Baby semp vs Baby plus
Bebissnack
  1. Kantarella
    #1

    Baby semp vs Baby plus

    Min dotter är nu fyra månader och äter Baby Semp. Hon blir dock hård i magen så jag hälftar ovan nämnda med Bifidus. Tänkte nu att jag kanske skulle byta till Baby Plus. Vilka erfarenheter har ni av denna när det gäller hård mage? Är den bättre eller sämre ur den synpunkten? Enligt BVC kan jag använda vanlig ersättning ovh ge tösen Laktulos istället för Bifidus. Men jag fick aldrig nåt riktigt bra svar på hur mycket jag skulle ge. \"Ta sådär en 2,5 ml på morgonen och se\". Ni som använt Laktulos - hur har det funkat för er?
  2. 1
    Baby semp vs Baby plus Min dotter är nu fyra månader och äter Baby Semp. Hon blir dock hård i magen så jag hälftar ovan nämnda med Bifidus. Tänkte nu att jag kanske skulle byta till Baby Plus. Vilka erfarenheter har ni av denna när det gäller hård mage? Är den bättre eller sämre ur den synpunkten? Enligt BVC kan jag använda vanlig ersättning ovh ge tösen Laktulos istället för Bifidus. Men jag fick aldrig nåt riktigt bra svar på hur mycket jag skulle ge. \"Ta sådär en 2,5 ml på morgonen och se\". Ni som använt Laktulos - hur har det funkat för er?
  3. bigmouth med edith
    #2

    Ingen skillnad

    Vi körde Sempers ersättningar till Edith och hon fortsatte vara hård i magen när vi gick över till Baby Plus. Gör Laktulosdosen ingen skillnad? Jag tror att du kan öka den lite men jag är inte säker. Vi gav ungefär den mängden till E.
  4. 2
    Ingen skillnad Vi körde Sempers ersättningar till Edith och hon fortsatte vara hård i magen när vi gick över till Baby Plus. Gör Laktulosdosen ingen skillnad? Jag tror att du kan öka den lite men jag är inte säker. Vi gav ungefär den mängden till E.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Brukar börja med...

    ...en 2 ml och sedan öka dosen vid behov till de små bebisarna. Det är mycket billigare och smidigare istället för att bland ersättningssorter.
  6. 3
    Brukar börja med... ...en 2 ml och sedan öka dosen vid behov till de små bebisarna. Det är mycket billigare och smidigare istället för att bland ersättningssorter.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Märkte

    ingen skillnad. Körde långsam introduktion dock av baby plus.
  8. 4
    Märkte ingen skillnad. Körde långsam introduktion dock av baby plus.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5

    hej

    Ja har en son och han har ätit ersättning ett bra tag nu.
    i början fick han baby semp men blev jätte hård i magen och då testade ja NAN istället som e från nestle och han blev genast mkt bättre i magen. Våran BVC och en massa andra sa att NAN är mkt bättre och i energivärde är de precis samma sak, men NAN är snällare mot magen. testa det istället och se om de blir bättre men de kan ungefär ta en vecka innan du märker skillnad.

    MVH Linn
  10. 5
    hej Ja har en son och han har ätit ersättning ett bra tag nu.
    i början fick han baby semp men blev jätte hård i magen och då testade ja NAN istället som e från nestle och han blev genast mkt bättre i magen. Våran BVC och en massa andra sa att NAN är mkt bättre och i energivärde är de precis samma sak, men NAN är snällare mot magen. testa det istället och se om de blir bättre men de kan ungefär ta en vecka innan du märker skillnad.

    MVH Linn

Liknande trådar

  1. nan vs baby semp?
    By pennan in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 22:35
  2. Baby semp 2
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 10:45
  3. Nan eller Baby semp?
    By \"Alla kan INTE amma\" in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 11:30
  4. Baby Semp
    By Anpeli m William 060224 in forum Bebissnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 10:32
  5. Nan1 och Baby Semp?
    By ? in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar