Victor och.... vad?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Victor och.... vad?

    Vi har nu hittat ett namn vi båda tycker är ok. Som jag skrivit tidigare har vi hamnat i dödläge där jag håller stenhårt på Elina och min man på Tamara, och ingen ville ge sig. Men nu har vi som sagt var hittat ett namn vi kan tänka oss båda två, inte perfekt men ok.

    Namnet är Naomi. Men passar det med brorsans Victor? Är kanske Victor och Tamara bättre ihop än Victor och Naomi? Är Naomi kanske lite tråkigt eftersom det är vanligt?
    Andranamnet blir Tamara, så hon kommer då heta Naomi Tamara, hur klingar detta tillsammans? Är Tamara Elina en bättre kombination?

    Saken är den att Tamara liksom har bitit sig fast, och jag har funderat mycket de senaste dagarna på vad jag tycker egentligen. Är det verkligen så illa? Tammy är ju gulligt smeknamn...

    Suck, vad detta är svårt. Lite åsikter om mina tankar vore tacksamt!
  2. 1
    Victor och.... vad? Vi har nu hittat ett namn vi båda tycker är ok. Som jag skrivit tidigare har vi hamnat i dödläge där jag håller stenhårt på Elina och min man på Tamara, och ingen ville ge sig. Men nu har vi som sagt var hittat ett namn vi kan tänka oss båda två, inte perfekt men ok.

    Namnet är Naomi. Men passar det med brorsans Victor? Är kanske Victor och Tamara bättre ihop än Victor och Naomi? Är Naomi kanske lite tråkigt eftersom det är vanligt?
    Andranamnet blir Tamara, så hon kommer då heta Naomi Tamara, hur klingar detta tillsammans? Är Tamara Elina en bättre kombination?

    Saken är den att Tamara liksom har bitit sig fast, och jag har funderat mycket de senaste dagarna på vad jag tycker egentligen. Är det verkligen så illa? Tammy är ju gulligt smeknamn...

    Suck, vad detta är svårt. Lite åsikter om mina tankar vore tacksamt!
  3. bigmouth med edith
    #2

    Finfint

    Naomi och Victor funkar väl jättebra tycker jag. Och Naomi är väl inte särskilt vanligt? Jag föredrar det framför hårda Tamare eller amerikansk cheerleader-Tammy...
  4. 2
    Finfint Naomi och Victor funkar väl jättebra tycker jag. Och Naomi är väl inte särskilt vanligt? Jag föredrar det framför hårda Tamare eller amerikansk cheerleader-Tammy...
  5. Mamma J
    #3

    Naomi passar fint...

    ...till Viktor och hela namnet Naomi Tamara låter jättegulligt...
  6. 3
    Naomi passar fint... ...till Viktor och hela namnet Naomi Tamara låter jättegulligt...
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Jag gillar Tamara

    så det skulle jag gladeligen välja=) Tamara Elina är finast. Victor och Tamara låter ju jättefint.
  8. 4
    Jag gillar Tamara så det skulle jag gladeligen välja=) Tamara Elina är finast. Victor och Tamara låter ju jättefint.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Naomi

    är fint, men jag tycker Tamara är ännu finare. Jag hade en klasskompis som hette Tamara en gång i tiden. Jag tycker det är jättegulligt!
  10. 5
    Naomi är fint, men jag tycker Tamara är ännu finare. Jag hade en klasskompis som hette Tamara en gång i tiden. Jag tycker det är jättegulligt!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Naomi

    är fint, men Nåmi är finare! Eller Naemi?
  12. 6
    Naomi är fint, men Nåmi är finare! Eller Naemi?
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    Naomi

    är mycket finare än Tamara. Gillar inte smeknamnet Tammy heller... Victor och Naomi låter bra ihop tycker jag. Och inte är det särskilt vanligt? På uppgång kanske, men knappast vanligt.
  14. 7
    Naomi är mycket finare än Tamara. Gillar inte smeknamnet Tammy heller... Victor och Naomi låter bra ihop tycker jag. Och inte är det särskilt vanligt? På uppgång kanske, men knappast vanligt.
  15. HelenaE
    #8

    Tamana?

    Nu vet jag i och för sig inte varför du inte riktigt gilla Tamara, men Tamana är ju lite mjukare.
  16. 8
    Tamana? Nu vet jag i och för sig inte varför du inte riktigt gilla Tamara, men Tamana är ju lite mjukare.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Naomi Elina Tamara

    Varför inte alla tre med Naomi som tilltalsnamn då? :)

    Eller ordningen Naomi Tamara Elina, vilket ni nu fördrar.

    Min personliga rangordning på dem är dock;

    Elina
    Tamara
    Naomi

    Men jag har förstått att Elina är kört....:/

    Jag föredrar den hebreiska grundformen Noomi, nämligen - den som uttalas Nåmi, men just den stavningen tycker jag inte om p.g.a. å:et.

    Med risk för att låta som någon annan; hur uttalar ni Naomi? På engelska - Najåmi, eller Naåmi, kanske t.o.m. Na-omi, med o-ljud?
  18. 9
    Naomi Elina Tamara Varför inte alla tre med Naomi som tilltalsnamn då? :)

    Eller ordningen Naomi Tamara Elina, vilket ni nu fördrar.

    Min personliga rangordning på dem är dock;

    Elina
    Tamara
    Naomi

    Men jag har förstått att Elina är kört....:/

    Jag föredrar den hebreiska grundformen Noomi, nämligen - den som uttalas Nåmi, men just den stavningen tycker jag inte om p.g.a. å:et.

    Med risk för att låta som någon annan; hur uttalar ni Naomi? På engelska - Najåmi, eller Naåmi, kanske t.o.m. Na-omi, med o-ljud?
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Fler Tamara än Naomi

    Det finns ju fler personer i Sverige som heter Tamara än som heter Naomi. Däremot är ju Naomi på uppgång så fler nyfödda får det namnet. Tycker Naomi är finare än Tamara. Ännu finare är Naemi som också är mindre vanligt än Naomi på nyfödda små flickor.

    Pesonligen tycker jag Naomi Elina är finare än Naomi Tamara men båda är OK. Elina tycker jag är jättefint, bättre än Tamara.
  20. 10
    Fler Tamara än Naomi Det finns ju fler personer i Sverige som heter Tamara än som heter Naomi. Däremot är ju Naomi på uppgång så fler nyfödda får det namnet. Tycker Naomi är finare än Tamara. Ännu finare är Naemi som också är mindre vanligt än Naomi på nyfödda små flickor.

    Pesonligen tycker jag Naomi Elina är finare än Naomi Tamara men båda är OK. Elina tycker jag är jättefint, bättre än Tamara.
  21. Freja BF 15/8
    #11

    Naomi eller Noomi eller något likn

    blir jättefint! Men Tamara skulle jag inte välja, det attraherar inte mig alls.
  22. 11
    Naomi eller Noomi eller något likn blir jättefint! Men Tamara skulle jag inte välja, det attraherar inte mig alls.

Liknande trådar

  1. Victor 1 år!
    By Imsavimsa in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 10:34
  2. Victor 1 år!
    By Imsavimsa in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 21:37
  3. Victor..
    By Lisa med Lovisa o. Victor in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 23:40
  4. Nu har Victor..
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 11:26
  5. Victor går...
    By makatpet in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar