Folke
Namn, dop & namngivning
  1. Stina
    #1

    Folke

    Vad tycker ni om det namnet? Tycker det är mysigt namn men sambon tvekar..
  2. 1
    Folke Vad tycker ni om det namnet? Tycker det är mysigt namn men sambon tvekar..
  3. pinoccio
    #2

    Folke är fint

    mysigt och tufft på engång. Folke och Ture är riktiga mysgubbnamn tycker jag.
  4. 2
    Folke är fint mysigt och tufft på engång. Folke och Ture är riktiga mysgubbnamn tycker jag.
  5. J
    #3

    nej,

    det tycker jag inte alls om, har svårt o se en liten grabb med det namnet...
  6. 3
    nej, det tycker jag inte alls om, har svårt o se en liten grabb med det namnet...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Nej usch.

    Associerar namnet med en äcklig och elak gammal gubbe från min barndomstid. :)
  8. 4
    Nej usch. Associerar namnet med en äcklig och elak gammal gubbe från min barndomstid. :)
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Näe

    En klasskompis pappa heter så, så det blir helt fel.
  10. 5
    Näe En klasskompis pappa heter så, så det blir helt fel.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Nej!

    Gillar det verkligen inte. Kanske för att jag \"känner\" en grinig gammal gubbe med det namnet?
  12. 6
    Nej! Gillar det verkligen inte. Kanske för att jag \"känner\" en grinig gammal gubbe med det namnet?
  13. JessicaF
    #7

    Ja, det blir bättre och bättre!

    Har alltid tyckt att det är så himla farbrorsbrunt. Mest hänger det nog på en liten farbror som jobbade som speciallärare eller något i den stilen på en skola jag gick på en gång i tiden... Han var verkligen en liten farbror - med kofta och så där :). Han hette Folke...

    Men, jag tycker det är ett namn som verkligen \"växer\" med varje smakning på samma sätt som jag har upplevt ex Melker, Eskil och Einar. Inga av namnen TROR jag att jag hade valt själv - men i sin \"genre\" gillar jag dem :). Så också allt mer Folke.
  14. 7
    Ja, det blir bättre och bättre! Har alltid tyckt att det är så himla farbrorsbrunt. Mest hänger det nog på en liten farbror som jobbade som speciallärare eller något i den stilen på en skola jag gick på en gång i tiden... Han var verkligen en liten farbror - med kofta och så där :). Han hette Folke...

    Men, jag tycker det är ett namn som verkligen \"växer\" med varje smakning på samma sätt som jag har upplevt ex Melker, Eskil och Einar. Inga av namnen TROR jag att jag hade valt själv - men i sin \"genre\" gillar jag dem :). Så också allt mer Folke.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Folke är

    störthäftigt :)
  16. 8
    Folke är störthäftigt :)
  17. Åsa
    #9

    Jag gillar det!

    Jag associerar namnet först och främst till en lillebror till en av tjejerna i min äldsta dotters ankomstgrupp och han ser så pluttig ut på korten.

    Annars tycker jag att Folke är ett typiskt \"träslöjdsmajje-namn\", men av den snällare sorten som hjälper en att slipa på smörkniven när man får ont i handen och vill att även tjejerna ska få pröva bandsågen. En schysst gubbe helt enkelt!
  18. 9
    Jag gillar det! Jag associerar namnet först och främst till en lillebror till en av tjejerna i min äldsta dotters ankomstgrupp och han ser så pluttig ut på korten.

    Annars tycker jag att Folke är ett typiskt \"träslöjdsmajje-namn\", men av den snällare sorten som hjälper en att slipa på smörkniven när man får ont i handen och vill att även tjejerna ska få pröva bandsågen. En schysst gubbe helt enkelt!
  19. Louise m. Tilde, Tintin
    #10

    Jag tycker...

    det är heltufft! Jättefint
  20. 10
    Jag tycker... det är heltufft! Jättefint
  21. Klara
    #11

    Superfint

    Tycker jag.
  22. 11
    Superfint Tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12

    Farfar

    hette det, så det blir ju gubbnamn för mej :-)
  24. 12
    Farfar hette det, så det blir ju gubbnamn för mej :-)
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13

    Ture

    är urgulligt! Gillar det mer än Folke:-D
  26. 13
    Ture är urgulligt! Gillar det mer än Folke:-D
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14

    Perfekt! :-)

    Men så är jag lite partisk också... *s* Men jag kan meddela att de flesta som träffar vår Folke reagerar positivt på hans namn!
  28. 14
    Perfekt! :-) Men så är jag lite partisk också... *s* Men jag kan meddela att de flesta som träffar vår Folke reagerar positivt på hans namn!
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Folke är fint och rätt! (imt)

  30. 15
    Folke är fint och rätt! (imt)

Liknande trådar

  1. Nu är Folke här!
    By Ann74 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 07:09
  2. Folke är här!
    By mej76 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 15:44
  3. Folke??
    By ulrika00a in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:42
  4. Folke är här!
    By lutten23 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:22
  5. Folke...
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar