Frågor om trehjulingar mm
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Frågor om trehjulingar mm

    Hej

    Jag börjar bli sugen på en lättare vagn än den Brio Nova Classic jag har till dottern nu (som jag dessutom inte tycker hon sitter så bra i). Var och kikade i en vagnaffär idag och blev sugen på en lite sportigare variant.

    Jag vill ha:
    * suflett
    * fullt liggläge
    * allra helst med vändbar insats alt. vändbart handtag
    * skaplig varukorg helst

    Har ni några förslag?

    Jag blev väldigt förtjust i en BabyTravel joggingvagn, trehjulig med svängbart framhjul och fullt liggläge. Tyvärr var den enbart framåtvänd och det är ett mycket stort minus. Ett annat minus är att det var extremt trångt mellan sitsen och bygeln.

    Tog en Teutonia-broschyr med hem och nu när jag bläddrat i den har jag sett att de har flera cityvagnar med vändbar insats, svängbara framhjul som är låsbara och fullt liggläge.
    Med tanke på de färger som finns så är det i så fall Mistral S, Spirit S3 eller Spirit X3 (som dock har fast framhjul) som är intressantast för oss.
    Någon som har en åsikt om dessa?
    Någon som vet vad de kostar (på ett ungefär)?

    Sedan undrar jag vad det är för skillnad på de trehjulingar som har bara ett framhjul och de som har två (mindre) framhjul som sitter tätt ihop? Spelar det någon roll när man kör dem?

    Finns det nackdelar med trehjuliga vagnar? Vilka i så fall?
  2. 1
    Frågor om trehjulingar mm Hej

    Jag börjar bli sugen på en lättare vagn än den Brio Nova Classic jag har till dottern nu (som jag dessutom inte tycker hon sitter så bra i). Var och kikade i en vagnaffär idag och blev sugen på en lite sportigare variant.

    Jag vill ha:
    * suflett
    * fullt liggläge
    * allra helst med vändbar insats alt. vändbart handtag
    * skaplig varukorg helst

    Har ni några förslag?

    Jag blev väldigt förtjust i en BabyTravel joggingvagn, trehjulig med svängbart framhjul och fullt liggläge. Tyvärr var den enbart framåtvänd och det är ett mycket stort minus. Ett annat minus är att det var extremt trångt mellan sitsen och bygeln.

    Tog en Teutonia-broschyr med hem och nu när jag bläddrat i den har jag sett att de har flera cityvagnar med vändbar insats, svängbara framhjul som är låsbara och fullt liggläge.
    Med tanke på de färger som finns så är det i så fall Mistral S, Spirit S3 eller Spirit X3 (som dock har fast framhjul) som är intressantast för oss.
    Någon som har en åsikt om dessa?
    Någon som vet vad de kostar (på ett ungefär)?

    Sedan undrar jag vad det är för skillnad på de trehjulingar som har bara ett framhjul och de som har två (mindre) framhjul som sitter tätt ihop? Spelar det någon roll när man kör dem?

    Finns det nackdelar med trehjuliga vagnar? Vilka i så fall?
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Ingen som har någon åsikt?

    Av alla erfarna och intresserade vagnsnackare måste det väl finnas någon som har något att säga om trehjulingar och mina andra frågor?
  4. 2
    Ingen som har någon åsikt? Av alla erfarna och intresserade vagnsnackare måste det väl finnas någon som har något att säga om trehjulingar och mina andra frågor?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Diggar

    mina UJ´n pga stora,svängbara hjulet/hjulen MEN diggar inte att åka rulltrappa med dom!
  6. 3
    Diggar mina UJ´n pga stora,svängbara hjulet/hjulen MEN diggar inte att åka rulltrappa med dom!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    p.s.

    hör om en Elit o cyclone mfl här som har fått + !!
  8. 4
    p.s. hör om en Elit o cyclone mfl här som har fått + !!
  9. Simosa
    #5

    Quinny Freestyle 3xl...

    ...har många av de kraven du önskar. Varukorgen är inte jättestor men har en blixtlås som gör den lätt att fylla. Den är heller inte lika lätt som tex UJ men det hänger ju ihop med att sätet går att vända. Viktigare för mig i alla fall. Om du vill ha en trehjuling tycker jag absolut du ska välja en med svängbart framhjul - det är den största behållningen med sådana vagnar. Hjulet går lätt att låsa så den blir bättre att köra i terräng och snö och sen när man ska in i affärer och dylikt är det bara att låsa upp och man får världens smidigaste styrning. Quinnyn finns på Babyland men kan också köpas billigare från Tyskland.

    Det finns även en trehjulig Herqules med vändbart säte som jag dock tyckte var alldeles för klumpig och trögstyrd. Lycka till!
  10. 5
    Quinny Freestyle 3xl... ...har många av de kraven du önskar. Varukorgen är inte jättestor men har en blixtlås som gör den lätt att fylla. Den är heller inte lika lätt som tex UJ men det hänger ju ihop med att sätet går att vända. Viktigare för mig i alla fall. Om du vill ha en trehjuling tycker jag absolut du ska välja en med svängbart framhjul - det är den största behållningen med sådana vagnar. Hjulet går lätt att låsa så den blir bättre att köra i terräng och snö och sen när man ska in i affärer och dylikt är det bara att låsa upp och man får världens smidigaste styrning. Quinnyn finns på Babyland men kan också köpas billigare från Tyskland.

    Det finns även en trehjulig Herqules med vändbart säte som jag dock tyckte var alldeles för klumpig och trögstyrd. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Fridolf och trehjulingar
    By Petra m F F & M in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 19:16
  2. Ni med trehjulingar
    By sus-71 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 09:46
  3. Trehjulingar
    By vagnare in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:55
  4. Bra sortiment på trehjulingar?
    By Trehjuling nu! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 16:38
  5. Ang. UJ och trehjulingar här nedan.
    By ka70 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 19:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar