Britax Freeway
Bebissnack
  1. bilstolsfråga
    #1

    Britax Freeway

    Britax Freeway, ris och ros? Har en Passat kombi...
  2. 1
    Britax Freeway Britax Freeway, ris och ros? Har en Passat kombi...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Ros

    Vi har den, och gillar den. Den går att justera i viloläge och sittläge. Sonen sover som en stock i den! Den tar liten plats i bilen. Den är relativt billig och har fått mycket bra i tester.

    Negativt är att den bara är bakåtvänd så man behöver en ny stol när man byter till framåtvänd. Och sen kan det nog bli trångt för benen särskilt om den monteras i baksätet.
  4. 2
    Ros Vi har den, och gillar den. Den går att justera i viloläge och sittläge. Sonen sover som en stock i den! Den tar liten plats i bilen. Den är relativt billig och har fått mycket bra i tester.

    Negativt är att den bara är bakåtvänd så man behöver en ny stol när man byter till framåtvänd. Och sen kan det nog bli trångt för benen särskilt om den monteras i baksätet.
  5. bilstolsfråga
    #3

    Men

    Men du behöver ju en framåtvänd bältesstol sen iallafall (när barnet fyllt 4 år), så det spelar väl ingen roll att Freewayn inte är vändbar?
  6. 3
    Men Men du behöver ju en framåtvänd bältesstol sen iallafall (när barnet fyllt 4 år), så det spelar väl ingen roll att Freewayn inte är vändbar?
  7. ak
    #4

    Jättebra

    Vi har också Passat kombi och en Freeway som vi är mer än nöjda med! Hade/har en Britax Two way som lillebror har just nu. Barnet sitter högre med freeway och ser ut bättre samt att vi tycker att det blev bättre plats för fötter/ben. Vi har den i baksätet. Hoppas att storebror kan ha den till vintern, sedan är det nog dags för en bältesstol. Ett + är att klädseln är lätt att ta av och tvätta!
  8. 4
    Jättebra Vi har också Passat kombi och en Freeway som vi är mer än nöjda med! Hade/har en Britax Two way som lillebror har just nu. Barnet sitter högre med freeway och ser ut bättre samt att vi tycker att det blev bättre plats för fötter/ben. Vi har den i baksätet. Hoppas att storebror kan ha den till vintern, sedan är det nog dags för en bältesstol. Ett + är att klädseln är lätt att ta av och tvätta!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Jo, men

    vissa bilstolar är ju både fram- och bakåtvända. Så barnet kan åka bakåt till 3-4år och sedan framåt i samma stol till ca 6år. Tex Britax Two-Way fungerar så. Men du har rätt, såsmåningom behövs ändå en bältesstol!
  10. 5
    Jo, men vissa bilstolar är ju både fram- och bakåtvända. Så barnet kan åka bakåt till 3-4år och sedan framåt i samma stol till ca 6år. Tex Britax Two-Way fungerar så. Men du har rätt, såsmåningom behövs ändå en bältesstol!
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Vi hade en..

    two-way och den var ärligt talat kass som framåtvänd så vi sålde den och införskaffade bältestol och det var betydligt mycket bättre!!

    Till Albin blev valet enkelt - en freeway och den kommer han få ha tills det är dags för att vända framåt och då blir det en bältestol :)
  12. 6
    Vi hade en.. two-way och den var ärligt talat kass som framåtvänd så vi sålde den och införskaffade bältestol och det var betydligt mycket bättre!!

    Till Albin blev valet enkelt - en freeway och den kommer han få ha tills det är dags för att vända framåt och då blir det en bältestol :)
  13. Majsan med Y0103 & E0407
    #7

    Ros!

    Ylva har den och sitter jättebra!
    Vi köpte den när hon var 4, då hon hade växt ur volvostolen på höjden. (den har ett tak)
    Hon sitter bra i den fortfarande och är nu 5 år och 3 månader. Vi måste nog byta till vintern, då räcker nog inte internbältet till längre.
    Att den inte går att vända är bara bra då de stolarna inte är bra framåtvända utan det är bättre att köpa en bältesstol.
    Och vända är inget man måste göra när de är 3-4 år utan när de har växt ur stolen!!!
    Vi har en Volvo V40 och krockkudde fram, så tjejerna sitter bak båda två. Ylva bakom passagerarplatsen i en Freeway och Ellen bakom förarplatsen i en volvostol.
    Min man (1.87 lång, mest ben) får plats på bägge platserna fram. Men det beror nog mest på att framstolarna i volvo går att vinkla i sitsen.
  14. 7
    Ros! Ylva har den och sitter jättebra!
    Vi köpte den när hon var 4, då hon hade växt ur volvostolen på höjden. (den har ett tak)
    Hon sitter bra i den fortfarande och är nu 5 år och 3 månader. Vi måste nog byta till vintern, då räcker nog inte internbältet till längre.
    Att den inte går att vända är bara bra då de stolarna inte är bra framåtvända utan det är bättre att köpa en bältesstol.
    Och vända är inget man måste göra när de är 3-4 år utan när de har växt ur stolen!!!
    Vi har en Volvo V40 och krockkudde fram, så tjejerna sitter bak båda två. Ylva bakom passagerarplatsen i en Freeway och Ellen bakom förarplatsen i en volvostol.
    Min man (1.87 lång, mest ben) får plats på bägge platserna fram. Men det beror nog mest på att framstolarna i volvo går att vinkla i sitsen.
  15. Anonym
    #8

    Jättebra

    tycker jag. Alla mina tre har åkt i den från ca 7-8 mån o upp till 3 år. De sitter bra, benen hamnar liksom i vinkel så det blir inte så trångt, mkt lätt att sätta i bilen, de kommer upp lite o ser ut bra samt lätt att få av klädseln o ändra längden på bältet...Har en akta duoflex oxå men den är inte alls lika bra tycker jag.
  16. 8
    Jättebra tycker jag. Alla mina tre har åkt i den från ca 7-8 mån o upp till 3 år. De sitter bra, benen hamnar liksom i vinkel så det blir inte så trångt, mkt lätt att sätta i bilen, de kommer upp lite o ser ut bra samt lätt att få av klädseln o ändra längden på bältet...Har en akta duoflex oxå men den är inte alls lika bra tycker jag.
  17. Jessika
    #9

    Freeway...

    är bekväm och bra för mindre barn, men är lite trång för större, så man måste antagligen köpa ytterligare en bakåtvänd stol när barnet blir ca 3 år. (Fast om man planerar syskon inom några år är det ju perfekt!)
  18. 9
    Freeway... är bekväm och bra för mindre barn, men är lite trång för större, så man måste antagligen köpa ytterligare en bakåtvänd stol när barnet blir ca 3 år. (Fast om man planerar syskon inom några år är det ju perfekt!)
  19. Jessika
    #10

    Varning!

    Framåtvänd kombistol är ett sämre alternativ än bältesstol, vilket man ju ändå måste köpa sedan, så de vändbara stolar som finns bör endast användas bakåtvända!

    Fördelen med kombistolarna är att de är rymliga, så att de går att ha bakåtvända länge!!!
  20. 10
    Varning! Framåtvänd kombistol är ett sämre alternativ än bältesstol, vilket man ju ändå måste köpa sedan, så de vändbara stolar som finns bör endast användas bakåtvända!

    Fördelen med kombistolarna är att de är rymliga, så att de går att ha bakåtvända länge!!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2000
    #11

    Går det att ändra läge under färd?

    Vi har en freeway och jag har aldrig lyckats komma på hur man ska göra det så jag har gett upp och trodde inte ens att det gick. Går det eller måste man ändra inställningar helt?
  22. 11
    Går det att ändra läge under färd? Vi har en freeway och jag har aldrig lyckats komma på hur man ska göra det så jag har gett upp och trodde inte ens att det gick. Går det eller måste man ändra inställningar helt?
  23. bilstolsfråga
    #12

    Har en

    Har en ovanligt lång bebis så jag misstänker att vi kommer att få vända henne framåt lite tidigare än 4 år iallafall. Men hellre en bra och säker bakåtvänd bilstol och sedan en bra bältesstol, än en stol som är både bak och framåtvänd o halvbra (även fast dessa nu oftast går att få på billiga kampanjer).
  24. 12
    Har en Har en ovanligt lång bebis så jag misstänker att vi kommer att få vända henne framåt lite tidigare än 4 år iallafall. Men hellre en bra och säker bakåtvänd bilstol och sedan en bra bältesstol, än en stol som är både bak och framåtvänd o halvbra (även fast dessa nu oftast går att få på billiga kampanjer).
  25. Anonym
    #13

    långt barn

    då tycker jag att du ska köpa en twoway plus.
    Vår fyraåring är 110cm lång (längst på sin förskola) och sitter fortfarande bakåt i den.
  26. 13
    långt barn då tycker jag att du ska köpa en twoway plus.
    Vår fyraåring är 110cm lång (längst på sin förskola) och sitter fortfarande bakåt i den.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Har 2 st

    En i Volvo V70 och en i Skoda Fabia. Jättebra! Billig, lätt att montera, liten och smidig. Kan inte komma på någon nackdel med den. Det var väl därför vi köpte en till likadan när vi skaffade en bil till.. :-)
  28. 14
    Har 2 st En i Volvo V70 och en i Skoda Fabia. Jättebra! Billig, lätt att montera, liten och smidig. Kan inte komma på någon nackdel med den. Det var väl därför vi köpte en till likadan när vi skaffade en bil till.. :-)

Liknande trådar

  1. Britax Freeway
    By missparkas in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 18:44
  2. Britax freeway
    By scrollan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 22:12
  3. Britax freeway
    By Åsaa in forum _06 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 21:09
  4. Britax Freeway?
    By bilstolsfråga in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:39
  5. Britax freeway!
    By Carola in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar