Maxålder för en ståbräda???
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Maxålder för en ståbräda???

    Vet ni hur länge man kan använda en ståbräda? Min son är 4,5 år gammal idag. Bebisen kommer i juli. I oktober fyller sonen fem. Han har iofs inget problem med att gå själv men ibland, speciellt om han är trött, blir det gnäll och en promenad som egentligen ska ta en kvart, tar en timme. Nu har jag ju bara honom att släpa på (även om det absolut inte går att bära längre), men sen har man ju även en bebis i vagnen att tänka på. Kan ju vara jätteskönt att kunna ställa honom på brädan och åka iväg när det går för långsamt. Men håller den för ett såpass stort barn? Och i så fall hur länge? Finns det kanske något märke som är bättre än andra?
    Jättetacksam för svar!
  2. 1
    Maxålder för en ståbräda??? Vet ni hur länge man kan använda en ståbräda? Min son är 4,5 år gammal idag. Bebisen kommer i juli. I oktober fyller sonen fem. Han har iofs inget problem med att gå själv men ibland, speciellt om han är trött, blir det gnäll och en promenad som egentligen ska ta en kvart, tar en timme. Nu har jag ju bara honom att släpa på (även om det absolut inte går att bära längre), men sen har man ju även en bebis i vagnen att tänka på. Kan ju vara jätteskönt att kunna ställa honom på brädan och åka iväg när det går för långsamt. Men håller den för ett såpass stort barn? Och i så fall hur länge? Finns det kanske något märke som är bättre än andra?
    Jättetacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    ingen maxålder

    lascals brädor däremot är bra med fjädring på hjulen, kiddyboard passar på de flesta vagnar och buggyboard på nästan alla den men, fast den är bökigare att montera.
    De har båda maxviktgräns på 30kg så ganska stora barn kan stå på dom

    www.lascal.se
  4. 2
    ingen maxålder lascals brädor däremot är bra med fjädring på hjulen, kiddyboard passar på de flesta vagnar och buggyboard på nästan alla den men, fast den är bökigare att montera.
    De har båda maxviktgräns på 30kg så ganska stora barn kan stå på dom

    www.lascal.se
  5. Försäljare
    #3

    Maxvikt på BRÄDAN ja

    men det är ju hjulaxlarna på vagnen som ska hålla också.
    Tror jag frågade en från Brio och han sa att undefär 15kg ska man max väga.
  6. 3
    Maxvikt på BRÄDAN ja men det är ju hjulaxlarna på vagnen som ska hålla också.
    Tror jag frågade en från Brio och han sa att undefär 15kg ska man max väga.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    Var det deras

    egna ståbräda då?
    Det verkar ju stå 15 kg på alla produkter, som en säkerhetsåtgärd kanske?
    Det är nog stört omöjligt nästan att hålla 15 kg på en ståbräda om man tar vikt + kläder på ett barn.
    Då fyller ju knappst ståbrädan sin funktion om det skulle vara på det viset. Syskon under 15 kg brukar ofta vara i den åldern att de själva behöver sitta i en vagn.
  8. 4
    Var det deras egna ståbräda då?
    Det verkar ju stå 15 kg på alla produkter, som en säkerhetsåtgärd kanske?
    Det är nog stört omöjligt nästan att hålla 15 kg på en ståbräda om man tar vikt + kläder på ett barn.
    Då fyller ju knappst ståbrädan sin funktion om det skulle vara på det viset. Syskon under 15 kg brukar ofta vara i den åldern att de själva behöver sitta i en vagn.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    precis!

    hjulaxeln på en vagn måste nog hålla betydligt mer än 15 kg, annars är ståbräda en i princip helt onödig uppfinning ju!
  10. 5
    precis! hjulaxeln på en vagn måste nog hålla betydligt mer än 15 kg, annars är ståbräda en i princip helt onödig uppfinning ju!

Liknande trådar

  1. Maxålder för adoption?
    By NånAnnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:10
  2. Maxålder vid adoption?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:44
  3. Ivf å maxålder
    By Anonym in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 17:18
  4. har ni någon maxålder på
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:58
  5. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar