syskonvagn?
Bebissnack
  1. elli
    #1

    syskonvagn?

    Min äldsta kommer att vara 25 månader när nr två kommer. Jag gissar att en syskonvagn är nödvändigt? Förmodligen kommer min äldsta vara hemma, inte vara på dagis, och som det var när min äldsta var lite så promenade jag väldigt mycket med vagnen. Då vi bor i lägenhet behövs den smidigaste vagnen man kan hitta (finns det överhuvudtaget smidiga syskonvagnar?), är det någon som har förslag på bra vagnar. Enbart ståbräda känns som om min äldsta kommer att vara för lite för då han säkert kommer behöva sova i vagnen eller vila benen. Dessutom kommer det vara vinter den första tiden.. kanske svårt att komma fram med en ståbärda på vagnen då? Vad tror ni om det hela?
  2. 1
    syskonvagn? Min äldsta kommer att vara 25 månader när nr två kommer. Jag gissar att en syskonvagn är nödvändigt? Förmodligen kommer min äldsta vara hemma, inte vara på dagis, och som det var när min äldsta var lite så promenade jag väldigt mycket med vagnen. Då vi bor i lägenhet behövs den smidigaste vagnen man kan hitta (finns det överhuvudtaget smidiga syskonvagnar?), är det någon som har förslag på bra vagnar. Enbart ståbräda känns som om min äldsta kommer att vara för lite för då han säkert kommer behöva sova i vagnen eller vila benen. Dessutom kommer det vara vinter den första tiden.. kanske svårt att komma fram med en ståbärda på vagnen då? Vad tror ni om det hela?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    kommer att ha

    22-23 månader mellan mina barn i AUG-sep. Funderar också på syskonvagn då sonen är kortväxt+ att det är vinter så jag tänker som du. Sonen kommer fortfarande att sova i vagnen. Vet inte heller vad jag ska ha men vet att jag vill ha en som är vänd mot mig. Smidigast men dyr lär väl vara UJ. Ska bli intressant att se svaren.
  4. 2
    kommer att ha 22-23 månader mellan mina barn i AUG-sep. Funderar också på syskonvagn då sonen är kortväxt+ att det är vinter så jag tänker som du. Sonen kommer fortfarande att sova i vagnen. Vet inte heller vad jag ska ha men vet att jag vill ha en som är vänd mot mig. Smidigast men dyr lär väl vara UJ. Ska bli intressant att se svaren.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Har haft 4 syskonvagnar...

    och av dom är det UJ Duon jag har varit mest nöjd med.

    Lätt att lyfta av och på bussar, lättkörd med sina svänbara framhjul och Stockholmsmått vilket gör att den kommer in i hissar och enkeltdörrar på bussar :-)

    Min stora kille nu 2,3 år klättrar upp och ner själv så jag slipper det lyftet :-)

    Om du är ute efter en vändbar vagn rekommenderar jag Ora Duoletto. Tyngre och svårare att köra än UJ:N men du har båda barnen mot dej och en fantastisk fjädring för bebisen :-)
  6. 3
    Har haft 4 syskonvagnar... och av dom är det UJ Duon jag har varit mest nöjd med.

    Lätt att lyfta av och på bussar, lättkörd med sina svänbara framhjul och Stockholmsmått vilket gör att den kommer in i hissar och enkeltdörrar på bussar :-)

    Min stora kille nu 2,3 år klättrar upp och ner själv så jag slipper det lyftet :-)

    Om du är ute efter en vändbar vagn rekommenderar jag Ora Duoletto. Tyngre och svårare att köra än UJ:N men du har båda barnen mot dej och en fantastisk fjädring för bebisen :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Hihi...

    Jag köpte min UJ beg och gjorde ett klipp. Har inte ångrat mej en dag :-)
  8. 4
    Hihi... Jag köpte min UJ beg och gjorde ett klipp. Har inte ångrat mej en dag :-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    UJ duon är den framåtvänd? har

    en UJ single med svängbart hjul och den är ju jättelättkörd
  10. 5
    UJ duon är den framåtvänd? har en UJ single med svängbart hjul och den är ju jättelättkörd
  11. Ulrika
    #6

    Slår ett slag för P&T

    Som jag har. Har 22 månader mellan mina tjejer och en dubbelbred vagn var inte att tänka på eftersom vi har en stor hund som tar halva koffertutrymmet i bilen! :-)
    Fördelen är ju att den i grunden är en trehjulig singelvagn, som med en extra sits lätt byggs omi ett par olika varianter till en dubbelvagn i \"längsgående\" riktning, och kombinationsmöjligheterna ses bäst på tillverkarens hemsida www.philandteds.com. Vagnen heter E3 Explorer.

    Naturligtvis har den vissa nackdelar också (t ex ej liggläge när båda barnen sitter), men dessa tycker vi övervägs fullständigt av dess flexibilitet (slipper släpa på dubbelvagn JÄMT) och låga vikt! Bra i terräng är den också.
  12. 6
    Slår ett slag för P&T Som jag har. Har 22 månader mellan mina tjejer och en dubbelbred vagn var inte att tänka på eftersom vi har en stor hund som tar halva koffertutrymmet i bilen! :-)
    Fördelen är ju att den i grunden är en trehjulig singelvagn, som med en extra sits lätt byggs omi ett par olika varianter till en dubbelvagn i \"längsgående\" riktning, och kombinationsmöjligheterna ses bäst på tillverkarens hemsida www.philandteds.com. Vagnen heter E3 Explorer.

    Naturligtvis har den vissa nackdelar också (t ex ej liggläge när båda barnen sitter), men dessa tycker vi övervägs fullständigt av dess flexibilitet (slipper släpa på dubbelvagn JÄMT) och låga vikt! Bra i terräng är den också.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Ja men i..

    början kan bebisen ligga i en korg som är vänd mot dej :-)

    Idun låg i sin korg tills hon var nästan 6 månader men det blev för trångt när det var dags för overallen. Dessutom ville hon inte ligga ner på rygg längre.
  14. 7
    Ja men i.. början kan bebisen ligga i en korg som är vänd mot dej :-)

    Idun låg i sin korg tills hon var nästan 6 månader men det blev för trångt när det var dags för overallen. Dessutom ville hon inte ligga ner på rygg längre.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Inte säkert att det behövs

    hade lillebror varit storebror och tvärtom hade vi klarat oss bra med ståbräda. Jag skulle nog avvakta och köpa en begagnad syskonvagn om behovet finns.
  16. 8
    Inte säkert att det behövs hade lillebror varit storebror och tvärtom hade vi klarat oss bra med ståbräda. Jag skulle nog avvakta och köpa en begagnad syskonvagn om behovet finns.
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9

    Håller med!

    Har 16 månader emellan mina töser och oxå en stor hund bak i bilen. Förutom storleken är E3an smidig och lättkörd och väldigt praktisk, tycker vi. Barnen trivs att åka i den!
  18. 9
    Håller med! Har 16 månader emellan mina töser och oxå en stor hund bak i bilen. Förutom storleken är E3an smidig och lättkörd och väldigt praktisk, tycker vi. Barnen trivs att åka i den!
  19. jenny
    #10

    fast det är inte alltid så lätt..

    att få tag i schyssta beg. dubbelvagnar. givetvis beroende på var man bor och vilken sorts vagn man vill ha. vi har skaffat en och hoppas på att vi får användning för den. (ca 26 mån. emellan våra blir det)det är så begränsat här och nu fick vi en BT jogger för billig penning.
  20. 10
    fast det är inte alltid så lätt.. att få tag i schyssta beg. dubbelvagnar. givetvis beroende på var man bor och vilken sorts vagn man vill ha. vi har skaffat en och hoppas på att vi får användning för den. (ca 26 mån. emellan våra blir det)det är så begränsat här och nu fick vi en BT jogger för billig penning.

Liknande trådar

  1. åka tåg med syskonvagn?
    By vitsippan in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:33
  2. Syskonvagn
    By hoviksnas in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 12:17
  3. Syskonvagn?
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:37
  4. Syskonvagn...
    By Linda me Nea&Ida in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:49
  5. BT syskonvagn
    By Livin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar