Ni MÅSTE bara läsa!
Bebissnack
  1. Åsa
    #1

    Ni MÅSTE bara läsa!

    Jag läste just på www.annawahlgren.com om hur man får 4-månaders bebben att sova hela natten! Ni bara MÅSTE läsa det! Det är så underbart befriande och hoppingivande! Klara besked, bara att följa schemat! Jag har fyra barn och alla har svarat bra på sådana förslag så jag tänker absolut försöka få lilla Stina att sova 12 timmar nu när hon blir 4 månader 27/2! Jag kan berätta för er hur det går så vet ni om ni ska våga prova sen!
  2. 1
    Ni MÅSTE bara läsa! Jag läste just på www.annawahlgren.com om hur man får 4-månaders bebben att sova hela natten! Ni bara MÅSTE läsa det! Det är så underbart befriande och hoppingivande! Klara besked, bara att följa schemat! Jag har fyra barn och alla har svarat bra på sådana förslag så jag tänker absolut försöka få lilla Stina att sova 12 timmar nu när hon blir 4 månader 27/2! Jag kan berätta för er hur det går så vet ni om ni ska våga prova sen!
  3. LaMolntuss
    #2

    Vi har kört den metoden.

    När lilla skrutt var 7,5 månader. Sedan dess har vi inte bara \"knök\"-fria nätter, utan nattningen går på 15 sekunder. Det är såklart det bästa vi någonsin gjort!

    Innan vi kurade vaknade hon varje/varannan/var tredje timma nätterna igenom.

    Det ska bli kul att höra om du blir lika lyrisk som vi andra som genomfört kuren. Du vet väl att det finns ett forum där många experter, inklusive Anna själv, svarar på dina frågor?

    Du kommer upptäcka att du får svar på många andra frågor åxå.

    Lycka till!
  4. 2
    Vi har kört den metoden. När lilla skrutt var 7,5 månader. Sedan dess har vi inte bara \"knök\"-fria nätter, utan nattningen går på 15 sekunder. Det är såklart det bästa vi någonsin gjort!

    Innan vi kurade vaknade hon varje/varannan/var tredje timma nätterna igenom.

    Det ska bli kul att höra om du blir lika lyrisk som vi andra som genomfört kuren. Du vet väl att det finns ett forum där många experter, inklusive Anna själv, svarar på dina frågor?

    Du kommer upptäcka att du får svar på många andra frågor åxå.

    Lycka till!
  5. anti
    #3

    Inget för mig

    Jag har läst både på Anna Wahlgrens hemsida och Barnaboken men jag tror inte på hennes metoder. De passar inte mig alls, jag tror på att följa barnens eget rytm istället för att pressa in dom i ett schema och jag tror inte alls att dom har ett behov av att sova hela natten när dom är så små som 4 månader. Jag ammar min ettåring om nätterna och hon är hur pigg som helst om dagarna hon vaknar ju knappt när hon snuttar på bröstet :-)
  6. 3
    Inget för mig Jag har läst både på Anna Wahlgrens hemsida och Barnaboken men jag tror inte på hennes metoder. De passar inte mig alls, jag tror på att följa barnens eget rytm istället för att pressa in dom i ett schema och jag tror inte alls att dom har ett behov av att sova hela natten när dom är så små som 4 månader. Jag ammar min ettåring om nätterna och hon är hur pigg som helst om dagarna hon vaknar ju knappt när hon snuttar på bröstet :-)
  7. Dietist
    #4

    Horribelt!

    att tro att en 4 månaders bebis har behov av ett schema för sin sömn, vilka föräldrar tror på sånt. En baby har oregelbunden rytm länge, som den ju haft i sin mammas mage. Äter sover äter sover. Det finns inget behov att sova 12 timmar om h/h ammas eftersom bröstmjölken är lättsmält och redan efter 20 minuter kan barnet vara hungrigt igen. Måltidernas storlek är också olika, vissa mål äter babyn mer och andra mindre. Befriande och hoppgivande för vem? Inte för 4 månaders babyn. Stackars barn!!!
  8. 4
    Horribelt! att tro att en 4 månaders bebis har behov av ett schema för sin sömn, vilka föräldrar tror på sånt. En baby har oregelbunden rytm länge, som den ju haft i sin mammas mage. Äter sover äter sover. Det finns inget behov att sova 12 timmar om h/h ammas eftersom bröstmjölken är lättsmält och redan efter 20 minuter kan barnet vara hungrigt igen. Måltidernas storlek är också olika, vissa mål äter babyn mer och andra mindre. Befriande och hoppgivande för vem? Inte för 4 månaders babyn. Stackars barn!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jag läste

    också det och tyckte det verkade bra men väldigt knöligt!! Det är ju helt omöjligt att ha fasta sovtider på dagen. Man kan ju inte tvinga barnet att sova om det inte är trött, och sen så åker man ju iväg ibland på dagarna och träffar folk eller handlar och då går det ju inte att hålla henne vaken i barnvagnen eller i bilen.
    Nu skumläste jag visserligen bara men som jag förstod det så skulle man ju ha fasta tider för mat och sömn som absolut inte fick rubbas, eller förstod jag fel??
  10. 5
    Jag läste också det och tyckte det verkade bra men väldigt knöligt!! Det är ju helt omöjligt att ha fasta sovtider på dagen. Man kan ju inte tvinga barnet att sova om det inte är trött, och sen så åker man ju iväg ibland på dagarna och träffar folk eller handlar och då går det ju inte att hålla henne vaken i barnvagnen eller i bilen.
    Nu skumläste jag visserligen bara men som jag förstod det så skulle man ju ha fasta tider för mat och sömn som absolut inte fick rubbas, eller förstod jag fel??
  11. En som vet
    #6

    Lyssna inte på pessimisterna!

    Deet ÄR en jättebra metod!

    DU ska visa bäbisen hur man gör, den kan inte veta - är ju helt ny! Var ska den fått sin kunskap från? Stor ska leda liten, liten ska inte behöva leda stor.

    Att ha schema är kanon! Jag kunde bestämma träff flera dagar i förväg till skillnad från mina väninnor som ville höras på morgonen för att se hur natten varit.

    Jag behövde aldrig stå i ständig stand-by. Behövde aldrig analysera varje sekund. Hungrig? Trött? Det gjorde andra föräldrar i min närhet. Jag kunde ta långpromenader mitt i vintern, det vågade inte andra ifall dom kanske måste amma...

    Horribelt är det att inte få sova, både för stora och små. (Varför skulle bäbisar vara piggare efter en natt med massa uppvak än man är själv?)

    Horribelt är det att i handling bekräfta att det är farligt att ligga själv i sängen och sova. (Det skapar väl om något otrygga barn som alltid måste vara näranäranära en förälder.)

    Horribelt är det att barnet aldrig är riktigt mätt, vilket det inte blir eftersom det ligger och småsnuttar hela tiden. (Hur mår man själv om man småäter hela tiden? Inte särskilt bra, eller hur?)

    Horribelt är det att det nästan går mode i vad som är bra. Äta var 4:e timma eller snutta hela tiden? Sova på rygg eller på mage? Sova tillsammans eller var för sig? Buden ändras från dag till dag känns det som.

    Välj själv.
  12. 6
    Lyssna inte på pessimisterna! Deet ÄR en jättebra metod!

    DU ska visa bäbisen hur man gör, den kan inte veta - är ju helt ny! Var ska den fått sin kunskap från? Stor ska leda liten, liten ska inte behöva leda stor.

    Att ha schema är kanon! Jag kunde bestämma träff flera dagar i förväg till skillnad från mina väninnor som ville höras på morgonen för att se hur natten varit.

    Jag behövde aldrig stå i ständig stand-by. Behövde aldrig analysera varje sekund. Hungrig? Trött? Det gjorde andra föräldrar i min närhet. Jag kunde ta långpromenader mitt i vintern, det vågade inte andra ifall dom kanske måste amma...

    Horribelt är det att inte få sova, både för stora och små. (Varför skulle bäbisar vara piggare efter en natt med massa uppvak än man är själv?)

    Horribelt är det att i handling bekräfta att det är farligt att ligga själv i sängen och sova. (Det skapar väl om något otrygga barn som alltid måste vara näranäranära en förälder.)

    Horribelt är det att barnet aldrig är riktigt mätt, vilket det inte blir eftersom det ligger och småsnuttar hela tiden. (Hur mår man själv om man småäter hela tiden? Inte särskilt bra, eller hur?)

    Horribelt är det att det nästan går mode i vad som är bra. Äta var 4:e timma eller snutta hela tiden? Sova på rygg eller på mage? Sova tillsammans eller var för sig? Buden ändras från dag till dag känns det som.

    Välj själv.
  13. Åsa
    #7

    Hoppsan!

    Oj oj vad spännande! Första gången jag får kontakt på en sån här sida, måste ha råkat ta upp något väldigt engagerande!
    Det verkar vara så här; hittills har jag aldrig hört någon som gått in för den här metoden eller typ 5-minutersmetoden och ÅNGRAR det, tvärtom tycker jag faktiskt bara jag hör nöjda utsövda mammor med (numera)harmoniska småttingar. Detsamma gäller alla de som bestämt sig för att sluta tvärt med välling på nätterna och märker att det ju bara tog 3 (högst 7) nätter att få tillbaka nattsömnen. Däremot de som av olika anledningar inte vill prova, de verkar väldigt missnöjda...
    Men jag är på allvar intresserad av att höra om det finns någon här som gett en sån här metod några dygn UTAN resultat?
    (Det här är självklart ingenting för er som är nöjda med familjens sömnmönster och har pigga och mätta bebisar)
  14. 7
    Hoppsan! Oj oj vad spännande! Första gången jag får kontakt på en sån här sida, måste ha råkat ta upp något väldigt engagerande!
    Det verkar vara så här; hittills har jag aldrig hört någon som gått in för den här metoden eller typ 5-minutersmetoden och ÅNGRAR det, tvärtom tycker jag faktiskt bara jag hör nöjda utsövda mammor med (numera)harmoniska småttingar. Detsamma gäller alla de som bestämt sig för att sluta tvärt med välling på nätterna och märker att det ju bara tog 3 (högst 7) nätter att få tillbaka nattsömnen. Däremot de som av olika anledningar inte vill prova, de verkar väldigt missnöjda...
    Men jag är på allvar intresserad av att höra om det finns någon här som gett en sån här metod några dygn UTAN resultat?
    (Det här är självklart ingenting för er som är nöjda med familjens sömnmönster och har pigga och mätta bebisar)
  15. Åsa
    #8

    Forum?

    Roligt att höra att det funkat för så många, det måste ju vara fantastiskt skönt för alla inblandade.

    Menar du att det där forumet finns under annawahlgren.com ? Vore kul.
  16. 8
    Forum? Roligt att höra att det funkat för så många, det måste ju vara fantastiskt skönt för alla inblandade.

    Menar du att det där forumet finns under annawahlgren.com ? Vore kul.
  17. Åsa
    #9

    Svar på tal!

    Oj så aggressiv!
    Befriande och hoppingivande kan det nog vara med en metod som lovar nattsömn, för de stackars familjer där man förgäves flera månader försökt följa den lilles (avsaknad av!) rytm och såväl baby som föräldrar är ständigt ledsna. Det kan väl du också förstå?
    Var inte så fördömande! Olycklig egenskap för någon med ditt yrke!
  18. 9
    Svar på tal! Oj så aggressiv!
    Befriande och hoppingivande kan det nog vara med en metod som lovar nattsömn, för de stackars familjer där man förgäves flera månader försökt följa den lilles (avsaknad av!) rytm och såväl baby som föräldrar är ständigt ledsna. Det kan väl du också förstå?
    Var inte så fördömande! Olycklig egenskap för någon med ditt yrke!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Ja, det finns det...

    ..såna som gett sig in i både 5-min och SHN utan resultat. Eller snarare med sämre resultat än tidigare.
  20. 10
    Ja, det finns det... ..såna som gett sig in i både 5-min och SHN utan resultat. Eller snarare med sämre resultat än tidigare.
  21. Trött
    #11

    Horribelt

    att vara så förmäten att tro att alla som INTE använder AW metoder anser att de sover kasst o lider av det!

    Horribelt att jämställa ett barn vid en vuxen vad gäller sömnmönster o matvanor!

    Barn är gjorde för att äta ofta, ananrs skulle inte bröstmjölken vara så lättsmält??
  22. 11
    Horribelt att vara så förmäten att tro att alla som INTE använder AW metoder anser att de sover kasst o lider av det!

    Horribelt att jämställa ett barn vid en vuxen vad gäller sömnmönster o matvanor!

    Barn är gjorde för att äta ofta, ananrs skulle inte bröstmjölken vara så lättsmält??
  23. Kattis
    #12

    Påpekar försiktigt...

    ...att man inte kan likställa fri amning med \"småätande\" av vanlig mat. Amning är inte enbart mat och måltider, utan det är ju också ett sätt (om än givetvis inte det enda) för barnet att få närhet, tröst och trygghet. Och bröstmjölken är extremt lättsmält, den tas upp av barnets kropp jättefort och har lämnat magsäcken efter bara 20 minuter, då barnet alltså kan känna sig redo för en ny liten slurk ibland :-)

    Det finns vad jag har kunnat hitta (och tro mig, jag har verkligen letat eftersom detta är ett ämne som engagerar mig mycket) inga som helst vetenskapliga belägg för att spädbarn under första levnadsåret som ammas fritt även på natten skulle lida av brist på sömn.

    Inte heller är det så att ett barn som ammas fritt och ofta inte blir mätt. Det är ju så att ju kortare tid som går mellan amningarna, desto snabbare fylls brösten på och desto mera ökar den totala produktionen (förutsatt att barnets amningsteknik är optimal). Totalt sett kan alltså barnet mycket väl få i sig MER genom många amningstillfällen även om mängden per enskild amning är mindre. Många små bebismagar mår faktiskt också bättre av att tillföras mindre mängder ofta i stället för stora mängder sällan.

    När det gäller antagandet att man genom att inte lämna ett ledset barn att somna ensamt i sin säng \"bekräftar att det är farligt att ligga själv i sängen\", så är ju det ett antagande som får stå för Anna Wahlgren själv. Det är hennes uppfattning, jag delar inte den. Utan min uppfattning är i stället att barnets gråt eller skrik är en viktig signal att något inte känns bra för barnet. Och att genom att bekräfta att man ser och respekterar barnets förmåga att signalera sina behov, så tror jag att barnet blir tryggt i förvissningen att det alltid är villkorslöst älskat och får sina grundläggande behov tillgodosedda. Det tror jag leder till en trygg och stabil självkänsla.

    Ja, ungefär så resonerar jag kring detta laddade ämne...
  24. 12
    Påpekar försiktigt... ...att man inte kan likställa fri amning med \"småätande\" av vanlig mat. Amning är inte enbart mat och måltider, utan det är ju också ett sätt (om än givetvis inte det enda) för barnet att få närhet, tröst och trygghet. Och bröstmjölken är extremt lättsmält, den tas upp av barnets kropp jättefort och har lämnat magsäcken efter bara 20 minuter, då barnet alltså kan känna sig redo för en ny liten slurk ibland :-)

    Det finns vad jag har kunnat hitta (och tro mig, jag har verkligen letat eftersom detta är ett ämne som engagerar mig mycket) inga som helst vetenskapliga belägg för att spädbarn under första levnadsåret som ammas fritt även på natten skulle lida av brist på sömn.

    Inte heller är det så att ett barn som ammas fritt och ofta inte blir mätt. Det är ju så att ju kortare tid som går mellan amningarna, desto snabbare fylls brösten på och desto mera ökar den totala produktionen (förutsatt att barnets amningsteknik är optimal). Totalt sett kan alltså barnet mycket väl få i sig MER genom många amningstillfällen även om mängden per enskild amning är mindre. Många små bebismagar mår faktiskt också bättre av att tillföras mindre mängder ofta i stället för stora mängder sällan.

    När det gäller antagandet att man genom att inte lämna ett ledset barn att somna ensamt i sin säng \"bekräftar att det är farligt att ligga själv i sängen\", så är ju det ett antagande som får stå för Anna Wahlgren själv. Det är hennes uppfattning, jag delar inte den. Utan min uppfattning är i stället att barnets gråt eller skrik är en viktig signal att något inte känns bra för barnet. Och att genom att bekräfta att man ser och respekterar barnets förmåga att signalera sina behov, så tror jag att barnet blir tryggt i förvissningen att det alltid är villkorslöst älskat och får sina grundläggande behov tillgodosedda. Det tror jag leder till en trygg och stabil självkänsla.

    Ja, ungefär så resonerar jag kring detta laddade ämne...
  25. Kattis
    #13

    Jadå...

    ...jag känner till flera familjer som har testat men som inte alls har blivit nöjda utan som har fått i bästa fall ingen skillnad alls mot tidigare eller i sämsta fall ledsna, oroliga, märkbart otrygga barn och/eller kvaddad amning på kuppen. Och jo - de hade läst på noga men insåg att den här metoden inte passade dem och deras barn.

  26. 13
    Jadå... ...jag känner till flera familjer som har testat men som inte alls har blivit nöjda utan som har fått i bästa fall ingen skillnad alls mot tidigare eller i sämsta fall ledsna, oroliga, märkbart otrygga barn och/eller kvaddad amning på kuppen. Och jo - de hade läst på noga men insåg att den här metoden inte passade dem och deras barn.

  27. Ell
    #14

    jag gav det ett försök

    men efter en vecka av vagning och gråt så gav jag upp. Det kändes som om jag \"höll honom vaken\" på små timmarna eftersom man inte får vagna till sömns, han var dock inte ledsen utan låg där och jollrade i mörkret (vilket inte hjälper mig eller honom att sova). Nu kör jag på hans rytm och mönster och nätterna blir sakta men säkert bättre. Det passade inte oss helt enkelt. Jag önskar så här i efterhand att jag inte nojat så mycket över hans sömn (vaknade/vaknar 3-8 gånger på natt)utan försökt hänga med så gott det gick. Hade jättedåligt samvete för att jag inte lyckades lära honom att sova själv och önskade att jag inte läst så mycket om metoder. Mn äldsta son sov sin första hela natt när han var 10 mån (helt av sig själv utan metoder) och då nojade jag inte så mycket över det. Min minsta är nu drygt fem mån, så jag ska \"stå ut\"
  28. 14
    jag gav det ett försök men efter en vecka av vagning och gråt så gav jag upp. Det kändes som om jag \"höll honom vaken\" på små timmarna eftersom man inte får vagna till sömns, han var dock inte ledsen utan låg där och jollrade i mörkret (vilket inte hjälper mig eller honom att sova). Nu kör jag på hans rytm och mönster och nätterna blir sakta men säkert bättre. Det passade inte oss helt enkelt. Jag önskar så här i efterhand att jag inte nojat så mycket över hans sömn (vaknade/vaknar 3-8 gånger på natt)utan försökt hänga med så gott det gick. Hade jättedåligt samvete för att jag inte lyckades lära honom att sova själv och önskade att jag inte läst så mycket om metoder. Mn äldsta son sov sin första hela natt när han var 10 mån (helt av sig själv utan metoder) och då nojade jag inte så mycket över det. Min minsta är nu drygt fem mån, så jag ska \"stå ut\"
  29. Gabbi med grynen
    #15

    Horribelt?

    Jag tycker att du använder ganska starka ord om hur andra föräldrar väljer att leva med sina barn.
    Jag dömer ingen som lever efter schema och som trivs med det och jag förväntar mig att bli bemött med respekt även om jag väljer att amma och samsova nattetid.
    Respekt eller brist på sådan? Välj själv!
  30. 15
    Horribelt? Jag tycker att du använder ganska starka ord om hur andra föräldrar väljer att leva med sina barn.
    Jag dömer ingen som lever efter schema och som trivs med det och jag förväntar mig att bli bemött med respekt även om jag väljer att amma och samsova nattetid.
    Respekt eller brist på sådan? Välj själv!
  31. Tjejmamma
    #16

    Har försökt...

    ...med två stycken utan resultat. Vi har fått söka andra lösningar i stället.
  32. 16
    Har försökt... ...med två stycken utan resultat. Vi har fått söka andra lösningar i stället.
  33. En som vet ännu mer
    #17

    Här ringer det klockor...

    ... har vi fint besök månne?
  34. 17
    Här ringer det klockor... ... har vi fint besök månne?
  35. Gunilla
    #18

    Men oj då...

    ...se där! Nu var det hårda bud om alla föräldrar som INTE valt A.W´s metod. Det var inga dåliga påståenden du kommer med. Menar du verkligen att föräldrar som har en annan tro än A.W. är så som du uttrycker dig?

    Jag förstår att du (och några andra) dyrkar och beundrar A.W, men nu får du väl ändå ge dig litegrann med dina påhopp!
  36. 18
    Men oj då... ...se där! Nu var det hårda bud om alla föräldrar som INTE valt A.W´s metod. Det var inga dåliga påståenden du kommer med. Menar du verkligen att föräldrar som har en annan tro än A.W. är så som du uttrycker dig?

    Jag förstår att du (och några andra) dyrkar och beundrar A.W, men nu får du väl ändå ge dig litegrann med dina påhopp!
  37. Åsa
    #19

    Hmmm...tänkvärt!

    Åh, tack för din öppenhjärtiga berättelse...tänkvärt verkligen...
    För mig är nu inte det här så laddat...det är mitt fjärde barn vi talar om, jag vet så väl hur snabbt den här bebis-nattvaka-tiden egentligen är förbi och tycker egentligen inte att det spelar just mig någon större roll om jag vakar på nätterna en tid. Sanningen är den att jag gått in för, från första veckan, att låta min minstaste lilla bara vagnas/vaggas/ammas till RO och inte till SÖMNS, så hon somnar själv både på dagarna och 18.30 till natten på kvällarna sedan hon var ca 6 veckor faktiskt. Jag upplever henne i och med det väldigt harmonisk och trygg. När jag ammat henne på nätterna (kl 2.30 och kl 5) somnar hon helt själv om i vaggan, på rygg, utan napp, med ansiktet vänt in i sin älskade lammfäll. På dagarna sover hon 4 ggr, nästan precis så som Anna Wahlgrens schema är upplagt. Så för mig skulle den enda förändringen för lilla Stina innebära att jag från och med nu provar att inte ta upp henne när hon vaknar 2.30 - utan istället se om hon somnar om och om hon inte gör det tänker jag vagga henne lite och se om hon kommer till ro av det istället för att jag ammar henne. Kanske kommer hon då sluta vakna 2.30 för att få äta och det är klart att det vore SKÖNT men inte alls livsviktigt för mig. Jag tänker ge det några nätter och se vad som händer. Och jag skulle aldrig låta henne ligga och gråta och bli otrygg.
    Kanske lockade den här tanken /metoden just mig därför att vi redan är så nära.
    Tack igen!
  38. 19
    Hmmm...tänkvärt! Åh, tack för din öppenhjärtiga berättelse...tänkvärt verkligen...
    För mig är nu inte det här så laddat...det är mitt fjärde barn vi talar om, jag vet så väl hur snabbt den här bebis-nattvaka-tiden egentligen är förbi och tycker egentligen inte att det spelar just mig någon större roll om jag vakar på nätterna en tid. Sanningen är den att jag gått in för, från första veckan, att låta min minstaste lilla bara vagnas/vaggas/ammas till RO och inte till SÖMNS, så hon somnar själv både på dagarna och 18.30 till natten på kvällarna sedan hon var ca 6 veckor faktiskt. Jag upplever henne i och med det väldigt harmonisk och trygg. När jag ammat henne på nätterna (kl 2.30 och kl 5) somnar hon helt själv om i vaggan, på rygg, utan napp, med ansiktet vänt in i sin älskade lammfäll. På dagarna sover hon 4 ggr, nästan precis så som Anna Wahlgrens schema är upplagt. Så för mig skulle den enda förändringen för lilla Stina innebära att jag från och med nu provar att inte ta upp henne när hon vaknar 2.30 - utan istället se om hon somnar om och om hon inte gör det tänker jag vagga henne lite och se om hon kommer till ro av det istället för att jag ammar henne. Kanske kommer hon då sluta vakna 2.30 för att få äta och det är klart att det vore SKÖNT men inte alls livsviktigt för mig. Jag tänker ge det några nätter och se vad som händer. Och jag skulle aldrig låta henne ligga och gråta och bli otrygg.
    Kanske lockade den här tanken /metoden just mig därför att vi redan är så nära.
    Tack igen!
  39. Åsa
    #20

    Håller med!

    Jag håller med dig, känner jag!
    Respekt var ordet!
    Om ni läser inlägget jag skrev som tydligen väckte starka känslor, på nytt, så ser ni att det enda jag ville var att dela med mig av något jag fått syn på, självklart bara för den som är intresserad och Anna Wahlgren-fanatiker vill jag verkligen inte bli kallad bara för att jag sett något som kanske kunde vara av intresse och hjälpa den som vill ha konkreta tips!
  40. 20
    Håller med! Jag håller med dig, känner jag!
    Respekt var ordet!
    Om ni läser inlägget jag skrev som tydligen väckte starka känslor, på nytt, så ser ni att det enda jag ville var att dela med mig av något jag fått syn på, självklart bara för den som är intresserad och Anna Wahlgren-fanatiker vill jag verkligen inte bli kallad bara för att jag sett något som kanske kunde vara av intresse och hjälpa den som vill ha konkreta tips!
Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni måste bara läsa
    By cia å tjejerna in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 17:22
  2. Ni MÅSTE läsa det här!
    By Hekla in forum Autismspektrum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:47
  3. Ni måste bara läsa denna blog
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 15:10
  4. Det här måste ni läsa!
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:59
  5. Ni bara måste läsa detta:
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 15:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar