skilda
Jämlikt?
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    skilda

    bytte ni namn, d v s tog ni ert gamla efternamn igen?
  2. 1
    skilda bytte ni namn, d v s tog ni ert gamla efternamn igen?
  3. Sniff
    #2

    Jag tänker

    behålla min mans efternamn nu när vi skiljer oss.
    Känns rätt + att jag inte orkar byta körkort och allt igen...
    Hade jag hatat honom hade jag nog bytt...
    Hur ska du själv göra?
  4. 2
    Jag tänker behålla min mans efternamn nu när vi skiljer oss.
    Känns rätt + att jag inte orkar byta körkort och allt igen...
    Hade jag hatat honom hade jag nog bytt...
    Hur ska du själv göra?
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Skulle nog

    bytaom jag var arg. Skulle även byta om jag bara haft hans namn några år.
    Min väninna skiljer sig och tar sitt gamla, mycket ovanliga namn igen. Barnen behåller dock pappas namn.
  6. 3
    Skulle nog bytaom jag var arg. Skulle även byta om jag bara haft hans namn några år.
    Min väninna skiljer sig och tar sitt gamla, mycket ovanliga namn igen. Barnen behåller dock pappas namn.
  7. Mustardseed
    #4

    Bytte inte

    Dels för att hans namn var mycket coolare och mitt ett vanligt -sonnamn, dels för att jag helst vill heta samma som vår dotter och dels för att jag skapat ett nätverk på jobbet de senaste 7-8 åren baserat på det efternamnet och det skulle skada det nätverket att byta tillbaka (i synnerhet eftersom jag verkligne inte hade lust att gå ut till kända och okända och meddela att jag bytt namn - det är kul att göra om man gift sig men inte om man skiljer sig...).
  8. 4
    Bytte inte Dels för att hans namn var mycket coolare och mitt ett vanligt -sonnamn, dels för att jag helst vill heta samma som vår dotter och dels för att jag skapat ett nätverk på jobbet de senaste 7-8 åren baserat på det efternamnet och det skulle skada det nätverket att byta tillbaka (i synnerhet eftersom jag verkligne inte hade lust att gå ut till kända och okända och meddela att jag bytt namn - det är kul att göra om man gift sig men inte om man skiljer sig...).
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Skulle inte drömma om

    att byta tillbaka till mitt flicknamn om jag skilde mig. Mina barn bär min mans namn, och det tänker jag också fortsätta med, oavsett vad som händer med äktenskapet. Jag har bytt namn en gång (skulle inte gjort det om jag gift mig idag, tror jag) och tänker INTE byta igen.
  10. 5
    Skulle inte drömma om att byta tillbaka till mitt flicknamn om jag skilde mig. Mina barn bär min mans namn, och det tänker jag också fortsätta med, oavsett vad som händer med äktenskapet. Jag har bytt namn en gång (skulle inte gjort det om jag gift mig idag, tror jag) och tänker INTE byta igen.
  11. Ellen
    #6

    Nu är jag inte skild

    och har inga planer på det heller. Men det skulle kännas väldigt konstigt att hålla kvar vid min mans efternamn då. Fast det kan ju kännas annorlunda när man är i situationen på riktigt.
  12. 6
    Nu är jag inte skild och har inga planer på det heller. Men det skulle kännas väldigt konstigt att hålla kvar vid min mans efternamn då. Fast det kan ju kännas annorlunda när man är i situationen på riktigt.
  13. Åza
    #7

    Om mannen kräver

    det då? Hur gör ni då, har han rätt till det överhuvudtaget?
  14. 7
    Om mannen kräver det då? Hur gör ni då, har han rätt till det överhuvudtaget?
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Han kan

    inte kräva ett dugg.
  16. 8
    Han kan inte kräva ett dugg.
  17. Jag
    #9

    Vi gjorde så här.

    Han tog MITT efternamn när vi gifte oss.
    Hatar att det alltid SKA vara kvinnan som tar mannens namn...
    Vi ska inte skiljas, inte på långa vägar, men skulle det (gud förbjude) ske, så tror jag att han skulle ta tillbaka sitt...
    Skulle kännas mer rätt för mig iallafall tror jag.
  18. 9
    Vi gjorde så här. Han tog MITT efternamn när vi gifte oss.
    Hatar att det alltid SKA vara kvinnan som tar mannens namn...
    Vi ska inte skiljas, inte på långa vägar, men skulle det (gud förbjude) ske, så tror jag att han skulle ta tillbaka sitt...
    Skulle kännas mer rätt för mig iallafall tror jag.

Liknande trådar

  1. Ni som är skilda
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 17:41
  2. Ni som är skilda
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:50
  3. Ni som är skilda...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 20:50
  4. skilda??
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:46
  5. Ni som är skilda...
    By Sniffo in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar