Kär i en upptagen man
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Kär i en upptagen man

    och känslorna är besvarade. En blandning av känslor i mig, först och främst känslan av att vara kär. Pirret och värmen. Han är helt enkelt den man jag vill ha, han har allt jag har på min \"kravlista\". Jag känner, eller vet vem, hans tjej är så det är en del dåligt samvete när jag tänker på henne. Samtidigt kan jag inte säga annat än att jag ska ha han, det handlar inte om ifall vi blir ett par, det handlar om när vi blir ett par. Vi umgås nästan dagligen, och trivs tillsammans. Vi pratar i telefon ett par gången om dagen och brukar avsluta med att \"prata\" på messenger. Ändå har vi inte gått över gränsen fysiskt, vi har alltså inte varit med varandra. Fast jag anser att det vi håller på med är värre. Han och sambon har inga barn ihop måste jag tillägga, i en sån situation skulle jag aldrig gå så här långt. Nu går jag och balanserar risken att han inte lämnar sin sambo med hoppet att det blir vi. Frågan är om jag hamnar i den klassiska fällan eller om jag är en av de få som faktiskt får han i slutändan. Någon som idag lever med en man de träffat när han inte var singel?
  2. 1
    Kär i en upptagen man och känslorna är besvarade. En blandning av känslor i mig, först och främst känslan av att vara kär. Pirret och värmen. Han är helt enkelt den man jag vill ha, han har allt jag har på min \"kravlista\". Jag känner, eller vet vem, hans tjej är så det är en del dåligt samvete när jag tänker på henne. Samtidigt kan jag inte säga annat än att jag ska ha han, det handlar inte om ifall vi blir ett par, det handlar om när vi blir ett par. Vi umgås nästan dagligen, och trivs tillsammans. Vi pratar i telefon ett par gången om dagen och brukar avsluta med att \"prata\" på messenger. Ändå har vi inte gått över gränsen fysiskt, vi har alltså inte varit med varandra. Fast jag anser att det vi håller på med är värre. Han och sambon har inga barn ihop måste jag tillägga, i en sån situation skulle jag aldrig gå så här långt. Nu går jag och balanserar risken att han inte lämnar sin sambo med hoppet att det blir vi. Frågan är om jag hamnar i den klassiska fällan eller om jag är en av de få som faktiskt får han i slutändan. Någon som idag lever med en man de träffat när han inte var singel?
  3. Tango
    #2

    Ja du, om singlar bara stötte

    pa singlar skulle det nog inte bli mycket barn gjorda här i världen ;-) Jag är lyckligt gift med en man som inte var singel när vi träffades.
  4. 2
    Ja du, om singlar bara stötte pa singlar skulle det nog inte bli mycket barn gjorda här i världen ;-) Jag är lyckligt gift med en man som inte var singel när vi träffades.
  5. Anonym igen
    #3

    :-)

    Tack för svaret.
  6. 3
    :-) Tack för svaret.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    vad säger han?

    Vill han separera och satsa på er två?
    Jag tycker du ska hålla mycket låg profil, tills han visar med handlingar vad han vill. På så sätt undviker du att hamna i fällan och tvingar honom att ta ställning. Om han vill satsa på er, kommer han att visa det. Om inte, så är det bättre för dig om det inte gått ännu längre. Trist, men det är svårare och svårare att ta sig ut, ju längre det har gått.
  8. 4
    vad säger han? Vill han separera och satsa på er två?
    Jag tycker du ska hålla mycket låg profil, tills han visar med handlingar vad han vill. På så sätt undviker du att hamna i fällan och tvingar honom att ta ställning. Om han vill satsa på er, kommer han att visa det. Om inte, så är det bättre för dig om det inte gått ännu längre. Trist, men det är svårare och svårare att ta sig ut, ju längre det har gått.
  9. Snäckan #1
    #5

    Men...

    hur kan hon tvinga honom att ta ställning om han inleder ett förhållande med henne? Har han inte redan då tagit en ställning.. att vara otrogen?
  10. 5
    Men... hur kan hon tvinga honom att ta ställning om han inleder ett förhållande med henne? Har han inte redan då tagit en ställning.. att vara otrogen?
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6

    ...och VEM...

    ...vill ha en karl som är otrogen?

    Nä, enda sättet för \"Anonyms\" flirt att visa att han är nåt att ha är att FÖRST göra slut med den kvinna han redan har och SEDAN inleda nåt med \"Anonym\". Endast i den ordningen.
  12. 6
    ...och VEM... ...vill ha en karl som är otrogen?

    Nä, enda sättet för \"Anonyms\" flirt att visa att han är nåt att ha är att FÖRST göra slut med den kvinna han redan har och SEDAN inleda nåt med \"Anonym\". Endast i den ordningen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7

    Spot on! IMT

    *
  14. 7
    Spot on! IMT *
  15. Anonym igen
    #8

    Vad han säger

    är inte väsentligt att lägga ut här, för skulle det vara så att han inte är seriös så kan det iaf vara en lögn, eller hur... Men han säger att han vill ge oss en ärlig chans, att han ska lämna sin sambo. Jag sitter och funderar på vad han säger och varför han inte påbörjat att lämnat henne än, och vet att även om jag valt att tro på han så vet jag faktiskt inte till 100%. Han kan lura mig totalt. Det spelar liksom ingen roll vad som sägs egentligen, det är vad som görs.
    Han talar aldrig illa om sin sambo, tack och lov.
    Jag har valt att tro på han och ge han en chans, och håller mig borta från att vara med han fysiskt.
  16. 8
    Vad han säger är inte väsentligt att lägga ut här, för skulle det vara så att han inte är seriös så kan det iaf vara en lögn, eller hur... Men han säger att han vill ge oss en ärlig chans, att han ska lämna sin sambo. Jag sitter och funderar på vad han säger och varför han inte påbörjat att lämnat henne än, och vet att även om jag valt att tro på han så vet jag faktiskt inte till 100%. Han kan lura mig totalt. Det spelar liksom ingen roll vad som sägs egentligen, det är vad som görs.
    Han talar aldrig illa om sin sambo, tack och lov.
    Jag har valt att tro på han och ge han en chans, och håller mig borta från att vara med han fysiskt.
  17. Anonym igen
    #9

    Beror på hur

    man ser det. Är han otrogen? Visst anser jag det innerst inne, men om han lämnar henne inom kort för att han föll för mig så är det inget han eller jag valde från början. Visst var det ett val att fortsätta umgås även efter att vi upptäckt att vi hade känslor för varandra, men då var det liksom för sent. Vi hade inga baktankar någon av oss när vi träffades för att ta en fika första gången, vi var bara vänner och hade känt varandra ett par år.

    Och jag vet, det kan hända mig. Eftersom de flesta lever med tron att om han kan göra det med mig så kan han göra det mot mig också. Visst kan han, och visst kan jag, i framtiden göra det men om man aldrig skulle chansa skulle man inte ha många relationer alls. Hur många ger sig in i en relation med garantier?
  18. 9
    Beror på hur man ser det. Är han otrogen? Visst anser jag det innerst inne, men om han lämnar henne inom kort för att han föll för mig så är det inget han eller jag valde från början. Visst var det ett val att fortsätta umgås även efter att vi upptäckt att vi hade känslor för varandra, men då var det liksom för sent. Vi hade inga baktankar någon av oss när vi träffades för att ta en fika första gången, vi var bara vänner och hade känt varandra ett par år.

    Och jag vet, det kan hända mig. Eftersom de flesta lever med tron att om han kan göra det med mig så kan han göra det mot mig också. Visst kan han, och visst kan jag, i framtiden göra det men om man aldrig skulle chansa skulle man inte ha många relationer alls. Hur många ger sig in i en relation med garantier?
  19. Mimmi
    #10

    Inga...

    relationer kommer med några som helst garantier - däremot kan de ha olika förutsättningar...
  20. 10
    Inga... relationer kommer med några som helst garantier - däremot kan de ha olika förutsättningar...
  21. Lily
    #11

    Varför inte?

    Det finns väl tillräckligt med singlar att stöta på, varför välja en upptagen man öht? Inte minst för ens egen skull. Det kan kanske gå bra i vissa fall (fast inte för frun då), men i de flesta gör det ju inte det.
  22. 11
    Varför inte? Det finns väl tillräckligt med singlar att stöta på, varför välja en upptagen man öht? Inte minst för ens egen skull. Det kan kanske gå bra i vissa fall (fast inte för frun då), men i de flesta gör det ju inte det.
  23. Anonym
    #12

    Man väljer inte vem man faller för!

    Det är iaf min erfarenhet...

    Faller man så faller man, är det för en upptagen person så är det jobbigt, iaf om man själv alltid sett sig själv som en människa med god moral. Och dessutom, it takes two to tango...
  24. 12
    Man väljer inte vem man faller för! Det är iaf min erfarenhet...

    Faller man så faller man, är det för en upptagen person så är det jobbigt, iaf om man själv alltid sett sig själv som en människa med god moral. Och dessutom, it takes two to tango...
  25. Anonym igen
    #13

    Jag har aldrig

    stött på han. Vi hade inga sådana funderingar när vi tog vår första fika. Det var 100% oskyldigt. Vi har varit bekanta sen ett tag och hade ingen aning om vad som skulle ske. OM jag hade vetat då vad jag vet idag så hade jag aldrig tagit den första fikan, men nu är karusellen igång. Fick veta igår att han lämnar henne nu. Däremot kommer jag inte \"hoppa ner i hans säng\" förrän värmen från henne svalnat s.a.s

    Måste tacka för väldigt bra och seriösa inlägg från båda håll, var lite orolig att tråden skulle spåra ur.
  26. 13
    Jag har aldrig stött på han. Vi hade inga sådana funderingar när vi tog vår första fika. Det var 100% oskyldigt. Vi har varit bekanta sen ett tag och hade ingen aning om vad som skulle ske. OM jag hade vetat då vad jag vet idag så hade jag aldrig tagit den första fikan, men nu är karusellen igång. Fick veta igår att han lämnar henne nu. Däremot kommer jag inte \"hoppa ner i hans säng\" förrän värmen från henne svalnat s.a.s

    Måste tacka för väldigt bra och seriösa inlägg från båda håll, var lite orolig att tråden skulle spåra ur.
  27. Lily
    #14

    Nej

    (återigen) - man väljer kanske inte vem man faller för, men man väljer vad man gör med de känslorna, hur man agerar.

    Man _väljer_ alltid att inleda något med en upptagen man/kvinna, liksom man alltid _väljer_ att vara otrogen.
  28. 14
    Nej (återigen) - man väljer kanske inte vem man faller för, men man väljer vad man gör med de känslorna, hur man agerar.

    Man _väljer_ alltid att inleda något med en upptagen man/kvinna, liksom man alltid _väljer_ att vara otrogen.
  29. Anonym
    #15

    Riktigt!

    Där är vi överens.
    Men _jag_ tror man ska passa sig väääääldigt noga för att vara fördömande mot någon i en viss situation. En vacker dag kanske man själv hamnar i en situation som man tidigare _aldrig_ ens skulle kunna tänka sig att hamna i.
    Det finns alltid minst två sidor av varje händelse och vem mår bättre av att gå och döma människor? Eller att självd bli dömd? Har själv blivit \"dömd för otrohet\" av några numera fd vänner och det som var så skrämmande i det fallet var att det inte var någon otrohet men drevet gick...

    Världen är så full av elände ändå så mitt motto är att alla får göra som de vill, tids nog slår även deras samvete till.
  30. 15
    Riktigt! Där är vi överens.
    Men _jag_ tror man ska passa sig väääääldigt noga för att vara fördömande mot någon i en viss situation. En vacker dag kanske man själv hamnar i en situation som man tidigare _aldrig_ ens skulle kunna tänka sig att hamna i.
    Det finns alltid minst två sidor av varje händelse och vem mår bättre av att gå och döma människor? Eller att självd bli dömd? Har själv blivit \"dömd för otrohet\" av några numera fd vänner och det som var så skrämmande i det fallet var att det inte var någon otrohet men drevet gick...

    Världen är så full av elände ändå så mitt motto är att alla får göra som de vill, tids nog slår även deras samvete till.
  31. Tango
    #16

    Ponera att det är tva

    singlar som träffas; även i en sadan situation sa växer ju känslorna fram och i vissa fall vissnar de efter ett tag. Samma sak sker sa klart när ena parten är bunden. Skillnaden är ju att den som är bunden hela tiden har nagot att jämföra med. Sa givetvis blir det sa att det star mellan \"den gamla\" och \"den nya\". I vissa fall segrar kärleken till \"den nya\" och i vissa fall sa vissnar den. Att en bunden person da är kvar i sin gamla relation är ju fullt naturligt. Det behöver ju inte alls betyda att den bundna personen \"lekt\" med den andra.

    Innerst inne tror jag man vet och känner om det är äkta känslor en person har för en. Om de sedan inte är starka nog att bygga vidare pa betyder ju som sagt inte automatiskt att man blivt utnyttjad, lurad och lekt med. Tyvärr tror jag att manga, ffa utomstaende, tenderar att dra lite för höga växlar just i den riktningen när det gäller relationer med en bunden person.

    F ö skulle jag personligen inte halla mig borta fran det fysiska. Den fysiska biten är ju avgörande för om en relation skall fungera i längden eller ej. Det är väl bättre att testa det sa fort som möjligt för att, om det är kasst, ge parterna möjlighet att dra sig ur innan \"skadan\" blir större s a s. Fast det är nog inte sa pk här inne att resonera sa misstänker jag ;-)
  32. 16
    Ponera att det är tva singlar som träffas; även i en sadan situation sa växer ju känslorna fram och i vissa fall vissnar de efter ett tag. Samma sak sker sa klart när ena parten är bunden. Skillnaden är ju att den som är bunden hela tiden har nagot att jämföra med. Sa givetvis blir det sa att det star mellan \"den gamla\" och \"den nya\". I vissa fall segrar kärleken till \"den nya\" och i vissa fall sa vissnar den. Att en bunden person da är kvar i sin gamla relation är ju fullt naturligt. Det behöver ju inte alls betyda att den bundna personen \"lekt\" med den andra.

    Innerst inne tror jag man vet och känner om det är äkta känslor en person har för en. Om de sedan inte är starka nog att bygga vidare pa betyder ju som sagt inte automatiskt att man blivt utnyttjad, lurad och lekt med. Tyvärr tror jag att manga, ffa utomstaende, tenderar att dra lite för höga växlar just i den riktningen när det gäller relationer med en bunden person.

    F ö skulle jag personligen inte halla mig borta fran det fysiska. Den fysiska biten är ju avgörande för om en relation skall fungera i längden eller ej. Det är väl bättre att testa det sa fort som möjligt för att, om det är kasst, ge parterna möjlighet att dra sig ur innan \"skadan\" blir större s a s. Fast det är nog inte sa pk här inne att resonera sa misstänker jag ;-)
  33. Tango
    #17

    Ja, jag undrar ofta hur det

    kan komma sig att vi inte kommit längre i detta hänseende än vi var för flera tusen ar sedan da en vis man sade \"den som är utan skuld skall kasta första stenen\" ;-)
  34. 17
    Ja, jag undrar ofta hur det kan komma sig att vi inte kommit längre i detta hänseende än vi var för flera tusen ar sedan da en vis man sade \"den som är utan skuld skall kasta första stenen\" ;-)
  35. Snäckan #1
    #18

    Garantier...

    får man ALDRIG oavsett vilka val man gör i livet.

    Och sen är det så att känslor kan man inte rå över... Vissa här inne anser att de ALDRIG skulle vara otrogna. De förutsättningarna är bra att ha men där finns det inga 100% garantier heller.

    Livet är helt enkelt förunderligt!

    Lycka till hur det än blir och hur det än går!
  36. 18
    Garantier... får man ALDRIG oavsett vilka val man gör i livet.

    Och sen är det så att känslor kan man inte rå över... Vissa här inne anser att de ALDRIG skulle vara otrogna. De förutsättningarna är bra att ha men där finns det inga 100% garantier heller.

    Livet är helt enkelt förunderligt!

    Lycka till hur det än blir och hur det än går!
  37. Lily
    #19

    Anci och Tango

    Jag tänker inte ta denna diskussionen en gång till, det har sagts så många gånger redan på den här sidan.

    Jag dömde f.ö. inte någon, frågade bara varför man inte kan inleda med fria människor i stället, eftersom det gör livet enklare för alla parter och dessutom är schysstare för alla parter. Så inget behov av att vara så defensiv..

    Förresten, enligt era resonemang så kan jag visst \"döma\" eller kasta första stenar _om jag skulle vilja_, för jag har aldrig varit och kommer aldrig att vara otrogen!

    (Och jo, det kan jag visst säga med säkerhet, det finns det f.ö. många människor som kan, inte mist de som har varit på andra sidan!)
  38. 19
    Anci och Tango Jag tänker inte ta denna diskussionen en gång till, det har sagts så många gånger redan på den här sidan.

    Jag dömde f.ö. inte någon, frågade bara varför man inte kan inleda med fria människor i stället, eftersom det gör livet enklare för alla parter och dessutom är schysstare för alla parter. Så inget behov av att vara så defensiv..

    Förresten, enligt era resonemang så kan jag visst \"döma\" eller kasta första stenar _om jag skulle vilja_, för jag har aldrig varit och kommer aldrig att vara otrogen!

    (Och jo, det kan jag visst säga med säkerhet, det finns det f.ö. många människor som kan, inte mist de som har varit på andra sidan!)
  39. Daddy Cool
    #20

    Jo det gör man visst!

    Det är min åsikt iaf.
  40. 20
    Jo det gör man visst! Det är min åsikt iaf.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En upptagen man
    By Cherry Ames in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 01:57
  2. Upptagen dag!
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 20:45
  3. Varit upptagen...
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 21:07
  4. Upptagen...
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:21
  5. Upptagen
    By lillasysteryster in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 12:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar