Är det fånigt...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Är det fånigt...

    att kalla den ev. sonen för Dante när pappan kallas Danne? Han heter Dan om det spelar nån roll... Blir det för likt?
    Vi har ett italienskt efternam så så känns det lite roligt! :)
  2. 1
    Är det fånigt... att kalla den ev. sonen för Dante när pappan kallas Danne? Han heter Dan om det spelar nån roll... Blir det för likt?
    Vi har ett italienskt efternam så så känns det lite roligt! :)
  3. namnisen
    #2

    Inte är det fånigt


    men det kan ju bli förväxlingar kanske? men känns det rätt så skulle jag inte tveka. jag tycker Dante är fint.
  4. 2
    Inte är det fånigt
    men det kan ju bli förväxlingar kanske? men känns det rätt så skulle jag inte tveka. jag tycker Dante är fint.
  5. Karin med Ante
    #3

    Tycker det

    är för likt. Dante var ett namn som vi valde bort eftersom min mans ena bror kallas Danne. Nu blev det Ante istället, som jag faktiskt gillar bättre.

    Annars så finns det ju många andra fina italienska namn.
  6. 3
    Tycker det är för likt. Dante var ett namn som vi valde bort eftersom min mans ena bror kallas Danne. Nu blev det Ante istället, som jag faktiskt gillar bättre.

    Annars så finns det ju många andra fina italienska namn.
  7. Anonym
    #4

    En barndomskompis..

    ..heter Daniel och hans pappa heter Dan. Det tycker jag är för likt, men Dan (Danne) och Dante tycker jag är olika namn. De har dessutom olika betydelser, domare eller dansk respektive uthållig.

  8. 4
    En barndomskompis.. ..heter Daniel och hans pappa heter Dan. Det tycker jag är för likt, men Dan (Danne) och Dante tycker jag är olika namn. De har dessutom olika betydelser, domare eller dansk respektive uthållig.

  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Dante

    är fint tycker jag

    kram
  10. 5
    Dante är fint tycker jag

    kram
  11. LK
    #6

    För likt

    enligt mig, lite dålig fantasi (menar inte att vara elak). Säg gärna till om du vill ha fler namnförslag.
  12. 6
    För likt enligt mig, lite dålig fantasi (menar inte att vara elak). Säg gärna till om du vill ha fler namnförslag.
  13. Susen
    #7

    Jo

    Jag tycker Danne och Dante är alldeles för lika på pappa och son. Lite trist liksom.
  14. 7
    Jo Jag tycker Danne och Dante är alldeles för lika på pappa och son. Lite trist liksom.
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    äh det tycker inte jag!

    jag tex heter annica och min mamma ann det är väl inget konsitigt med det man lägger inte uttalet på samma sätt ju!
  16. 8
    äh det tycker inte jag! jag tex heter annica och min mamma ann det är väl inget konsitigt med det man lägger inte uttalet på samma sätt ju!
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9

    Om han

    kallas Danne för det mesta så blir det för likt, då blir det svårt att höra skillnad på namnen.

    Men om de flesta säger Dan så tycker jag man kan välja Dante. Det namnet finns på vår lista också.
  18. 9
    Om han kallas Danne för det mesta så blir det för likt, då blir det svårt att höra skillnad på namnen.

    Men om de flesta säger Dan så tycker jag man kan välja Dante. Det namnet finns på vår lista också.
  19. kristin
    #10

    Jag skulle

    inte valt Dante om pappan hette så..blir för mycket. men ni ska ju välja det som ni tycker är bäst.
  20. 10
    Jag skulle inte valt Dante om pappan hette så..blir för mycket. men ni ska ju välja det som ni tycker är bäst.
  21. Helen, bf 11/6
    #11

    För lika (imt)

    för lika.
  22. 11
    För lika (imt) för lika.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    Jo, lite likt är det allt.

    Jag hade valt ett annat namn :)
  24. 12
    Jo, lite likt är det allt. Jag hade valt ett annat namn :)
  25. M.
    #13

    Skulle

    valt något annat jag också.
  26. 13
    Skulle valt något annat jag också.
  27. JessicaF
    #14

    Gick bort för oss!

    Jag gillar verkligen namnet Dante - men min man kallas också för Danne (heter Daniel) - så det gick bort. Det kändes liksom superfånigt om vi skulle ha en Danne F och en Dante F... Liksom...
  28. 14
    Gick bort för oss! Jag gillar verkligen namnet Dante - men min man kallas också för Danne (heter Daniel) - så det gick bort. Det kändes liksom superfånigt om vi skulle ha en Danne F och en Dante F... Liksom...

Liknande trådar

  1. Så fånigt!
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 11:42
  2. Är det fånigt?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 14:06
  3. Fånigt jag vet :)
    By Älvan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 09:51
  4. Gud så fånigt!
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 16:56
  5. Är det fånigt...
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar