uppgiven....
Kärlek & relationer
  1. vilse i pannkakan =-/
    #1

    uppgiven....

    Någon som vet var man vänder sig när man behöver prata med någon? Jag och min man ligger inte på samma nivå längre. Han har haft(har)depressioner och får mediciner mot detta som faktiskt hjälper. Men allt annat i vårt förhållande är som bortblåst. Visst bryr jag mig om honom men den där lilla gnistan finns inte längre (tror jag). Jag har insett försent vart det är på väg, har alltid prioriterat honom och hans deppresioner och löst problem för honom,
    med resultatet att jag själv mår skit idag.
    Vi har 3 barn som vi båda avgudar men jag känner att ibland vore det skönt att vara ensam (med barnen naturligtvis). Men frågan är om han skulle klara det.
    Någon som vet vart man kan vända sig??
  2. 1
    uppgiven.... Någon som vet var man vänder sig när man behöver prata med någon? Jag och min man ligger inte på samma nivå längre. Han har haft(har)depressioner och får mediciner mot detta som faktiskt hjälper. Men allt annat i vårt förhållande är som bortblåst. Visst bryr jag mig om honom men den där lilla gnistan finns inte längre (tror jag). Jag har insett försent vart det är på väg, har alltid prioriterat honom och hans deppresioner och löst problem för honom,
    med resultatet att jag själv mår skit idag.
    Vi har 3 barn som vi båda avgudar men jag känner att ibland vore det skönt att vara ensam (med barnen naturligtvis). Men frågan är om han skulle klara det.
    Någon som vet vart man kan vända sig??
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    coach el vårdcentral

    Det finns idag en uppsjö av samtalspersoner av olika slag som du kan vända dig till.

    Jag vet inte var du bor, men ju större ort desto större utbud förstås.
    Många vårdcentraler har numera anställda psykologer och/eller kuratorer som man kan få samtal hos.
    Du kan också vända dig till privatpraktiserande psykolog, psykoterapeut, samtalspedagog etc...

    Om du söker på Eniro, Gula sidorna kan du tex skriva in ordet:
    terapi
    och få upp träffar på samtalsterapeuter, psykoterapeuter osv.
    Många av dem har dessutom hemsida på nätet.
    Se tex: http://www.comunicera.se/

    I ditt läge, när du står inför en typ av livsval kan det vara himla bra att gå till en coach (sök på ordet coach) el samtalspedagog (sök på ordet samtalspedagog) eftersom dessa är inriktade på att hjälpa dig finna dina egna personliga svar på de dilemman du står inför.

    Vad bra att din man börjar må lite bättre, så att du nu kan ta hand om dig själv också.
    Kram på dej!
  4. 2
    coach el vårdcentral Det finns idag en uppsjö av samtalspersoner av olika slag som du kan vända dig till.

    Jag vet inte var du bor, men ju större ort desto större utbud förstås.
    Många vårdcentraler har numera anställda psykologer och/eller kuratorer som man kan få samtal hos.
    Du kan också vända dig till privatpraktiserande psykolog, psykoterapeut, samtalspedagog etc...

    Om du söker på Eniro, Gula sidorna kan du tex skriva in ordet:
    terapi
    och få upp träffar på samtalsterapeuter, psykoterapeuter osv.
    Många av dem har dessutom hemsida på nätet.
    Se tex: http://www.comunicera.se/

    I ditt läge, när du står inför en typ av livsval kan det vara himla bra att gå till en coach (sök på ordet coach) el samtalspedagog (sök på ordet samtalspedagog) eftersom dessa är inriktade på att hjälpa dig finna dina egna personliga svar på de dilemman du står inför.

    Vad bra att din man börjar må lite bättre, så att du nu kan ta hand om dig själv också.
    Kram på dej!
  5. Aprille
    #3

    Jag ringde

    till min vårdcentral som har en samtalspedagog (inte kurator). Denne är inriktad på KBT, dvs kognitiv beteendeterapi. Men först fick jag gå till doktorn som ordnade in mig, typ remitterade mig så snabbt hon kunde, vilket jag blev så glad över. Doktorn tog min situation och mitt mående på allvar, kändes så skönt.
  6. 3
    Jag ringde till min vårdcentral som har en samtalspedagog (inte kurator). Denne är inriktad på KBT, dvs kognitiv beteendeterapi. Men först fick jag gå till doktorn som ordnade in mig, typ remitterade mig så snabbt hon kunde, vilket jag blev så glad över. Doktorn tog min situation och mitt mående på allvar, kändes så skönt.

Liknande trådar

  1. Uppgiven
    By allieallie in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 16:56
  2. Uppgiven
    By sue_73 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 19:29
  3. uppgiven
    By Larko in forum Bokstavsbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 07:56
  4. Uppgiven
    By sjölejon in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:49
  5. Så uppgiven...
    By Jinx in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar