vad tycker ni om...
Namn, dop & namngivning
  1. charlie
    #1

    vad tycker ni om...

    namnet Tilde till Joel och Elmers lillasyster? Fastnade för det direkt. Vi hade pratat om en Clara men dels kändes det inte som en Clara nu när hon kom, dels tycker jag det är lite för vanligt. Är Joel, Elmer och Tilde en fin trio?
  2. 1
    vad tycker ni om... namnet Tilde till Joel och Elmers lillasyster? Fastnade för det direkt. Vi hade pratat om en Clara men dels kändes det inte som en Clara nu när hon kom, dels tycker jag det är lite för vanligt. Är Joel, Elmer och Tilde en fin trio?
  3. Gullan m Axel-03, bf 4/8
    #2

    Ok, men jag föredrar

    Tilda.
  4. 2
    Ok, men jag föredrar Tilda.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Finfint!

    och jag gillar Tilde bättre än Tilda! Tycker att Tilda låter som en smekform av Matilda medan Tilde är mer ett eget namn. Joel, Elmer och Tilde...ja, det låter bra!
  6. 3
    Finfint! och jag gillar Tilde bättre än Tilda! Tycker att Tilda låter som en smekform av Matilda medan Tilde är mer ett eget namn. Joel, Elmer och Tilde...ja, det låter bra!
  7. Anakin
    #4

    Jättefint. imt

    d
  8. 4
    Jättefint. imt d
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Japp, helt okej! :-)

    Vi funderar starkt på Tilde, men det känns lite vanligt. Fast ihop med i alla fall Joel så förstår jag att ni inte bryr er om \"vanligheten\" på namn. Elmer är ju ett härligt namn också! :-)
  10. 5
    Japp, helt okej! :-) Vi funderar starkt på Tilde, men det känns lite vanligt. Fast ihop med i alla fall Joel så förstår jag att ni inte bryr er om \"vanligheten\" på namn. Elmer är ju ett härligt namn också! :-)
  11. Monica
    #6

    Jag känner fler små Tilde än Clara

    - i vår bekantskapskrets känns Tilde väldigt \"inne\". Men jag håller med om att det är ett fint namn och det passar bra till pojkarnas namn.
  12. 6
    Jag känner fler små Tilde än Clara - i vår bekantskapskrets känns Tilde väldigt \"inne\". Men jag håller med om att det är ett fint namn och det passar bra till pojkarnas namn.

Liknande trådar

  1. Vad tycker ni om
    By bokbok in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 22:18
  2. Vad tycker ni?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 12:17
  3. Så... vad tycker ni?
    By PastorJohnson in forum Singelmingel
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 11:38
  4. vad tycker ni om...
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar