Mattis?
Namn, dop & namngivning
  1. Sofia
    #1

    Mattis?

    Vad tycker ni om namnet Mattis? Funderar på det till bebisen.
  2. 1
    Mattis? Vad tycker ni om namnet Mattis? Funderar på det till bebisen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    jättefint

    har alltid gillat. dock skulle jag bli irriterad om folk trodde det var ett smeknamn på Mattias...

    Lycka Till
  4. 2
    jättefint har alltid gillat. dock skulle jag bli irriterad om folk trodde det var ett smeknamn på Mattias...

    Lycka Till
  5. Anonym
    #3

    Sådär

    Tänker på ROnja rövardotters pappa,och som J med 4,jag skulle bli irriterad om någon trodde att det var ett smeknamn för Mattias
  6. 3
    Sådär Tänker på ROnja rövardotters pappa,och som J med 4,jag skulle bli irriterad om någon trodde att det var ett smeknamn för Mattias
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Gillar!

    Mattis är ett av mina absoluta favoritnamn. Däremot gillar jag inte Mattias, det känns som två helt olika namn trots att bara en bokstav skiljer. Tummen upp alltså :)
  8. 4
    Gillar! Mattis är ett av mina absoluta favoritnamn. Däremot gillar jag inte Mattias, det känns som två helt olika namn trots att bara en bokstav skiljer. Tummen upp alltså :)
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Jag...

    tycker om Mattis. det känns som en modernare variant av Mattias, jättefint coh lite ovanligt! = )
  10. 5
    Jag... tycker om Mattis. det känns som en modernare variant av Mattias, jättefint coh lite ovanligt! = )
  11. Medlem sedan
    May 1998
    #6

    Partisk..

    Jag tycker ju att Mattis är jättefint..:-)

    Min Mattis är 5½ och det har hänt nån gång att folk har trott att han heter Mattias. Men då har det inte berott på att de trott att Mattis är ett smeknamn, utan att de läst fel på t.ex. BVC.
  12. 6
    Partisk.. Jag tycker ju att Mattis är jättefint..:-)

    Min Mattis är 5½ och det har hänt nån gång att folk har trott att han heter Mattias. Men då har det inte berott på att de trott att Mattis är ett smeknamn, utan att de läst fel på t.ex. BVC.
  13. HiB
    #7

    Hur uttalar man?

    Jag undrar det oftare och oftare, när det gäller \"nya svenska namn\". Sju år utanför Sveriges gränser, och jag är totalt ute vad det gäller svenska förnamn! Så hur uttalar du Mattis. Som i Mattis-borgen i Ronja, eller med betoningen på andra stavelsen? Här är den andra formen vanlig (skrivs dock Mathis), och jag tycker den är rätt OK. Möjligen tycker jag Matthéo är lite roligare. Har i och för sig inget emot Mattias heller!
  14. 7
    Hur uttalar man? Jag undrar det oftare och oftare, när det gäller \"nya svenska namn\". Sju år utanför Sveriges gränser, och jag är totalt ute vad det gäller svenska förnamn! Så hur uttalar du Mattis. Som i Mattis-borgen i Ronja, eller med betoningen på andra stavelsen? Här är den andra formen vanlig (skrivs dock Mathis), och jag tycker den är rätt OK. Möjligen tycker jag Matthéo är lite roligare. Har i och för sig inget emot Mattias heller!
  15. Erindriel
    #8

    Jättefint! *imt*

    .
  16. 8
    Jättefint! *imt* .

Liknande trådar

  1. Pratkvarnen Mattis...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 09:03
  2. Mattis jul...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 12:55
  3. Mattis bättre!
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 21:31
  4. Mattis då?
    By Anna 31 dagar kvar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 13:15
  5. Maria m Mattis...
    By AnjaL in forum _0405 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 00:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar