Sysslor när den ena är barnledig?
Kärlek & relationer
  1. kinda
    #1

    Sysslor när den ena är barnledig?

    Undrar hur andra har det i vardagen när det gäller sysslor ansvar osv.
    Jag är hemma med mitt 10 mån gamla barn hela dagarna, jag sköter ALLA hushållssysslor, på två år har min man tex. lagat mat typ fem gånger. Han jobbar 08.00-17.00 men jobbar varje dag över och kommer hem till kl sex ungefär, vi äter, sen tränar vi antingen han först sen jag eller tvärtom. Han hinner träffa våran son max en timme om dagen och jag tycker det är för lite! Han har inte tagit ut en enda föräldradag än på tio månader och jag tycker att han borde göra det för att umgås lite med oss. Känns bara som att jag tjatar hela tiden och han fattar inte varför och så blir han bara arg. Ibland skulle det vara skönt med lite hjälp och avlastning. är det någon som känner igen sig? eller tips på vad man kan göra?
  2. 1
    Sysslor när den ena är barnledig? Undrar hur andra har det i vardagen när det gäller sysslor ansvar osv.
    Jag är hemma med mitt 10 mån gamla barn hela dagarna, jag sköter ALLA hushållssysslor, på två år har min man tex. lagat mat typ fem gånger. Han jobbar 08.00-17.00 men jobbar varje dag över och kommer hem till kl sex ungefär, vi äter, sen tränar vi antingen han först sen jag eller tvärtom. Han hinner träffa våran son max en timme om dagen och jag tycker det är för lite! Han har inte tagit ut en enda föräldradag än på tio månader och jag tycker att han borde göra det för att umgås lite med oss. Känns bara som att jag tjatar hela tiden och han fattar inte varför och så blir han bara arg. Ibland skulle det vara skönt med lite hjälp och avlastning. är det någon som känner igen sig? eller tips på vad man kan göra?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    BYT!

    Börja jobba du och låt pappan dra hemmalasset. Det är enda sättet att få dom att förstå. Han måste vara hemma minst 6 månader, gärna längre, för att det ska ge något. Bara sommaren räknas INTE.
  4. 2
    BYT! Börja jobba du och låt pappan dra hemmalasset. Det är enda sättet att få dom att förstå. Han måste vara hemma minst 6 månader, gärna längre, för att det ska ge något. Bara sommaren räknas INTE.
  5. gabs
    #3

    Livet på en räkmacka

    Hej!
    Här är det ungefär likadant.
    Vi har fyra barn i familjen. Den äldsta är bara sambons, två mellersta bara mina och den yngsta har vi gemensamt. Men det är jag som har fullt ansvar för alla fyra. Jag har varit hemma sedan februari -05 men tänker börja jobba i maj. Sambon ska vara hemma maj, juni och juli.
    Jag vet inte heller vad jag ska göra snart. Jag har fått magkatarr och äter losec nästan varje dag. Jag sköter precis allt. Sambon jobbar förvisso ganska mysko tider ibland men varje ledig sekund - även när det finns tvätt att hänga, disk att diska eller ungar att ta hand om - sitter han framför datorn och leker nåt rollspel. Vi har diskuterat detta såååå många gånger men jag får inget stopp på eländet. Han har inte samma krav som mej, säger han, på hur hemmet ska skötas... *suck*
    När han börjar sent, 10.15 så kliver han upp och duschar i sista stund och sen åker iväg. Då kommer han hem ca 20.00 och alla barnen har lagt sej. Minstingen vaknar mellan 5-6 varje morgon och det är alltid jag som kliver upp. Inte ens en gång/månad får jag sovmorgon. Osså undrar han varför vi aldrig har sex...
    Nåja, kanske han får en uppenbarelse när jag börjar jobba. Kan hända får jag fortsätta med tvätt, disk och matlagning om det ska bli nånting gjort härhemma. Men då tänker jag inte bo kvar så länge till...

  6. 3
    Livet på en räkmacka Hej!
    Här är det ungefär likadant.
    Vi har fyra barn i familjen. Den äldsta är bara sambons, två mellersta bara mina och den yngsta har vi gemensamt. Men det är jag som har fullt ansvar för alla fyra. Jag har varit hemma sedan februari -05 men tänker börja jobba i maj. Sambon ska vara hemma maj, juni och juli.
    Jag vet inte heller vad jag ska göra snart. Jag har fått magkatarr och äter losec nästan varje dag. Jag sköter precis allt. Sambon jobbar förvisso ganska mysko tider ibland men varje ledig sekund - även när det finns tvätt att hänga, disk att diska eller ungar att ta hand om - sitter han framför datorn och leker nåt rollspel. Vi har diskuterat detta såååå många gånger men jag får inget stopp på eländet. Han har inte samma krav som mej, säger han, på hur hemmet ska skötas... *suck*
    När han börjar sent, 10.15 så kliver han upp och duschar i sista stund och sen åker iväg. Då kommer han hem ca 20.00 och alla barnen har lagt sej. Minstingen vaknar mellan 5-6 varje morgon och det är alltid jag som kliver upp. Inte ens en gång/månad får jag sovmorgon. Osså undrar han varför vi aldrig har sex...
    Nåja, kanske han får en uppenbarelse när jag börjar jobba. Kan hända får jag fortsätta med tvätt, disk och matlagning om det ska bli nånting gjort härhemma. Men då tänker jag inte bo kvar så länge till...

  7. K
    #4

    hmm..

    ja, det är inte lätt att känna att man har allt ansvar själv. Känner igen allt min sambo sitter stäigt vid datorn när han är hemma. Börjar jobba nu också så vi får ser hur det går.... man orkar knappast sköta allt hemma och jobba också hela dagarna. Man saknar inte kon förens båset står tomt!! Stämmer nog väldigt bra. Dom skulle nog uppskatta det man gör mycket mer om dom fick göra allt arbete ett tag. Vad vet jag men det kanske är en flytt som ska få dom att förstå....
    Hoppas det blir bättre för dig när du börjar att jobba.
  8. 4
    hmm.. ja, det är inte lätt att känna att man har allt ansvar själv. Känner igen allt min sambo sitter stäigt vid datorn när han är hemma. Börjar jobba nu också så vi får ser hur det går.... man orkar knappast sköta allt hemma och jobba också hela dagarna. Man saknar inte kon förens båset står tomt!! Stämmer nog väldigt bra. Dom skulle nog uppskatta det man gör mycket mer om dom fick göra allt arbete ett tag. Vad vet jag men det kanske är en flytt som ska få dom att förstå....
    Hoppas det blir bättre för dig när du börjar att jobba.

Liknande trådar

  1. Sysslor hemma
    By maylin in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:39
  2. Veckopeng och sysslor?
    By Åsa m A&E in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:46
  3. Veckopeng och sysslor
    By Heo's mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 09:26
  4. Veckopeng och sysslor
    By Alma* in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 13:11
  5. Sysslor hemma
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar