Nicole?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Nicole?

    Roade mig med att läsa bland sidorna låångt bak och där var det mycket snack om namnet Nicole,och dt dyker ju fortfarande upp då och då. Så jag undrar,_varför_ tycker de allra flesta inte om det namnet??
  2. 1
    Nicole? Roade mig med att läsa bland sidorna låångt bak och där var det mycket snack om namnet Nicole,och dt dyker ju fortfarande upp då och då. Så jag undrar,_varför_ tycker de allra flesta inte om det namnet??
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Jag tycker att det är fint,

    men jag tror att många antingen klassar det som ett \"white trash\"-namn, eller som ett namn man har svårt att tänka sig på ett barn. Nicole låter väldigt mycket som en sexig kvinna (imho). Men jag tycker som sagt att det är ett fint namn ändå, definitivt en kandidat till eventuell flicka.
  4. 2
    Jag tycker att det är fint, men jag tror att många antingen klassar det som ett \"white trash\"-namn, eller som ett namn man har svårt att tänka sig på ett barn. Nicole låter väldigt mycket som en sexig kvinna (imho). Men jag tycker som sagt att det är ett fint namn ändå, definitivt en kandidat till eventuell flicka.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Ok..

    Jo jag ahr tänkt på det där med white trash också,jag har docke n kusin som heter det så jag tycker givetvis att namnet är fint!!

    God natt!
  6. 3
    Ok.. Jo jag ahr tänkt på det där med white trash också,jag har docke n kusin som heter det så jag tycker givetvis att namnet är fint!!

    God natt!
  7. andiegirl
    #4

    Fast det där...

    ...med \"white trash\" tycker jag egentligen är väldigt löjligt, och jag tror faktiskt att det mest är folk på denna sidan som drar sådana associationer. Bland folk i allmänhet har jag aldrig hört sådana kopplingar; att vissa namn är \"white trash\" och vissa överklassnamn.

    Jag har känner ingen Nicole i verkligheten, men däremot tänker jag på skådespelerskan Nicole Kidman och det ger mig givetvis positiva associationer. :)
  8. 4
    Fast det där... ...med \"white trash\" tycker jag egentligen är väldigt löjligt, och jag tror faktiskt att det mest är folk på denna sidan som drar sådana associationer. Bland folk i allmänhet har jag aldrig hört sådana kopplingar; att vissa namn är \"white trash\" och vissa överklassnamn.

    Jag har känner ingen Nicole i verkligheten, men däremot tänker jag på skådespelerskan Nicole Kidman och det ger mig givetvis positiva associationer. :)
  9. Hervor
    #5

    Jag tycker att

    (ber om ursäkt för mina fördomar) att Nicole ihop med ett vanlig sonnamn låter som artistnamn för någon bedagad strippa på någon sunkig strippklubb. Däremot tycker jag att namnet Nicole är fint på min amerikanska kompis som har ett anglosaxiskt efternamn.
  10. 5
    Jag tycker att (ber om ursäkt för mina fördomar) att Nicole ihop med ett vanlig sonnamn låter som artistnamn för någon bedagad strippa på någon sunkig strippklubb. Däremot tycker jag att namnet Nicole är fint på min amerikanska kompis som har ett anglosaxiskt efternamn.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Jag tycker

    inte att det låter särskilt fint, helt enkelt. Visst finns det namn som är vanligare i olika samhällsklasser (för sådana finns fortfarande, vare sig man vill det eller ej) och många klassar Nicole som ett lågstatusnamn.

    Dock sätter jag själv inte in Nicole i den kategorin då jag känner två Nicole som kommer från välbärgade och välutbildade familjer.
  12. 6
    Jag tycker inte att det låter särskilt fint, helt enkelt. Visst finns det namn som är vanligare i olika samhällsklasser (för sådana finns fortfarande, vare sig man vill det eller ej) och många klassar Nicole som ett lågstatusnamn.

    Dock sätter jag själv inte in Nicole i den kategorin då jag känner två Nicole som kommer från välbärgade och välutbildade familjer.
  13. Anna med fyra tjejer
    #7

    Nicole= lågstatusnamn.

    Stämmer VÄLDIGT mycket på de två jag vet som heter så i alla fall....

    Ena mamman till en nicole är drogberoende och den andra alkolist, ingen har en pappa med i bilden.....

    ...finns säkert Nicolar med bra föräldrar också.....
  14. 7
    Nicole= lågstatusnamn. Stämmer VÄLDIGT mycket på de två jag vet som heter så i alla fall....

    Ena mamman till en nicole är drogberoende och den andra alkolist, ingen har en pappa med i bilden.....

    ...finns säkert Nicolar med bra föräldrar också.....
  15. andiegirl
    #8

    Välbärgade?

    Fast dessa \"välbärgade\" och \"välutbildade\" familjer är ju knappast bättre än vanliga arbetarfamiljer... Jag är uppväxt i ett överklassområde och jag avskydde verkligen dessa äckliga överklassfamiljer. Jag överdriver inte när jag säger att de faktiskt var riktigt otrevliga översittare hela bunten - dessutom var de förvånansvärt illiterära och extremt ignoranta.
  16. 8
    Välbärgade? Fast dessa \"välbärgade\" och \"välutbildade\" familjer är ju knappast bättre än vanliga arbetarfamiljer... Jag är uppväxt i ett överklassområde och jag avskydde verkligen dessa äckliga överklassfamiljer. Jag överdriver inte när jag säger att de faktiskt var riktigt otrevliga översittare hela bunten - dessutom var de förvånansvärt illiterära och extremt ignoranta.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Jo..

    Känner en vars mamma tar droger och är alkolist också,och en annan som även hon är ute på fel väg. emn sen känner jag ju min kusin också,och jag måste ju få säga att hon har väldigt bra föräldrar! ;)
  18. 9
    Jo.. Känner en vars mamma tar droger och är alkolist också,och en annan som även hon är ute på fel väg. emn sen känner jag ju min kusin också,och jag måste ju få säga att hon har väldigt bra föräldrar! ;)
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Jag tycker...

    faktiskt att namnet är rätt fint i sig, men jag har känt en hemsk bitch som hette så, så namnet är för alltid förstört och förknippat med henne. Hon hade ihjäl min katt bl a... =(
  20. 10
    Jag tycker... faktiskt att namnet är rätt fint i sig, men jag har känt en hemsk bitch som hette så, så namnet är för alltid förstört och förknippat med henne. Hon hade ihjäl min katt bl a... =(
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11

    jag tycker det är fint!

    det var ett hett förslag till dottern, speciellt sambon tyckte att dottern skulle heta det..
    dethär med white-trash namn och överklass namn tycker jag bara är löjligt..
  22. 11
    jag tycker det är fint! det var ett hett förslag till dottern, speciellt sambon tyckte att dottern skulle heta det..
    dethär med white-trash namn och överklass namn tycker jag bara är löjligt..
  23. nova
    #12

    Mycket fint !

    Och jag känner en liten Nicole som är lika fin som namnet.
  24. 12
    Mycket fint ! Och jag känner en liten Nicole som är lika fin som namnet.
  25. Usch
    #13

    Nej. Det är det arketypiska...

    white trash-namnet på en tjej.
  26. 13
    Nej. Det är det arketypiska... white trash-namnet på en tjej.
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Troligtvis..

    ..beroende på mindre väl pålästa och på fördomar grundade föreställningar om samhällsklasser och namn, som därtill verkar sprida sig snabbt på nätforum. Har bara stött på dessa extremt trångsynta åsikter här på Aff...

    Jag associerar enbart Nicole till vilken anglosaxisk tjej som helst! :)
  28. 14
    Troligtvis.. ..beroende på mindre väl pålästa och på fördomar grundade föreställningar om samhällsklasser och namn, som därtill verkar sprida sig snabbt på nätforum. Har bara stött på dessa extremt trångsynta åsikter här på Aff...

    Jag associerar enbart Nicole till vilken anglosaxisk tjej som helst! :)

Liknande trådar

  1. Nicole ska bli moster :)
    By solrosen68 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 10:48
  2. Nicole har
    By solrosen68 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 21:09
  3. Bilder på Nicole
    By solrosen68 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 20:52
  4. Idag sa Nicole:
    By Tweety2012 in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 20:12
  5. Cicci med Nicole aug-03 + BF 6/3-06
    By Bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar