Hur vet jag att han sväljer?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Hur vet jag att han sväljer?

    När Elias börjar suga så tar han rejäla tag och jag hör att han sväljer, men efter ett litet tag så känns det mer som att han bara ligger och snuttar. Hur ska jag veta om han får i sig något då? Hör man alltid när bebisen sväljer eller kan det vara så att han tar små klunkar som jag inte hör?
  2. 1
    Hur vet jag att han sväljer? När Elias börjar suga så tar han rejäla tag och jag hör att han sväljer, men efter ett litet tag så känns det mer som att han bara ligger och snuttar. Hur ska jag veta om han får i sig något då? Hör man alltid när bebisen sväljer eller kan det vara så att han tar små klunkar som jag inte hör?
  3. Kattis
    #2

    Det...

    ...är ju inte så att en bebis sväljer och dricker hela tiden vid bröstet. Amning är så mycket mer än enbart mat - det är också ett sätt för barnet att tanka närhet, tröst och trygghet. Därför brukar många barn vilja ligga kvar vid bröstet och \"mys-snutta\" även sedan de ätit tillräckligt.

    Så länge din lille kille ökar i vikt och mår bra så behöver du inte oroa dig, då får han i sig vad han behöver!
  4. 2
    Det... ...är ju inte så att en bebis sväljer och dricker hela tiden vid bröstet. Amning är så mycket mer än enbart mat - det är också ett sätt för barnet att tanka närhet, tröst och trygghet. Därför brukar många barn vilja ligga kvar vid bröstet och \"mys-snutta\" även sedan de ätit tillräckligt.

    Så länge din lille kille ökar i vikt och mår bra så behöver du inte oroa dig, då får han i sig vad han behöver!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Jo...

    men problemet är ju att han inte ökar i vikt (se mitt inlägg nedan om att öka produktionen) och jag tror inte att han har fått i sig tillräckligt när han går över till myssnuttandet.
  6. 3
    Jo... men problemet är ju att han inte ökar i vikt (se mitt inlägg nedan om att öka produktionen) och jag tror inte att han har fått i sig tillräckligt när han går över till myssnuttandet.
  7. Kattis
    #4

    Okej...

    ...jag kopplade inte att du var den Line :-)

    Ja, då tycker jag att du ska försöka ta kontakt med en amningsmottagning så att en erfaren barnmorska kan göra en s k amningsobservation och kolla hans sugteknik. Ring och hör om det finns en amningsmottagning på ditt sjukhus!

    Finns ingen amningsmottagning i närheten så kanske du kan få komma till ditt BB där du födde så att de kan kolla? Eller ring Amningshjälpen, se www.amningshjalpen.se

  8. 4
    Okej... ...jag kopplade inte att du var den Line :-)

    Ja, då tycker jag att du ska försöka ta kontakt med en amningsmottagning så att en erfaren barnmorska kan göra en s k amningsobservation och kolla hans sugteknik. Ring och hör om det finns en amningsmottagning på ditt sjukhus!

    Finns ingen amningsmottagning i närheten så kanske du kan få komma till ditt BB där du födde så att de kan kolla? Eller ring Amningshjälpen, se www.amningshjalpen.se

Liknande trådar

  1. Nackspärr, tom ont när jag sväljer
    By smurfina in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:11
  2. Sväljer luft.
    By pella in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 13:45
  3. Sväljer fel?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 23:22
  4. Jag sväljer min stolthet
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 22:34
  5. Hon sväljer inte
    By Karin in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar