Om man är på väg att bilda...
Kärlek & relationer
  1. M
    #1

    Om man är på väg att bilda...

    ... en ny liten familj, borde man inte diskutera förändringar med sin partner?

    Min särbo, blivande sambo, har bestämt med sin son att sonen ska bo hos honom på heltid. Vilket gör att vi knappt kommer att ses och jag är höggravid. Dessutom gör det att våra flytta-ihop-planer inte längre fungerar. Möjligt att det går att hitta en lösning på det, just nu ser jag ingen annan lösning än att jag kommer att få ta ensamt ansvar för bebisen.

    Men oavsett, borde inte jag vara med i det beslutet, även om det rör hans son?

    Och borde han inte diskutera olika alternativ med mig först, speciellt när han vet hur stressad och dåligt jag mår över vår knepiga situation?
  2. 1
    Om man är på väg att bilda... ... en ny liten familj, borde man inte diskutera förändringar med sin partner?

    Min särbo, blivande sambo, har bestämt med sin son att sonen ska bo hos honom på heltid. Vilket gör att vi knappt kommer att ses och jag är höggravid. Dessutom gör det att våra flytta-ihop-planer inte längre fungerar. Möjligt att det går att hitta en lösning på det, just nu ser jag ingen annan lösning än att jag kommer att få ta ensamt ansvar för bebisen.

    Men oavsett, borde inte jag vara med i det beslutet, även om det rör hans son?

    Och borde han inte diskutera olika alternativ med mig först, speciellt när han vet hur stressad och dåligt jag mår över vår knepiga situation?
  3. Bonusmamma
    #2

    Har märkt

    att det har varit svårt för min man att blanda in mig i sånt som rör hans dotter från förra relationen.Vi har tre gemensamma barn och ibland får jag nästan skrika för att göra mig hörd.Det gäller trots allt vår familj som hon är endel i.
    Men jag tycker att det är självklart att såna beslut ska vara tagna gemensamt med dig och den biologiska mamman.Ni måste nog sätta er ner i lugn och ro och prata igenom det här,hur ni ska ha det,var tydlig med att förklara hur det känns för dig,låt ingenting vara osagt.Jag håller tummarna att allt ska lösa sig på bästa sätt.
    Vi har nu varit gifta i 6 år och börjar få kläm på det här.Men vägen hit har inte varit lätt.Nu är hans dotter snart 18,och jag tycker att det har gått bäåttre och bättre i takt med att hon blivit äldre.
  4. 2
    Har märkt att det har varit svårt för min man att blanda in mig i sånt som rör hans dotter från förra relationen.Vi har tre gemensamma barn och ibland får jag nästan skrika för att göra mig hörd.Det gäller trots allt vår familj som hon är endel i.
    Men jag tycker att det är självklart att såna beslut ska vara tagna gemensamt med dig och den biologiska mamman.Ni måste nog sätta er ner i lugn och ro och prata igenom det här,hur ni ska ha det,var tydlig med att förklara hur det känns för dig,låt ingenting vara osagt.Jag håller tummarna att allt ska lösa sig på bästa sätt.
    Vi har nu varit gifta i 6 år och börjar få kläm på det här.Men vägen hit har inte varit lätt.Nu är hans dotter snart 18,och jag tycker att det har gått bäåttre och bättre i takt med att hon blivit äldre.
  5. a
    #3

    förstår inte riktigt.

    Varför skulle ni ses mindre för att sonen flyttar in hos honom på heltid? Om ni ska flytta ihop, så har ni väl ändå tänkt in sonen i planerna, även om det bara var tänkt halvtid från början?
  6. 3
    förstår inte riktigt. Varför skulle ni ses mindre för att sonen flyttar in hos honom på heltid? Om ni ska flytta ihop, så har ni väl ändå tänkt in sonen i planerna, även om det bara var tänkt halvtid från början?

Liknande trådar

  1. Bilda bostadsrättsförening, priser m.m.?
    By smilax in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:50
  2. ska vi bilda kollektiv?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 19:52
  3. Bilda ny familj
    By Smulan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 16:57
  4. Bilda bostadsrättsförening
    By Anonym idag in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 22:44
  5. Hjälp mig att bilda dubbelnamn!
    By Annamaria m. Johannes André in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar