Enkät, fråga eller inte fråga
Sex & erotik
  1. cecilia
    #1

    Enkät, fråga eller inte fråga

    Anta att ni har sex första träffen med en presumtiv partner.
    Frågar ni då om lov att göra följande aktiviteter innan ni kör igång (svara oavsett om ni gillar aktiviteten eller inte, jag är ute efter vad ni tycker är lämpligt att fråga om lov att göra).
    1. suga eller slicka
    2. pilla i rumpan med ett finger
    3. småsmiska på rumpan
    4. spruta i ansiktet
    5. spruta på magen
    6. facesitting
    7. plocka fram dildo/massagestav/lösvagina
    8. plocka fram rep och handbojor
    9 sätta på en porrfilm spontant
  2. 1
    Enkät, fråga eller inte fråga Anta att ni har sex första träffen med en presumtiv partner.
    Frågar ni då om lov att göra följande aktiviteter innan ni kör igång (svara oavsett om ni gillar aktiviteten eller inte, jag är ute efter vad ni tycker är lämpligt att fråga om lov att göra).
    1. suga eller slicka
    2. pilla i rumpan med ett finger
    3. småsmiska på rumpan
    4. spruta i ansiktet
    5. spruta på magen
    6. facesitting
    7. plocka fram dildo/massagestav/lösvagina
    8. plocka fram rep och handbojor
    9 sätta på en porrfilm spontant
  3. Karin
    #2

    Allt

    (allt som är applicerbart på mig som kvinnlig partner) föregås av kommunikation, företrädesvis verbal sådan.
  4. 2
    Allt (allt som är applicerbart på mig som kvinnlig partner) föregås av kommunikation, företrädesvis verbal sådan.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    *s*

    Var tvungen att hoppa in här och svara då jag inte har något bättre för mig;)

    Jag tycker att man frågar om allt utom nr 1,2,3 & 5.

    Resten skulle jag inte vilja bli överaskad med..., även om jag inte är emot allt så vill jag bli tillfrågad först:)
  6. 3
    *s* Var tvungen att hoppa in här och svara då jag inte har något bättre för mig;)

    Jag tycker att man frågar om allt utom nr 1,2,3 & 5.

    Resten skulle jag inte vilja bli överaskad med..., även om jag inte är emot allt så vill jag bli tillfrågad först:)
  7. cecilia
    #4

    ???

    så du frågar alltså innan du börjar suga honom? Det skulle aldrig jag göra! Resten skulle jag definitivt fråga honom om och förväntar mig att han frågar mig.
  8. 4
    ??? så du frågar alltså innan du börjar suga honom? Det skulle aldrig jag göra! Resten skulle jag definitivt fråga honom om och förväntar mig att han frågar mig.
  9. cecilia
    #5

    Ok med rumpan?

    Så du börjar alltså pilla en kille i rumpan utan att fråga, och tycker det är ok att han gör det på dig? Klart det är ok om man gillar det men det är ju så många som inte gillar rumppill så jag skulle aldrig ge mig in på det utan att fråga. Själv avskyr jag det, men har märkt att många tror det är standard.
  10. 5
    Ok med rumpan? Så du börjar alltså pilla en kille i rumpan utan att fråga, och tycker det är ok att han gör det på dig? Klart det är ok om man gillar det men det är ju så många som inte gillar rumppill så jag skulle aldrig ge mig in på det utan att fråga. Själv avskyr jag det, men har märkt att många tror det är standard.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Haha nej*s*

    Jag skulle ALDRIG göra det på en man, inte ens om han bönade och bad...så är det.

    Däremot om en man försöker på mig så kan jag ju bara ta bort hans hand, han måste inte verbalt fråga innan:)
  12. 6
    Haha nej*s* Jag skulle ALDRIG göra det på en man, inte ens om han bönade och bad...så är det.

    Däremot om en man försöker på mig så kan jag ju bara ta bort hans hand, han måste inte verbalt fråga innan:)
  13. Anaïs
    #7

    Allt. *imt*

  14. 7
    Allt. *imt*
  15. JonasOb
    #8

    Beror på

    Mycket av det där är ju lätt att \"fråga\" om bara med sitt beteende. Annars tycker jag väl 2, 7--9 är sånt som kräver ett litet mer uttryckligt godkännande!
  16. 8
    Beror på Mycket av det där är ju lätt att \"fråga\" om bara med sitt beteende. Annars tycker jag väl 2, 7--9 är sånt som kräver ett litet mer uttryckligt godkännande!
  17. cecilia
    #9

    fast det där kan gå fort

    fingret kan vara långt inne på en halv sekund, huga...har hänt mig och det är INTE kul. Bättre att fråga!
  18. 9
    fast det där kan gå fort fingret kan vara långt inne på en halv sekund, huga...har hänt mig och det är INTE kul. Bättre att fråga!
  19. Karin
    #10

    Företrädesvis

    verbal kommunikation;) - det kan i praktiken betyda att man kommunicerar mha andra signaler. En och samma partner under lång tid tycker jag brukar betyda att man kan \"prata\" med annat än ord - men ett OK brukar förekomma. Vad gäller sugning är det i vårt fall han som föreslår allra oftast.
  20. 10
    Företrädesvis verbal kommunikation;) - det kan i praktiken betyda att man kommunicerar mha andra signaler. En och samma partner under lång tid tycker jag brukar betyda att man kan \"prata\" med annat än ord - men ett OK brukar förekomma. Vad gäller sugning är det i vårt fall han som föreslår allra oftast.
  21. cecilia
    #11

    Intressant

    så du lägger satsen helt spontant i en kvinnas ansikte utan att fråga. Intressant, hade blivit vansinnig om en man gjort det på mig utan att fråga först, därmed inte sagt att jag inte gillar att ta emot det där.
  22. 11
    Intressant så du lägger satsen helt spontant i en kvinnas ansikte utan att fråga. Intressant, hade blivit vansinnig om en man gjort det på mig utan att fråga först, därmed inte sagt att jag inte gillar att ta emot det där.
  23. cecilia
    #12

    Fast nu handlade det om första

    gången, inte om ifall du frågar i ett etablerat förhållande eller inte.
  24. 12
    Fast nu handlade det om första gången, inte om ifall du frågar i ett etablerat förhållande eller inte.
  25. maria65a
    #13

    svar

    Tycker att man får känna av samspelet vad som funkar eller inte, har nog aldrig frågat, däremot kan jag tänka mig att bli tillfrågad själv innan 7, 8 eller 9 kommer på tal eller att ämnet på något sätt berörs innan.
  26. 13
    svar Tycker att man får känna av samspelet vad som funkar eller inte, har nog aldrig frågat, däremot kan jag tänka mig att bli tillfrågad själv innan 7, 8 eller 9 kommer på tal eller att ämnet på något sätt berörs innan.
  27. JonasOb
    #14

    Det beror på

    Det ingår i det där med \"det beror på\". Det är ju inte så att det säger *WHOPS* och så ligger satsen helt plötsligt där. Det krävs ju lite förarbete så att säga.

    Så man ser till att få ögonkontakt helt enkelt, och om inte kvinnan avstyr det hela genom att göra något annat så tolkar jag det som att det är okey.

    Fast just det här så är det inget jag skulle fundera över vare sig med eller utan godkännande :)
  28. 14
    Det beror på Det ingår i det där med \"det beror på\". Det är ju inte så att det säger *WHOPS* och så ligger satsen helt plötsligt där. Det krävs ju lite förarbete så att säga.

    Så man ser till att få ögonkontakt helt enkelt, och om inte kvinnan avstyr det hela genom att göra något annat så tolkar jag det som att det är okey.

    Fast just det här så är det inget jag skulle fundera över vare sig med eller utan godkännande :)
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Ja..

    ..ett finger rakt in i en hejdundrande fart vill jag INTE ha!

    Jag tänkte mer på försiktigt pillande, och det är ju lätt att manövrera bort:)
  30. 15
    Ja.. ..ett finger rakt in i en hejdundrande fart vill jag INTE ha!

    Jag tänkte mer på försiktigt pillande, och det är ju lätt att manövrera bort:)
  31. Anchita
    #16

    Anchita frågar inte...

    om jag tänker tillbaka till första dejten o sexet med min särbo... neeej, inget frågande då och inget frågande efter. Provar försiktigt o mjukt båda två. Tycker vi om, så visar vi det. Funderar... jo det har hänt att jag frågat under själva älskogen, om det är något han vill att jag gör. Men generellt sett så använder vi kropparna till att ställa frågor, inte munnarna (dom är upptagna *as*)!
  32. 16
    Anchita frågar inte... om jag tänker tillbaka till första dejten o sexet med min särbo... neeej, inget frågande då och inget frågande efter. Provar försiktigt o mjukt båda två. Tycker vi om, så visar vi det. Funderar... jo det har hänt att jag frågat under själva älskogen, om det är något han vill att jag gör. Men generellt sett så använder vi kropparna till att ställa frågor, inte munnarna (dom är upptagna *as*)!
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17

    Allt, och inget

    Ibland får jag för mig att sex är som språk - en del talar svenska, andra franska, några swahili (läs det där utan kulturella kopplingar, tack). Ibland hittar man en partner som talar kanske talar en annan dialekt (skånska) än en själv (östgötska), men språket fungerar klanderfritt. Andra talar norska och danska - man fattar en hel del direkt, med tiden en hel del, men kommunikationen behöver alltid en betydande mental ansträngning för att ens vara basal. Och så finns det de som talar inuit eller någon utdöd sumeriska - man fattar *ingenting*, alla ljud är en överraskning.

    Nog med analogi. Med en del kvinnor, efter bara en halvtimmes stönande i munnen på varandra, kan jag känna det som om att jag inte kan göra bort mig, och inte hon heller, med vad som görs utan verbal förvarning. Andra har jag känt bibliskt i flera år, men det blir fanimej avigt med en missionär i alla fall...

    Så, det beror på partnern, även vid första \"provkörningen\" innan man liksom djupdyker. Man frågar om allt, tycker jag, men inte med ord.
  34. 17
    Allt, och inget Ibland får jag för mig att sex är som språk - en del talar svenska, andra franska, några swahili (läs det där utan kulturella kopplingar, tack). Ibland hittar man en partner som talar kanske talar en annan dialekt (skånska) än en själv (östgötska), men språket fungerar klanderfritt. Andra talar norska och danska - man fattar en hel del direkt, med tiden en hel del, men kommunikationen behöver alltid en betydande mental ansträngning för att ens vara basal. Och så finns det de som talar inuit eller någon utdöd sumeriska - man fattar *ingenting*, alla ljud är en överraskning.

    Nog med analogi. Med en del kvinnor, efter bara en halvtimmes stönande i munnen på varandra, kan jag känna det som om att jag inte kan göra bort mig, och inte hon heller, med vad som görs utan verbal förvarning. Andra har jag känt bibliskt i flera år, men det blir fanimej avigt med en missionär i alla fall...

    Så, det beror på partnern, även vid första \"provkörningen\" innan man liksom djupdyker. Man frågar om allt, tycker jag, men inte med ord.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18

    Du hann först...

    ...och uttryckte dig mer koncist. Poäng! :-)
  36. 18
    Du hann först... ...och uttryckte dig mer koncist. Poäng! :-)
  37. Daddy Cool
    #19

    Nope, jag tar det lugnt

    Jag varken ber om eller gör något som man lika gärna kan göra vid en senare träff.
  38. 19
    Nope, jag tar det lugnt Jag varken ber om eller gör något som man lika gärna kan göra vid en senare träff.
  39. SharpMissy
    #20

    Svarar

    När jag har sex på första träffen, så frågar jag inte om vi ska ha oralsex, men för mig hör det till och faller sig som en naturlig del av älskogen. Allt annat du räknar upp är -inget- jag vill göra med en partner som är så ny för mig.
  40. 20
    Svarar När jag har sex på första träffen, så frågar jag inte om vi ska ha oralsex, men för mig hör det till och faller sig som en naturlig del av älskogen. Allt annat du räknar upp är -inget- jag vill göra med en partner som är så ny för mig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkät! (Eller nästan iallafall) Fråga :)
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 21:34
  2. Fråga! Eller, enkät kanske.
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 17:58
  3. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  4. Kul fråga - FÄRG eller INTE
    By eLLen in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 14:08
  5. En fråga, eller min enkät kanske
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 21:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar