Vet inte..
Kärlek & relationer
  1. Jag
    #1

    Vet inte..

    ...om detta är rätt snack men jag provar.
    Vad säger man åt en snart femårigt barn som frågar varför inte mamma och pappa bor ihop? Till historien hör att mamman och pappan tillslut inte kunde bo ihop för att dom bråkade hela tiden. Säger man att mamma och pappa inte kan bo ihop för att dom bara bråkar då? Är inte de lite väl \"ärligt\"? De måste ju finnas andra sätt som gör att barnet inte uppfattar de som att mamma och pappa inte är vänner... förstår ni vad jag menar?
  2. 1
    Vet inte.. ...om detta är rätt snack men jag provar.
    Vad säger man åt en snart femårigt barn som frågar varför inte mamma och pappa bor ihop? Till historien hör att mamman och pappan tillslut inte kunde bo ihop för att dom bråkade hela tiden. Säger man att mamma och pappa inte kan bo ihop för att dom bara bråkar då? Är inte de lite väl \"ärligt\"? De måste ju finnas andra sätt som gör att barnet inte uppfattar de som att mamma och pappa inte är vänner... förstår ni vad jag menar?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Så har vi förklarat

    Sonen är 4,5 och han har visserligen inget minne av att mamma och pappa bodde ihop. Men vi har berättat att först var vi kära, men sen var det så att vi inte passade ihop riktigt - alla människor gör ju inte det, och då var det bättre att bo på två olika håll så att vi kan vara kompisar utan att bråka istället. Sonen verkar acceptera detta och tar det bra. Han kan kommentera att vi brukade ju pussas förr i tiden (utan att ha sett detta själv), vet att han inte är orsak till att vi inte gör det längre och han ser att vi båda hittat någon ny att pussa på som vi passar bättre med!
    Tror det är bäst att köra på ärlighet från början men det finns ju olika bra sätt att lägga fram sanningen på. Hela sanningen om hans pappa och mig är att vi snarast höll på att slå ihjäl varann och har hatat varandra vid olika tidpunkter men det är ju helt onödigt att berätta..!
  4. 2
    Så har vi förklarat Sonen är 4,5 och han har visserligen inget minne av att mamma och pappa bodde ihop. Men vi har berättat att först var vi kära, men sen var det så att vi inte passade ihop riktigt - alla människor gör ju inte det, och då var det bättre att bo på två olika håll så att vi kan vara kompisar utan att bråka istället. Sonen verkar acceptera detta och tar det bra. Han kan kommentera att vi brukade ju pussas förr i tiden (utan att ha sett detta själv), vet att han inte är orsak till att vi inte gör det längre och han ser att vi båda hittat någon ny att pussa på som vi passar bättre med!
    Tror det är bäst att köra på ärlighet från början men det finns ju olika bra sätt att lägga fram sanningen på. Hela sanningen om hans pappa och mig är att vi snarast höll på att slå ihjäl varann och har hatat varandra vid olika tidpunkter men det är ju helt onödigt att berätta..!
  5. jag
    #3

    Tack!

    De var en väldigt fin förklaring. De var nämligen styvisens biomamma som lagt upp de \"fint\" med att mamma och pappa bara bråkar och inte kan bo ihop.. Därav min fråga. Tur att jag kan förklara detta bättre för min son när han frågar ;o)
  6. 3
    Tack! De var en väldigt fin förklaring. De var nämligen styvisens biomamma som lagt upp de \"fint\" med att mamma och pappa bara bråkar och inte kan bo ihop.. Därav min fråga. Tur att jag kan förklara detta bättre för min son när han frågar ;o)

Liknande trådar

  1. Inte några långa pass idag inte
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 20:59
  2. Jag vill inte snacka skit, absolut inte
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 13:37
  3. Brittan SJUNGER inte LIVE, OK eller inte
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:59
  4. Nej, vill inte, hoppas inte, får inte
    By Es mamma in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:27
  5. Kryper inte, står inte, går inte, MEN...
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar