sex efter förlossning?
Sex & erotik
  1. Jessica
    #1

    sex efter förlossning?

    Måste ställa en fråga som kanske är dum.. Min dotter är 17 dar och jag är pilsk som bara den =)
    När kan man ha sex efter en förlossning?Har i princip inget avslag kvar..
  2. 1
    sex efter förlossning? Måste ställa en fråga som kanske är dum.. Min dotter är 17 dar och jag är pilsk som bara den =)
    När kan man ha sex efter en förlossning?Har i princip inget avslag kvar..
  3. sydman
    #2

    varför vänta?

    det finns en infektions risk men sex med kondom bör funka isof...vet de som inte ens kommit från bb innan dom satte igång med nästa barn..
  4. 2
    varför vänta? det finns en infektions risk men sex med kondom bör funka isof...vet de som inte ens kommit från bb innan dom satte igång med nästa barn..
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Det finns inga regler....

    på hur mycket man ska vänta. HAr du dessutom inget avskag så kör på.
    Själv väntade jag i 21 dagar efter första förlossningen och 13 dagar efter andra som dessutom var tvillingförlossning. Men jag började med kel och smek och var inte inne alls på samlagtankar. Men vem kunde låta bli mannen efter flera veckor av uppehåll ;).

    Njut och ta det lungt i början bara. Det kommer förmodligen att vara hur skönt som helst.
    Jag kände mig specillt sexig efter förlossningarna.

    Lycka till!
  6. 3
    Det finns inga regler.... på hur mycket man ska vänta. HAr du dessutom inget avskag så kör på.
    Själv väntade jag i 21 dagar efter första förlossningen och 13 dagar efter andra som dessutom var tvillingförlossning. Men jag började med kel och smek och var inte inne alls på samlagtankar. Men vem kunde låta bli mannen efter flera veckor av uppehåll ;).

    Njut och ta det lungt i början bara. Det kommer förmodligen att vara hur skönt som helst.
    Jag kände mig specillt sexig efter förlossningarna.

    Lycka till!
  7. Anonym
    #4

    Man brukar...

    ... säga att man bör vänta till efter avslaget är över, det brukar ta ca 6 v för många. Då har livmoderhalsen hunnit stänga till ordentligt o infektionsrisken minskar. Med kondom kanske man kan börja tidigare om nu orken o lusten finns där... =)
  8. 4
    Man brukar... ... säga att man bör vänta till efter avslaget är över, det brukar ta ca 6 v för många. Då har livmoderhalsen hunnit stänga till ordentligt o infektionsrisken minskar. Med kondom kanske man kan börja tidigare om nu orken o lusten finns där... =)
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Jag vet!

    MItt avslag har inte varat i 6 veckor. Efter första förlossningen var jag avslags fri efter ca 15 dagar och var tom hon BM och tog bort stygn som inte ville rutna bort själv. Hade spruckit rejält invändigt då BM tog bort en ca 10 cm lång tråd som satt långt inne. Hon sa tom att det var fint läkt.

    Efter andra förlossningen trodde jag att jag skulle ha avslag i evigheter med tanke på att jag förlöstes med tvillingar. Efter ca 8 dagar var avslaget över.

    Så man kan inte säga att avslaget \"brukar\" vara i 6 veckor då det är väldigt individuellt. Jag har flera kompisar som har småbarn och vi pratar ofta om våra \"kvinnokroppar\". Ingen av dem har haft avslag i mer än en månad.

    Så känner man sig redo och vill testa försiktigt tycker jag är helt ok. Och självklart, blöder man så ska man använda kondom om inte är det ändå superviktigt att mannen är nyduschad och ren runt hela könsorganet.
  10. 5
    Jag vet! MItt avslag har inte varat i 6 veckor. Efter första förlossningen var jag avslags fri efter ca 15 dagar och var tom hon BM och tog bort stygn som inte ville rutna bort själv. Hade spruckit rejält invändigt då BM tog bort en ca 10 cm lång tråd som satt långt inne. Hon sa tom att det var fint läkt.

    Efter andra förlossningen trodde jag att jag skulle ha avslag i evigheter med tanke på att jag förlöstes med tvillingar. Efter ca 8 dagar var avslaget över.

    Så man kan inte säga att avslaget \"brukar\" vara i 6 veckor då det är väldigt individuellt. Jag har flera kompisar som har småbarn och vi pratar ofta om våra \"kvinnokroppar\". Ingen av dem har haft avslag i mer än en månad.

    Så känner man sig redo och vill testa försiktigt tycker jag är helt ok. Och självklart, blöder man så ska man använda kondom om inte är det ändå superviktigt att mannen är nyduschad och ren runt hela könsorganet.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Vill du ha det nu så ha det

    Men använd kondom för infektionsriskens skull.... Men så fort du har absolut noll avslag kan du köra utan kondom....
  12. 6
    Vill du ha det nu så ha det Men använd kondom för infektionsriskens skull.... Men så fort du har absolut noll avslag kan du köra utan kondom....
  13. Jessica
    #7

    tack

    för svaren!!jag va så osäker.. gäller det bara att få killen att förstå att jag inte mår dåligt av det.. han är livrädd för att jag ska få ont. får väl se om jag kan locka honom ikväll =)
  14. 7
    tack för svaren!!jag va så osäker.. gäller det bara att få killen att förstå att jag inte mår dåligt av det.. han är livrädd för att jag ska få ont. får väl se om jag kan locka honom ikväll =)

Liknande trådar

  1. sex efter förlossning
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 15:44
  2. aj efter förlossning...
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 21:09
  3. sex efter förlossning
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 14:12
  4. Efter förlossning..?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 10:34
  5. Sex efter förlossning?
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar