Tänkvärt om utvik
Sex & erotik
  1. anonym
    #1

    Tänkvärt om utvik

    http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830659,00.html
  2. 1
    Tänkvärt om utvik http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830659,00.html
  3. familjsen
    #2

    yepp

    har tipsat om länken på f m och f p

    tycker det säger något om hur unga tjejer ser på sig själva och sina roller.
  4. 2
    yepp har tipsat om länken på f m och f p

    tycker det säger något om hur unga tjejer ser på sig själva och sina roller.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    P.s.

    Du har fått lite frågor i tråden som halkat ner en sida om varifrån dina \"20-procentiga löneskillnader\" kommer ifrån och hur dessa är framräknade!
  6. 3
    P.s. Du har fått lite frågor i tråden som halkat ner en sida om varifrån dina \"20-procentiga löneskillnader\" kommer ifrån och hur dessa är framräknade!
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    tror inte alls..

    att det är MÅNGA tjejer som vill vika ut sig..och det finns ju alltid folk som ångrar sina yrkesval oavsett vad man har valt..o försöker få andra som tänker göra samma val att göra helt andra val..
  8. 4
    tror inte alls.. att det är MÅNGA tjejer som vill vika ut sig..och det finns ju alltid folk som ångrar sina yrkesval oavsett vad man har valt..o försöker få andra som tänker göra samma val att göra helt andra val..
  9. anonym
    #5

    Nähä?

    http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830645,00.html
  10. 5
    Nähä? http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,830645,00.html
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    du tror väl ändå inte..

    att du skall få igång en diskussion med familjsen ang löneskillnader?..hon vräker ju bara ur sig en massa o sedan lämnar hon diskussionen när argumenten tryter o hon ser att det hon sagt inte är fakta utan bara rappakalja..hon påminner väldigt mycket om en viss person på ett annat snack här på AFF..ja du vet nog vem..:)
  12. 6
    du tror väl ändå inte.. att du skall få igång en diskussion med familjsen ang löneskillnader?..hon vräker ju bara ur sig en massa o sedan lämnar hon diskussionen när argumenten tryter o hon ser att det hon sagt inte är fakta utan bara rappakalja..hon påminner väldigt mycket om en viss person på ett annat snack här på AFF..ja du vet nog vem..:)
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    jag vill ha mer info än en länk..

    så var är denna undersökning som de bygger sitt påstående på och hur var frågan ställd?..
  14. 7
    jag vill ha mer info än en länk.. så var är denna undersökning som de bygger sitt påstående på och hur var frågan ställd?..
  15. anonym
    #8

    Det där var illa skrivet!

    Det är upp till varje enskild människa att avgöra om han/hon vill diskutera med en annan skribent eller inte. Du ska inte komma här och avgöra vad som är läsvärt eller inte. Ditt inlägg var korkat och du borde be Familjsen om ursäkt!
  16. 8
    Det där var illa skrivet! Det är upp till varje enskild människa att avgöra om han/hon vill diskutera med en annan skribent eller inte. Du ska inte komma här och avgöra vad som är läsvärt eller inte. Ditt inlägg var korkat och du borde be Familjsen om ursäkt!
  17. anonym
    #9

    Det får du fråga AB

    Jag har ingen aning men det är ju så enkelt som att titta sig omkring i samhället så förstår man hur läget är.
  18. 9
    Det får du fråga AB Jag har ingen aning men det är ju så enkelt som att titta sig omkring i samhället så förstår man hur läget är.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    ser nu att det är aftonbladets..

    egen undersökning..och de har förmågan att vinkla frågorna så de får de svar de vill ha så de kan sälja fler lösnummer..

    jag gillar också att visa upp mig o skulle också vilja vika ut mig..så jag hade också skrivit ja på fråga 3..(men nej på fråga 1-2)..men jag är inte idiot så jag vet att chansen till ett utvik är lika med noll när man är över 40+ så ja på fråga 3 men synd att de inte hade fråga 4. Tror du att du någonsin kommer att vika ut dig?..då skulle du se att vill..det vill många..kommer de att verkligen göra det?..nej..
  20. 10
    ser nu att det är aftonbladets.. egen undersökning..och de har förmågan att vinkla frågorna så de får de svar de vill ha så de kan sälja fler lösnummer..

    jag gillar också att visa upp mig o skulle också vilja vika ut mig..så jag hade också skrivit ja på fråga 3..(men nej på fråga 1-2)..men jag är inte idiot så jag vet att chansen till ett utvik är lika med noll när man är över 40+ så ja på fråga 3 men synd att de inte hade fråga 4. Tror du att du någonsin kommer att vika ut dig?..då skulle du se att vill..det vill många..kommer de att verkligen göra det?..nej..
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    tål du inte sanningen?..

    Om du följer de diskussioner familjsen varit inblandade i o där hon har postat \"fakta\" om diverse saker så har hon alltid blivit tyst när verklig fakta har postats o där skribenter har efterlyst hennes kommentarer..

    Om sanningen är illa så är i så fall ditt inlägg korkat ifall nåt är det..
  22. 11
    tål du inte sanningen?.. Om du följer de diskussioner familjsen varit inblandade i o där hon har postat \"fakta\" om diverse saker så har hon alltid blivit tyst när verklig fakta har postats o där skribenter har efterlyst hennes kommentarer..

    Om sanningen är illa så är i så fall ditt inlägg korkat ifall nåt är det..
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Jadåååå

    \"......enligt Aftonbladets unika undersökning.\"

    Som blivande statistiker kan jag bara säga att detta är det som man kallar för att ljuga med statistik.

    För det första vilka egenskaper har respondenterna i urvalet (dvs. vilka är det som svarar på denna enkät). Efter att man svarat på detta utifrån olika infallsvinklar så kan man fråga sig: hur stor är sannolikheten att urvalet är representativt på hela populationen (som då skulle vara samtliga kvinnor från 15 år och uppåt i Sverige)?

    Ja detär oroande att några av aftonbladets nätupplagas kvinnliga (eller vad vet vi om personen svarat uppriktigt!?) läsare vill vika ut sig av olika anledningar. Fast ett verkligen tro att detta är representativt (statistiskt signifikant) för Sveriges alla kvinnor är direkt galet... *s*
  24. 12
    Jadåååå \"......enligt Aftonbladets unika undersökning.\"

    Som blivande statistiker kan jag bara säga att detta är det som man kallar för att ljuga med statistik.

    För det första vilka egenskaper har respondenterna i urvalet (dvs. vilka är det som svarar på denna enkät). Efter att man svarat på detta utifrån olika infallsvinklar så kan man fråga sig: hur stor är sannolikheten att urvalet är representativt på hela populationen (som då skulle vara samtliga kvinnor från 15 år och uppåt i Sverige)?

    Ja detär oroande att några av aftonbladets nätupplagas kvinnliga (eller vad vet vi om personen svarat uppriktigt!?) läsare vill vika ut sig av olika anledningar. Fast ett verkligen tro att detta är representativt (statistiskt signifikant) för Sveriges alla kvinnor är direkt galet... *s*
  25. anonym
    #13

    Det är skillnad

    på en 40-årig kvinna som vill vika ut sig. Hon har förhoppningsvis status i samhället, har ett yrke, kanske en familj, och inte bara en en kropp.En 17-årig tjej har inte hunnit skaffa sig den status som det krävs för att bli annat än runkobjekt och jag tror det ligger en stor fara i att en flickas största dröm är att bli runkobjekt. Hennes största dröm borde vara att utbilda sig och använda sitt huvud. När hon gjort det kan hon med stolthet även visa upp sin kropp.
  26. 13
    Det är skillnad på en 40-årig kvinna som vill vika ut sig. Hon har förhoppningsvis status i samhället, har ett yrke, kanske en familj, och inte bara en en kropp.En 17-årig tjej har inte hunnit skaffa sig den status som det krävs för att bli annat än runkobjekt och jag tror det ligger en stor fara i att en flickas största dröm är att bli runkobjekt. Hennes största dröm borde vara att utbilda sig och använda sitt huvud. När hon gjort det kan hon med stolthet även visa upp sin kropp.
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14

    eh?..

    så du menar att det är ok att en 40+ viker ut sig än en 18-åring? (en som är 17 får inte vika ut sig..man måste vara 18)..

    och det är väl inget fel att vara ett runkobjekt..hellre det än ett hatobjekt..
  28. 14
    eh?.. så du menar att det är ok att en 40+ viker ut sig än en 18-åring? (en som är 17 får inte vika ut sig..man måste vara 18)..

    och det är väl inget fel att vara ett runkobjekt..hellre det än ett hatobjekt..
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15

    Jag undrar vad som skulle

    hända om man ställde frågan om du skulle vilja bli statsminister eller kung till en uppsättning ungdomar under 20? Innan någon nu hittar på att invända att det inte kan jämföras, så menar jag att jämförelsen ligger i det att man faktiskt inte har hela konsekvensen klar för sig innan man svarar på den frågan.
  30. 15
    Jag undrar vad som skulle hända om man ställde frågan om du skulle vilja bli statsminister eller kung till en uppsättning ungdomar under 20? Innan någon nu hittar på att invända att det inte kan jämföras, så menar jag att jämförelsen ligger i det att man faktiskt inte har hela konsekvensen klar för sig innan man svarar på den frågan.
  31. anonym
    #16

    KOrkad en gång till!

    Om du har något emot familjsens sätt att skriva så tycker jag du ska vända dig direkt till henne så hon får en chans att försvara sig!
  32. 16
    KOrkad en gång till! Om du har något emot familjsens sätt att skriva så tycker jag du ska vända dig direkt till henne så hon får en chans att försvara sig!
  33. anonym
    #17

    Ja precis!

    Du läste helt rätt. En 40-årig kvinna är mogen och kan förstå konsekvenser, det kan inte en 18-åring.
  34. 17
    Ja precis! Du läste helt rätt. En 40-årig kvinna är mogen och kan förstå konsekvenser, det kan inte en 18-åring.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    kan hon inte läsa menar du?..

    Hon kan nog försvara sig själv också utan din hjälp..:)..det är ju inte så att hon inte kan läsa det jag skriver..
  36. 18
    kan hon inte läsa menar du?.. Hon kan nog försvara sig själv också utan din hjälp..:)..det är ju inte så att hon inte kan läsa det jag skriver..
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    men om båda är..

    runkobjekt så borde det väl vara lika fel i dina ögon?..eller är kvinnan som är 40+ som viker ut sig inte ett runkobjekt?..
  38. 19
    men om båda är.. runkobjekt så borde det väl vara lika fel i dina ögon?..eller är kvinnan som är 40+ som viker ut sig inte ett runkobjekt?..
  39. anonym
    #20

    Det kanske är så att

    hon inte är här just nu. Skulle du tycka det var så kul om du skrev ett inlägg precis innan du åkte iväg på en tredagarstripp. Sen kommer ngn annan in och varnar dom andra för att svara på ditt inlägg. Du är ju borta så du kan ju inte läsa varningen och när du kommer tillbaka så sitter du förstås inte och läser fem sidor tillbaka!
  40. 20
    Det kanske är så att hon inte är här just nu. Skulle du tycka det var så kul om du skrev ett inlägg precis innan du åkte iväg på en tredagarstripp. Sen kommer ngn annan in och varnar dom andra för att svara på ditt inlägg. Du är ju borta så du kan ju inte läsa varningen och när du kommer tillbaka så sitter du förstås inte och läser fem sidor tillbaka!
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Utvik
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 22:50
  2. Tänkvärt?
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 09:39
  3. Tänkvärt
    By Love in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 20:54
  4. Utvik och annat...
    By Margut in forum Sex & erotik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 07:38
  5. Anna, min älskade av Magnus Utvik
    By Chand in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar