina chefer flera gånger men än så länge har jag inte kunnat få igenom min önskan. Men jag ger inte upp!
  37. Mollan
    #19

    Mollans svar..

    *Är du nöjd med ditt liv?
    -Ja i stort sett..saknar dock någon mysig kille att dela det med..

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Nja, har några kilon jag vill ha bort men jobbar på att fixa det

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Snart är jag nöjd :) I morgon kommer målaren och ska tapetsera om i mitt vardagsrum :)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Ja, jo..det är jag väl. Eller jo med uppförandet är jag nöjd, men jag är lite mycket känslomänniska och det kan göra mig sårbar i många situationer

    * Med din ekonomiska situation?
    - Japp!

    * Med ditt arbete/studier?
    - Dubbeljapp :) Älskar mitt jobb!
  38. 19
    Mollans svar.. *Är du nöjd med ditt liv?
    -Ja i stort sett..saknar dock någon mysig kille att dela det med..

    *Är du nöjd med ditt utseeende?
    - Nja, har några kilon jag vill ha bort men jobbar på att fixa det

    * Med din bostad och dess inredning?
    - Snart är jag nöjd :) I morgon kommer målaren och ska tapetsera om i mitt vardagsrum :)

    * Med ditt uppförande och beteende i olika situationer?
    - Ja, jo..det är jag väl. Eller jo med uppförandet är jag nöjd, men jag är lite mycket känslomänniska och det kan göra mig sårbar i många situationer

    * Med din ekonomiska situation?
    - Japp!

    * Med ditt arbete/studier?
    - Dubbeljapp :) Älskar mitt jobb!
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    Vad vill du

    arbeta med då?
  40. 20
    Vad vill du arbeta med då?
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Lite ny här - DO söndag?
    By Ancha75 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 07:41
  2. Lite mulen söndag
    By cia76 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 06:14
  3. Enkät en lugn söndag
    By bambini in forum Hem & fritid
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 00:37
  4. Lite lugnare söndag
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:39
  5. Söndag kväll, lite deppigt!
    By trollmor_ in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 08:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar