BT Syskon eller UJ Syskon??
Bebissnack
  1. Maria
    #1

    BT Syskon eller UJ Syskon??

    Skall köpa en syskonvagn som skall användas utav 2 st Nyblivna 3 åriga tjejjer.
    Vill ha någon utav dessa..men vilken?? Ge mig GÄRNA för nackdelar med båda!
    Vagnen kommer att användas dagligen och kommer att sovas i (oftast dagligen)
    Funkar båda vagnarna på Stockholms bussar tex?
    Vilken är bäst?
    Please help! =0)
  2. 1
    BT Syskon eller UJ Syskon?? Skall köpa en syskonvagn som skall användas utav 2 st Nyblivna 3 åriga tjejjer.
    Vill ha någon utav dessa..men vilken?? Ge mig GÄRNA för nackdelar med båda!
    Vagnen kommer att användas dagligen och kommer att sovas i (oftast dagligen)
    Funkar båda vagnarna på Stockholms bussar tex?
    Vilken är bäst?
    Please help! =0)
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Har haft UJ syskon men..

    .. det var till en 2-åring och en bebis. Hade den i ca 1år sen började stora tjejen vägra åka vagn och ville gå själv mer. Plus dagisstart för henne. Då tyckte jag att det var lite \"lyxigt\" att ha en så fin vagn, så jag sålde den. Ett stort plus är att man får bra för UJ på begagnatmarknaden. Och vi var verkligen supernöjda, så nöjda att vi bara var tvugna att ha en singel-UJ till lillan sen ;-)
    Men, ärligt talat, även om UJ är en superbra vagn, så hade inte jag satsat på den till två tre-åringar. Hade isåfall satsat på en dubbelsulky (BRIO o Emmaljunga har sådana). Men jag vet inte era behov förstås.
    Eller köpt en BT. Även om jag inte tycker den är lika bra som UJ, faktiskt inte ens värd att nämnas i samma sammanhang (f´låt alla BT anhängare!) så är det en OK syskonvagn till ett bra pris. Och du lär inte behöva en sådan så länge, till två treåringar?
  4. 2
    Har haft UJ syskon men.. .. det var till en 2-åring och en bebis. Hade den i ca 1år sen började stora tjejen vägra åka vagn och ville gå själv mer. Plus dagisstart för henne. Då tyckte jag att det var lite \"lyxigt\" att ha en så fin vagn, så jag sålde den. Ett stort plus är att man får bra för UJ på begagnatmarknaden. Och vi var verkligen supernöjda, så nöjda att vi bara var tvugna att ha en singel-UJ till lillan sen ;-)
    Men, ärligt talat, även om UJ är en superbra vagn, så hade inte jag satsat på den till två tre-åringar. Hade isåfall satsat på en dubbelsulky (BRIO o Emmaljunga har sådana). Men jag vet inte era behov förstås.
    Eller köpt en BT. Även om jag inte tycker den är lika bra som UJ, faktiskt inte ens värd att nämnas i samma sammanhang (f´låt alla BT anhängare!) så är det en OK syskonvagn till ett bra pris. Och du lär inte behöva en sådan så länge, till två treåringar?
  5. Maria
    #3

    Vagnen kommer att

    användas dagligen utflykter och att sovas i ute..Så jo den kommer bli välanvänd.. Vi är ute på saker varje dag + går lååånga promenader mm.. så dom kan nog behöva vila sina ben ett tag emmelanåt =0)
    Jag satsar nog på UJ.. Det är rätt små 3 åringar..Båda är under 90 cm.
    Vilken av BT och UJ har störst plats under sufletten?

  6. 3
    Vagnen kommer att användas dagligen utflykter och att sovas i ute..Så jo den kommer bli välanvänd.. Vi är ute på saker varje dag + går lååånga promenader mm.. så dom kan nog behöva vila sina ben ett tag emmelanåt =0)
    Jag satsar nog på UJ.. Det är rätt små 3 åringar..Båda är under 90 cm.
    Vilken av BT och UJ har störst plats under sufletten?

  7. Maria
    #4

    Fast dom ska ju sova..

    Så en sitty eller softy går ju bort..
  8. 4
    Fast dom ska ju sova.. Så en sitty eller softy går ju bort..
  9. Helen
    #5

    Jag hade absolut satsat på en UJ

    Jag har provat de liknande modellerna som är lite billigare och det går inte att jämföra!
    Visst är UJ ganska dyr, men det finns en anledning till det - de är superbra!
    Och detta säger jag inte bara för att jag själv har UJ utan för jag har testat de andra.
  10. 5
    Jag hade absolut satsat på en UJ Jag har provat de liknande modellerna som är lite billigare och det går inte att jämföra!
    Visst är UJ ganska dyr, men det finns en anledning till det - de är superbra!
    Och detta säger jag inte bara för att jag själv har UJ utan för jag har testat de andra.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Och så kommer fattiga jag...

    ..och hurrar för BT! Hade gärna velat ha en UJ men ekonomin sa stopp, hade jag haft närmare än 2 år mellan barnen hade jag kanske satsat på en i allafall, men nu är som sagt storebror 2 år äldre och jag är osäker på hur länge till han vill åka.
    Nu har jag en BT och kunde inte vara mer nöjd med den! Den funkar superbra och är otroligt lättkörd (det är ju iofs UJ oxå, men 3 gånger så mycket tyckte inte jag att den var värd)
  12. 6
    Och så kommer fattiga jag... ..och hurrar för BT! Hade gärna velat ha en UJ men ekonomin sa stopp, hade jag haft närmare än 2 år mellan barnen hade jag kanske satsat på en i allafall, men nu är som sagt storebror 2 år äldre och jag är osäker på hur länge till han vill åka.
    Nu har jag en BT och kunde inte vara mer nöjd med den! Den funkar superbra och är otroligt lättkörd (det är ju iofs UJ oxå, men 3 gånger så mycket tyckte inte jag att den var värd)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Ok, jag förstår...

    jag var också mycket ute på promenader innan och då var det verkligen värt investeringen att ha en UJ!
    Jag har också en treåring, fast min variant är ganska stor för sin ålder; 102cm och 15,8kg..
    Hon vägrar för det mesta åka vagn vilket innebär att jag fixar ärendena och promenerar osv när hon är på dagis.
    Men när hon åker vagn, då vi är ute hela familjen, så har vi en Brio Sitty till henne och den kan hon faktiskt sova i också.. men hon sover å andra sidan i sin bilstol också ;-)
    UJ har gott om plats under suffetten, har numera en UJ singel till lilla tjejen och jag prövade nyss att sätta stora tjejen i den (vilda protester *s*) och faktum är att hon sitter vädligt bra i den också. Så stora barn får bra plats i en UJ. Dubbelmodellen har lite smalare sitsar, men lika stort utrymme under suffletten.
  14. 7
    Ok, jag förstår... jag var också mycket ute på promenader innan och då var det verkligen värt investeringen att ha en UJ!
    Jag har också en treåring, fast min variant är ganska stor för sin ålder; 102cm och 15,8kg..
    Hon vägrar för det mesta åka vagn vilket innebär att jag fixar ärendena och promenerar osv när hon är på dagis.
    Men när hon åker vagn, då vi är ute hela familjen, så har vi en Brio Sitty till henne och den kan hon faktiskt sova i också.. men hon sover å andra sidan i sin bilstol också ;-)
    UJ har gott om plats under suffetten, har numera en UJ singel till lilla tjejen och jag prövade nyss att sätta stora tjejen i den (vilda protester *s*) och faktum är att hon sitter vädligt bra i den också. Så stora barn får bra plats i en UJ. Dubbelmodellen har lite smalare sitsar, men lika stort utrymme under suffletten.

Liknande trådar

  1. syskon eller inte?...
    By Pip m Noel in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 20:48
  2. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  3. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  4. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
  5. syskon, P&T eller UJ?
    By L med E och bf 25/6 in forum Bebissnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 10:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar