Otrohet i perspektiv
Kärlek & relationer
  1. Malin
    #1

    Otrohet i perspektiv

    Det har gått några år sedan jag sist var härinne under annat nick. Jag var gift, hade barn och var otrogen. Jag har senare, efter separationen, också varit \"den andra kvinnan\". Det finns ingenting, INGENTING, jag ångrar i livet förutom detta. Mitt ex vet inte att han blev bedragen och min \"älskares\" fru vet ingenting heller.

    Förstår att känslor ibland dyker upp. Men orsaken måste ju ligga djupare än så. Antagligen en dålig relation eller annat som spökar. Oavsett orsak så anser jag nu (gjorde väl inte det då) att otrohet är bland det största svek du kan göra mot en människa. Det finns absolut ingen ursäkt. Uppstår känslor för någon annan, kväv dem eller red upp situationen. Avsluta den relation du har istället för att gå bakom ryggen. Din partner har inte valt detta, har inte fått vara delaktig i beslutet. Feghet, lathet, egoism, karaktärslöshet var orsaken till att jag smög istället för att skiljas direkt.

    Tänk på att ditt agerande kan förstöra livet för så många, inte minst för dig själv! Var rakryggad och stå för dina beslut och tänk lite längre än näsan räcker. Och säg inte att jag inte förstår eller vet vad jag pratar om. För det vet jag - och det är ingenting jag är stolt över.
  2. 1
    Otrohet i perspektiv Det har gått några år sedan jag sist var härinne under annat nick. Jag var gift, hade barn och var otrogen. Jag har senare, efter separationen, också varit \"den andra kvinnan\". Det finns ingenting, INGENTING, jag ångrar i livet förutom detta. Mitt ex vet inte att han blev bedragen och min \"älskares\" fru vet ingenting heller.

    Förstår att känslor ibland dyker upp. Men orsaken måste ju ligga djupare än så. Antagligen en dålig relation eller annat som spökar. Oavsett orsak så anser jag nu (gjorde väl inte det då) att otrohet är bland det största svek du kan göra mot en människa. Det finns absolut ingen ursäkt. Uppstår känslor för någon annan, kväv dem eller red upp situationen. Avsluta den relation du har istället för att gå bakom ryggen. Din partner har inte valt detta, har inte fått vara delaktig i beslutet. Feghet, lathet, egoism, karaktärslöshet var orsaken till att jag smög istället för att skiljas direkt.

    Tänk på att ditt agerande kan förstöra livet för så många, inte minst för dig själv! Var rakryggad och stå för dina beslut och tänk lite längre än näsan räcker. Och säg inte att jag inte förstår eller vet vad jag pratar om. För det vet jag - och det är ingenting jag är stolt över.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Tack för perspektivet!

    Måste bara fråga hur du kände när du var mitt i det. Kände du någon ånger då? Kändes det \"rätt\" eller \"fel\" då för några år sen?

    En del av mitt problem är att det känns så rätt, så rätt när jag är med min kärlek. Det känns så himla naturligt allting och vi känner det inte som om vi är otrogna när vi är tillsammans.

    Det är SKITsvårt att förklara detta och jag begriper det inte riktigt själv, hur det kan kännas så RÄTT när vi vet att det borde vara så FEL.... Vi har också flera gånger varit överens om att vi inte ångrar någonting!


  4. 2
    Tack för perspektivet! Måste bara fråga hur du kände när du var mitt i det. Kände du någon ånger då? Kändes det \"rätt\" eller \"fel\" då för några år sen?

    En del av mitt problem är att det känns så rätt, så rätt när jag är med min kärlek. Det känns så himla naturligt allting och vi känner det inte som om vi är otrogna när vi är tillsammans.

    Det är SKITsvårt att förklara detta och jag begriper det inte riktigt själv, hur det kan kännas så RÄTT när vi vet att det borde vara så FEL.... Vi har också flera gånger varit överens om att vi inte ångrar någonting!


  5. Malin
    #3

    Såhär

    Klart det kändes rätt. Jag rättfärdigade mig själv och mitt eget handlande med uttalanden/tankar som \"han är den enda som vekligen fått mig att känna så här\", \"jag känner mig äntligen som en hel människa\" etc. Så visst kände jag som du. MEn sett i backspegeln så var det ju inte så att han var en bättre människa än min man. Jag var gift och hade barn - är man så pass vuxen tycker jag också att man borde inse konsekvenserna av sitt eget handlande och tänka på andra och inte bara sig själv.

    Känner du nu så starkt för denne man och han för dig - så kan du antingen välja på att bryta NU, bryta helt och gå vidare eller att bryta upp från ditt nuvarande förhållande och sedan när allt är klart träffa honom igen. Du vet, man kan inte både äta kakan och har den kvar. Hur man än försöker så slutar det bara med katastrof.
  6. 3
    Såhär Klart det kändes rätt. Jag rättfärdigade mig själv och mitt eget handlande med uttalanden/tankar som \"han är den enda som vekligen fått mig att känna så här\", \"jag känner mig äntligen som en hel människa\" etc. Så visst kände jag som du. MEn sett i backspegeln så var det ju inte så att han var en bättre människa än min man. Jag var gift och hade barn - är man så pass vuxen tycker jag också att man borde inse konsekvenserna av sitt eget handlande och tänka på andra och inte bara sig själv.

    Känner du nu så starkt för denne man och han för dig - så kan du antingen välja på att bryta NU, bryta helt och gå vidare eller att bryta upp från ditt nuvarande förhållande och sedan när allt är klart träffa honom igen. Du vet, man kan inte både äta kakan och har den kvar. Hur man än försöker så slutar det bara med katastrof.

Liknande trådar

  1. Perspektiv
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 20:30
  2. Perspektiv
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 17:17
  3. Perspektiv
    By lolouise in forum Politik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 21:12
  4. Perspektiv
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar